Türkiye’nin güçlü yerli fast-food markalarından biri olan Yaprak Dönercisi, 47 şubesiyle büyümeye devam ediyor. Ekim sayımızda Franchise ve Emlak Geliştirme Yöneticisi Aydın Mertel ile markanın franchise fırsatlarını ve büyüme stratejilerini konuştuk.
Öncelikle markanızı tanıyabilir miyiz? Kuruluş hikâyeniz, marka kimliğiniz ve sektörde sizi farklı kılan değerleriniz nelerdir?
2002 yılında Ankara’da temelleri atılan Yaprak Dönercisi, bugün 47 şubesiyle Türkiye’nin güçlü yerli fast-food markalarından biri konumuna gelmiştir. 17.500 m² büyüklüğündeki entegre üretim tesisimizde özel marinasyon formülleriyle hazırlanan tavuk ve et döner ürünlerimiz, gelişmiş lojistik altyapımız sayesinde tüm şubelerimize aynı kalite standartlarında ulaştırılmaktadır. Marka kimliğimizin odağında “lezzet, güven ve sürdürülebilirlik” yer almakta olup, bizi sektörde farklılaştıran en önemli unsurlar kaliteye bağlılığımız ve yenilikçi yaklaşımımızdır. 2025 yılında genç ve dinamik tüketicilere hitap eden inovatif tavuk konsepti CajunX markasını 35 mağazamıza entegre ederek lezzet yolculuğumuzu daha geniş kesimlere taşımaya başladık.

Franchise sisteminiz hakkında bilgi verir misiniz? Yatırımcı adaylarına sunduğunuz fırsatlar, destekler ve büyüme açısından öne çıkan özellikleriniz nelerdir?
Yaprak Dönercisi & CajunX yatırımcılar açısından düşük risk ve yüksek kârlılık odaklı bir iş modeli sunmaktadır. Açılış öncesi mimari projelendirme, personel seçimi ve eğitimi, pazarlama desteği ve merkezi tedarik zinciri yönetimi dâhil olmak üzere tüm aşamalarda kapsamlı destek sağlanmaktadır. Ortalama 24–30 ay içerisinde yatırım geri dönüşü öngörülen sistemimiz, royalty sistemi ve sürdürülebilir operasyonel gücüyle yatırımcılarımız tarafından tercih edilmektedir. Ayrıca 2025 yılında hayata geçirilen “2 Marka Tek Yatırım” modeliyle, Yaprak Dönercisi’nin yanı sıra genç kitleye hitap eden CajunX markası da yatırımcıların ilgisine sunulmuştur.
Türkiye’de franchise ekosistemi için önemli bir buluşma noktası olan Bayim Olur Musun? Franchising Fuarı’na hazırlanıyorsunuz. Bu fuarın markanızın bilinirliği ve yatırımcılarla buluşması açısından katkılarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Türkiye’de franchise sektörünün en önemli buluşma noktası olan Bayim Olur Musun Franchising Fuarı, markamız açısından yatırımcılarla doğrudan iletişim kurmak ve bilinirliğimizi artırmak adına büyük değer taşımaktadır. Bu fuarın, yeni iş birliklerinin kurulmasına ve markamızın hedeflerine ulaşmasına önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz.
AVM’ler, günümüzde markaların tüketiciyle buluştuğu en güçlü platformlardan biri. Sizce AVM’lerdeki franchise mağazalarının markanıza sağladığı katkılar neler? Ayrıca AVM’lerin genel olarak franchise ekosistemine etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Alışveriş merkezleri ise günümüzde markaların tüketiciyle buluştuğu en güçlü platformlardan biridir. AVM mağazalarımız, yüksek ziyaretçi trafiği sayesinde markamızın daha geniş kitlelere ulaşmasına imkân vermekte; aynı zamanda düzenli müşteri akışı ve kurumsal standartlarıyla franchise sistemimize katma değer sunmaktadır. Genel olarak değerlendirildiğinde, AVM’ler franchise ekosisteminin gelişimine ve yatırımcıların sürdürülebilir kazanç sağlamasına önemli ölçüde katkı sağlamaktadır.