Migros, 6,5 milyon dolarlık yatırımla faaliyete aldığı Edirne Keşan’daki MİGBAK Paketleme Tesisi’nde, %100 yerli bakliyatları modern teknolojilerle paketleyerek sofralara taşıyor.
“Yerli üretimi yeniden teşvik etmek üzere yerelleşme seferberliği başlattık” diyen Migros Grubu Pazarlama İcra Kurulu Üyesi Ekmel Baydur, “Migros markalı bakliyat ürünlerini %100 yerli üretim haline getiriyoruz. Tüketici artık Migros markalı bir bakliyat ürünü aldığında, menşeine bakmak durumunda kalmayacak. Özlemini duyduğu o eski bakliyatların tadına ulaşacak ve güvenle tüketecek” dedi.
Migros, bakliyat ürünlerinde ithalatın azaltılarak yerel üretimin güçlenmesi hedefiyle çıktığı yolda çok önemli bir adım attı. Migros’un Edirne Keşan’da 6,5 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirdiği MİGBAK (Migros Bakliyat Paketleme Tesisi), bir paketleme tesisinin ötesine geçerek, ithal edilen bakliyat ürünlerini yerlileştirme kararlılığının ve Anadolu’nun bereketli topraklarında kaybolmaya yüz tutmuş değerlerini yeniden hayata döndürme çalışmalarının sembolü oldu.
Migros, bu tesis ile birlikte, Türkiye’nin dört bir yanındaki 500’ü aşkın çiftçiden doğrudan temin ettiği bakliyat ürünlerini Migros markası, unutulmaya yüz tutmuş lezzetlerini ise Anadolu Lezzetleri markası altında güvenle tüketicilerle buluşturuyor.
Migros, 2026 yıl sonuna kadar tüm Migros markalı bakliyat ürünlerini %100 yerli üretim haline getirmeyi hedefliyor.
Tesiste ayrıca, bir zamanlar yalnızca küçük aile işletmelerinde ve yöresinde kısıtlı olarak üretilen Mardin bulguru, Diyarbakır Karacadağ pirinci, Erzurum İspir fasulyesi, Ordu Akkuş fasulyesi ve Edirne İpsala baldo pirinci gibi Anadolu topraklarının birçoğu coğrafi işaretli olan değerleri, Anadolu Lezzetleri markası ile yeniden üretime kazandırılıyor. Böylece yöresinin, üreticisinin kalkınmasına ve üretimin devamlılığına destek olunuyor.