Ürün ve Hizmet

Türkiye’de Tesis Yönetiminde Yenilikçi Lider Caldiva

12 yıldır entegre tesis yönetiminde yenilikçi çözümler sunan Caldiva Yönetim, teknik işletmeden özel güvenliğe, enerji ve alan yönetiminden varlık yönetimine kadar kapsamlı hizmet anlayışıyla fark yaratıyor. Kurucusu Mustafa Uçan, şirketin misyonunu, sürdürülebilirlik yaklaşımını ve önümüzdeki yıllara yönelik vizyonunu Mall Report’a anlattı.

Sizi ve Caldiva’yı tanıyabilir miyiz? Caldiva’nın kuruluş hikâyesini anlatır mısınız? Firma hangi ihtiyaçları görerek ortaya çıktı, misyonunuz nedir?

Merhaba. İsmim Mustafa Uçan. 2006 yılında Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliğinden mezun oldum. İşletme yüksek lisansı derecesi aldım ve halen finansal ekonomi alanında doktora programına devam ediyorum. Profesyonel iş yaşamında yapı sektöründe uzun yıllar ulusal ve uluslararası projelerde çalıştım. Sonrasında tesis yönetimi alanında proje okuyabilen, tesis yönetimi danışmanlık anlayışını uluslararası kaynaklardan ülkemize taşıyabilecek ve Türkiye’de hizmet sektöründe konusunda uzman yerel yöneticilerin, yerel koşulların gerekliliklerine uygun bilgi ve tecrübelerini birlikte ele alarak; tasarım ve yapım aşamasında olan mega ölçekte karma gayrimenkul yatırımları ve kamu özel ortaklığı projelerinin tesis yönetim danışmanlığını vermek adına uzun soluklu bir çalışma tecrübem oldu. Bu kapsamda, henüz tasarım aşamasındaki yapılara işletme penceresinden bakarak; temizlik, özel güvenlik, teknik işletme gibi hizmet yönetimine ait pek çok konuyu projelerin hayata geçmesi ile en verimli ve sağlıklı şekilde yürütülmesi için tasarımcı ve geliştiricilere yol gösteren fevkalade nitelikli çalışmalara liderlik etme fırsatı buldum. Yine aynı profesyonel iş yaşamı döneminde, global ölçekteki şirketlerin Türkiye’deki yaşam alanlarının entegre tesis yönetimi kontratlarını yönetme fırsatım oldu. Böylece, tesis yönetimi, varlık yönetimi ve mülk yönetimi alanlarında global ölçekteki gelişmelere, hedeflere, planlamalara ve geliştirilmekte olan konseptlere en yakından ve en başından şahitlik ederek; bu çalışmaların bir parçası oldum. 2014 yılına geldiğimizde, tecrübelerimi Türkiye’de tesis yönetimiyle ilgili bazı önemli boşluklarını gördüğüm alanlarda iş geliştirmek, fırsatlar yaratmak ve katma değer üretmek adına ekibimle birlikte Caldiva Yönetim’i kurdum. Hem o günlerde, hem de halen bugün tesis yönetimi, entegre tesis yönetimi, çoklu hizmet tedariği gibi bazı konseptlerin yerel koşullara özgülenmeden ve dolayısıyla yeterince de anlaşılmadan sektöre yerleştirilmek üzere hizmet tedarikçilerinin çabalarını izledim ve gördüğüm kadarıyla da bu anlamda istenen ölçüde bir pazar olgunluğu yaratılamadığı kanaatindeyim. Ülkemizde endüstriyel temizlik uygulamalarını iyi şartlarda sağlayabilen organizasyonlar geçmişten beridir var, bugün de varlığını sürdürüyor. Benzer şekilde 5188 sayılı yasa çerçevesinde özel güvenlik hizmetlerinin temini konusunda pek çok başarılı organizasyon bulmak mümkün. Ancak teknik bakım ve teknik işletme anlamında pazarda yeterli bir derinlik sağlayabilecek yapıların halen olmadığı düşüncesindeyim. Diğer taraftan hizmet lokasyonlarının; bu lokasyonlar eğitim kampüsleri ve okullar, sağlık kampüsleri ve hastaneler, üretim alanları ve fabrikalar, toplu yapı ve siteler, alışveriş merkezleri ve ticari yapılar olsun; tümüne ait işletme konularını kapsayan ve o varlığa, mülke bütün olarak bakarak hem hizmet temini hem de hizmet yönetimini sağlayabilen, tüm bunların çalışma alanının sadece bir parçası olduğunu bilen; ancak varlıkların mülk değerini, sunduğu yaşam kalitesini, yapının işletme kaynakları bakımından yaşını esas alan bir merkezden bakan; elini bazı taşları toplamak için değil de gerçekten taşın altına koyabilecek bir sahiplik ve aidiyet bilinci ile yaklaşmakta ciddi eksiklikler gördüm. Bizler bu anlamda, 12. yılımıza girdiğimiz tesis yönetimi serüvenimizde taşın altına elini koyan, hizmet verdiği lokasyonlara bir değer önerimi ile başlayan, toplam değer göstergesiyle kendisini ölçen ve geliştirmeye çalışan bir yapıyla hedeflerimizi genişletmeye devam ediyoruz.

Sunduğunuz hizmet alanlarını ve bu alanlarda nasıl fark yarattığınızı açıklar mısınız? Teknik işletmeden özel güvenliğe, enerji ve alan yönetiminden varlık yönetimine kadar neler yapıyorsunuz?

Bizler bir yapının ana faaliyet alanı dışında kalan, bütçe ve mali yönetim, idari ve hukuki yönetim, hizmet yönetimi, enerji yönetimi gibi yapının işletmesiyle ilgili tüm konuları bütünleşik olarak ele alan ve o yapının mülk ve varlık değerini ilgilendiren tüm konuları kapsayan bir hizmet anlayışına sahibiz. Bizim hizmet verdiğimiz bir hizmet lokasyonunda, işverenin mümkün kılındığı sınırlara sadık kalarak, herhangi bir konunun veya sorunun bizi ilgilendirmeyeceğini savunabileceğimiz hiçbir alan bırakmayacak şekilde kapsayıcı bir hizmet anlayışı ve yaklaşımı sunuyoruz. Evet, Caldiva Yönetim olarak endüstriyel temizlik, özel güvenlik, teknik işletme, peyzaj ve bahçe bakımı, havuz bakımı, ilaçlama gibi alanlarda talep eden işletmelere doğrudan kendi kaynaklarımızla hizmet temin edebiliyoruz. Bu hizmetlerden birden fazlasının teminine yönelik bir talep geldiğinde de elbette o hizmetleri birlikte de temin edebiliyoruz. Ancak fark yarattığımıza inandığımız, çalışma anlayışımıza ve tesis yönetimi alanında geliştirdiğimiz kaslarımıza en uygun olanın, müşterilerimizin bizlerden maksimum seviyede yararlanabilecekleri çalışma modelinin entegre tesis yönetimi alanı olduğu iddiasını taşıyoruz. Hizmet sektörü kapsamında değerlendirilebilecek hemen her alanda en önemli paydaşlardan biri de elbette çalışanlarımız. Çalışan aidiyeti ve gelişimi en öncelikli konularımızdan birisi. Her personel için mesleki ve kişisel gelişime yönelik eğitim takvimlerini uygulamak konusunda büyük bir hassasiyete sahibiz, zira mutlu yaşam alanlarının mutlu çalışanlarca oluşturulabileceği inancındayız.

Caldiva’nın müşteri memnuniyetini ve kalite standartlarını nasıl güvence altına alıyorsunuz? Hizmet süreçlerinizde hangi teknolojik veya operasyonel yaklaşımları benimsiyorsunuz?

Bizler öncelikle, müşterilerimizin yatırım niyetlerini onları titizlikle dinleyerek ve böylece tanımlayarak işe başlıyoruz. Müşteri beklenti, hedef ve amaçlarına eşlik edecek bir değer önerimi geliştiriyoruz. Bu önerimi bir strateji ile somutlaştırıyor, stratejinin teknik ve taktik ayrıntılarını belirleyerek bir faaliyet planı oluşturuyoruz. Bu faaliyet planına sadık kalarak, ancak bu planla sınırlı kalmayarak sonuçları ölçüyor ve gözden geçirme uygulamaları ile tedarik yönteminin en verimli ve doğru versiyonunu temin etmeye çalışıyoruz. Hizmet süreçlerinde teknolojik alt yapı anlamında hem bilinen yazılımlardan kaynak olarak yararlanıyor, hem de hali hazırda erişilebilir hazır kaynaklarda yer almayan uygulamalara karşılık bulabilmek için kendimiz için kullanıma açtığımız ve her geçen gün geliştirmeye devam ettiğimiz özel yazılımlarımızdan yararlanıyoruz. Tabi ki, AI teknolojilerinin son birkaç yıl içerisinde iş yaşamına yönelik kazandığı derinliği kendi iş kolumuza uyarlamak için önemli bir mesai harcıyoruz. 2026 yılı içinde de teknoloji ve inovatif yenilikleri çalışma sahamıza katmak için önemli yatırım hazırlıklarını tamamlamış durumdayız. 2026 yılı sonunda tümüyle tamamlanacak büyük bir hizmet yönetimi platformunu tamamlamış olacağız. Bu platform alışageldiğimiz şekilde kendisi için veri toplamaya ve bu veriye erişmeye yönelik bir platformdan ziyade sahadaki tüm hizmetlerimiz ile ilişkili ekipman ve cihazlar, enerji ve su kaynaklarının tüketimi ile ilişkili ekipman ve cihazlarla haberleşen ve onların çalışma takvimlerini optimize eden bir yapıyı da beraberinde getiren, bizlere fevkalade hız ve verimlilik sağlayacak, dolayısıyla da hizmet verdiğimiz lokasyonlara değer katacak önemli bir tetikleyici etkiye sahip olacağını görüyoruz. Özetle, kalite standartlarımızı da böylece sonsuz bir derinlikle okunabilir, ölçeklenebilir ve iyileştirilebilir dinamik bir forma dönüştürmüş olacağız.

Sürdürülebilirlik, enerji verimliliği ve çevre dostu uygulamalar sizce neden önemli ve Caldiva bu alanlarda neler yapıyor?

Sürdürülebilirlik, enerji verimliliği ve çevre dostu uygulamaların önemi hepimizce malum. Bizler tesis yönetiminde bu alanlarda yaptığımız uygulamaların yanı sıra ortak yaşam alanlarını paylaştığımız hizmet lokasyonlarındaki son kullanıcılar açısından da farkındalık oluşturmanın çok değerli olduğunu düşünüyoruz. Bu anlamda enerji verimliliğine yönelik yaptığımız tüketim optimizasyonlarıyla ilgili sonuçları hem müşterilerimizle hem de son kullanıcı durumunda bulunan kişilerle paylaşıyoruz. Yine sürdürülebilirlik politikalarıyla ilgili projeler bazında hedefler belirleyerek bu hedeflere yönelik sonuçları, bu sonuçların çevreye olan katkılarını anlamlandırılabilir karşılıklarıyla paylaşıyoruz.

“Farklı ölçeklerdeki projelerde hizmet sunarken nasıl bir yaklaşım benimsiyorsunuz? Özellikle büyük tesislerde ve karma yapılarda sizi öne çıkaran yöntemleriniz nelerdir?”

Burada aslında yatırımcı ve son kullanıcı gibi paydaşların tümünün beklentileri anlayarak ve sonrasında tümünün beklentilerini kapsayacak bir yönetim modeli geliştiriyoruz. Bu modele uygun olarak hizmet yönetimi ve hizmet temini senaryolarını projeye özgü hale getiriyoruz. Dolayısıyla büyük tesisler ve karma yapılara yönelik olarak standardize edilmiş bir hizmet tarifi ile değil, kreatif bir akıl ile her bir proje için o projeye özel oluşturulmuş plana sadık kalarak hedefe ilerliyoruz. Yaşamı koşulların mümkün kıldığı en ideal hali ile başlatıyoruz ve sağlıklı bir başlangıcın sonrasında sürekli iyileştirme ve geliştirme projelerini proaktif bir şekilde yapının paydaşlarının önüne taşıyoruz. Yeni hedeflerin oluşturulmasına öncülük ediyor, bu hedeflere yönelik iyileştirme planlarına kaynak oluşturmak ve hayata geçirmek konusunda o yapı ile hemhal olmaya çalışıyoruz. Özetle ekibimiz, projenin bir paydaşı olmaktan ziyade, projeyi her paydaşın şartlarına empati ile yaklaşarak yaşamaya çalışıyor.

Gelecek vizyonunuz nedir? Önümüzdeki dönemde büyüme planlarınız, yeni hizmet alanları ya da yenilikçi projeleriniz var mı? Caldiva’yı beş yıl sonra nerede görüyorsunuz?

Önümüzdeki dönemde Caldiva ailesinin bilgi, birikim ve tecrübelerini bir akademiye dönüştürmek ve mesleki bilgi ile tecrübeyi daha rafine bir formda sektöre de derinlik katacak şekilde paylaşıma açmak istiyoruz. Zira tesis yönetimi ile ilgili pazarda yarışmadan ziyade halen olgunluk problemi ön plana çıkıyor, dolayısıyla bu alanda hizmet veren, hizmet alan veya bunlardan her birinin temsilcisi durumunda bulunanlar açısından daha bilgili olmak pazarın olgunlaşmasına da katkı sağlayacaktır diye düşünüyoruz.

Ülke genelinde hizmet verdiğimiz şehir sayısını artırmak ve özellikle Akdeniz ve Ege bölgelerinde daha fazla operasyon alanına sahip olmak gibi bir beklentimiz var, bu beklentiye yönelik adımları bu yılın sonu itibariyle başlatacağız. Diğer taraftan bizler segment anlamında site yönetimi alanında ulusal seviyede bir bilinirliğe sahibiz ve bu segmentte yaygın bir hizmet ağına sahibiz, yeni dönemde diğer segmentlerde de hizmet verdiğimiz lokasyon sayısını artırmaya yönelik iş geliştirme çalışmalarını başlattık ve sağlam adımlarla planımıza uygun olarak ilerleme kaydettiğimizi görebiliyoruz.

Beş yıl sonrasıyla ilgili hedef ve beklentimiz çok net, uluslararası seviyede tesis yönetimi alanında tanınan ve hizmet sağlayan bir organizasyona dönüşmek istiyoruz.