Trendyolmilla, Bossa ve yerel üreticilerle iş birliği yaparak rejeneratif tarımla yetişen pamukları denim tasarımına dönüştürdü.
Topraktan gardıroba sürdürülebilir modanın önemi giderek artarken, Trendyolmilla, 2022’den bu yana sürdürülebilir hammaddelerle hazırladığı Trendyol Care koleksiyonunu rejeneratif pamukla genişletti.
Geri dönüştürülmüş elyaflar, çevre dostu kumaşlar ve doğa odaklı üretimle dikkat çeken marka, şimdi de Türkiye e-ticaret moda sektöründe rejeneratif pamuktan üretilen denim koleksiyonunu tüketicilerle buluşturdu. Denim kumaş üreticisi Bossa iş birliğiyle geliştirilen proje, Adana’daki Işık Çiftliği’nde yapılan pamuk hasadı eşliğinde tanıtıldı.
“Günde 1 milyon kişi ziyaret ediyor”
Trendyolmilla Genel Müdürü Sanem Tuna, uygulamanın günde bir milyon kişi tarafından ziyaret edildiğini söyledi. Trendyol Care koleksiyonunda rejeneratif pamukla üretilen yeni tasarımların, Trendyolmilla’nın doğaya olan duyarlılığını gösterdiğine işaret eden Tuna, yeni koleksiyonda kadınlara özgü denim modellerinin yer aldığını açıklayarak, “Bu yeni bir koleksiyon. Doğa dostu tarım yöntemleriyle elde edilen, kimyasal kullanımını minimuma indiren bu özel pamuklar, gardıroplarda stil ile sürdürülebilirliği buluşturacak” dedi. Tuna, bir soru üzerine, fiyatı aynı tuttuklarını söyledi.
“Uluslararası pazarlarda da büyüyoruz”
Sürdürülebilir hammaddelerle üretilen ürünlerin sayısını katlayarak artırdıkları Trendyol Care koleksiyonunun, 2022’den 2025’e kadar sekiz kat büyüdüğüne işaret eden Tuna, sözlerini şöyle sürdürdü: “2022’de 74 bin, 2023’te 160 bin ve 2024’te 520 bin adet sürdürülebilir ürünü müşterilerimizle buluşturduk. Bu yıl 520 bin adetin üzerine çıkacağız. Bu büyümeyi sadece Türkiye’de değil, uluslararası pazarlarda da sürdürüyoruz.”

