PepsiCo, markalarının öne çıkmasını sağlamak ve tüketici farkındalığını artırmak amacıyla değişikliğe gittiği yeni logosunu tanıttı.
PepsiCo, 500’den fazla markaya sahip olmasına rağmen, yapılan araştırmalarda tüketicilerin yalnızca yüzde 21’i Pepsi dışında herhangi bir PepsiCo markasını hatırlayabiliyor. Bu çarpıcı veri, şirketin yeni logosu üzerinde çalışmasının önemli nedenlerinden biri oldu.
Dün tanıtılan yeni logo, 2001–2025 yılları arasında PepsiCo isminin solunda yer alan çok renkli küreyi kaldırıyor. Yerine gelen yeni amblem, renkli ve tematik bir kalkan tasarımına sahip. Tasarımda “P” harfi bir gülümsemeden yükseliyor ve bir yaprak ile su damlası tarafından çerçeveleniyor. Yaprak ve su damlası sembolleri oldukça anlaşılır: atıştırmalıklar için tahıllar, içecekler için sıvı simgeleniyor. Gülümseme ise şirketin açıkladığı üzere “müşteri odaklılığı” temsil ediyor.
Şimdiden kurumsal web sitesinde kullanılan heni logo, 2026’dan itibaren ürün ambalajlarında yer almaya başlayacak. Ayrıca şirket, logonun sosyal medya kanallarında da çeşitli şekillerde hayat bulacağını duyurdu.
LinkedIn paylaşımında PepsiCo’nun Tüketici ve Pazarlama Direktörü Jane Wakely, yeni görünümün “sadece bir logo olmadığını, aynı zamanda PepsiCo’nun 2025 ve sonrası için enerjisini, iyimserliğini ve hedeflerini yansıtan bir dönüşüm sembolü olduğunu” belirtti. Wakely, tüketicilerin yalnızca dörtte birinin Pepsi dışında marka isimlerini hatırlayabildiğini de kabul ederek, bu verinin şirketin bakış açısını değiştirdiğini vurguladı. PepsiCo CEO’su Ramon Laguarta ise yeni kimliğin PepsiCo’yu “geniş kapsamlı bir şirket olarak daha iyi temsil ettiğini” belirtti.


