İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, bu yıl 30. kez düzenlenen MAPIC Fuarı öncesi değerlendirmelerde bulunarak, Türkiye’nin güçlü markalarıyla hazır giyimde üretimi artırmak ve Türk markalarını küresel ölçekte büyütmek için MAPIC’in önemli bir platform olduğunu vurguladı.
Bu yıl 30. kez düzenlenen MAPIC Fuarı ile ilgili hangi markalarla çalışıyorsunuz, faaliyetleriniz nelerdir?
MAPIC, katılımcı firmalara uluslararası perakende ve gayrimenkul markaları ile network yaparak yeni trendlerden haberdar olma konusunda büyük bir imkân sunuyor. İHKİB olarak 2017’den bu yana Türk markaları standı ile MAPIC’te yerimizi alıyoruz. Yurtdışında büyümek, mağaza açmak, markalı ihracatını artırmak ve yeni iş birliklerine imza atmak isteyen markalarımız da İHKİB önderliğinde MAPIC’e katılıyor.
Bu yıl “Değer Yaratmak, Büyümeyi İnşa Etmek” temasıyla düzenlenecek MAPIC’te kurduğumuz Türk Markaları standında dokuzu hazır giyim, ikisi deri konfeksiyon ve ayakkabı, ikisi sektör dışı olmak üzere toplam 13 Türk markası yer alacak. Katılımcı markalarımız şunlar: Alix Avien, Avva, Damat, DeFacto, Derimod, Ebebek, Flo, Hemington, İpekyol, Kiğılı, Lufian, Naramaxx, Nebim.

Fuardan sektör adına beklentileriniz nelerdir?
İHKİB olarak biz hazır giyimde markalı üretimi ve ihracatımızı artırmak daha da önemlisi küresel ölçekte Türk hazır giyim markalarının çıkmasını istiyoruz. Markalı üretimde her geçen yıl daha iyiye gidiyoruz. 100’e yakın hazır giyim markamızın yurt dışında 10 bin civarında mağazası ve satış noktası bulunuyor.
MAPIC’i halen yurt dışında mağazası bulunan markalarımızın yanı sıra ilk kez yurt dışına açılma planı olan markaların ilişki ağlarını genişletmek ve yeni iş birliklerinin temellerini atmak için önemli bir platform olarak görüyoruz. MAPIC Fuarı’nın bu yıl 75 ülkeden 160’ı aşkın standlı katılımcı, bin 800 perakendeci ve 4 bin civarında profesyonel ziyaretçi ile gerçekleşeceği öngörülüyor. Perakende ve gayrimenkul markalarının bu buluşmasında firmalarımız hem B2B görüşmelerle yeni iş birlikleri geliştiriyor hem de dünyanın en büyük alışveriş merkezlerinin üst düzey yetkilileriyle görüşerek mağaza ağlarını genişletme fırsatı yakalıyor.
Geçmiş fuar deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz?
Bugüne kadar MAPIC’e katılan markalarımızın hemen hepsi organizasyondan memnun ayrıldı. MAPIC Fuarı ile eş zamanlı düzenlediğimiz 7 sektörel ticaret heyeti kapsamında, bugüne kadar 82 firmamız, 880 yabancı firma ile toplam 2 binden fazla B2B görüşme gerçekleştirdi.

