AVM

“Bölge Ekonomisine Ve Sosyal Yaşama Değer Katıyoruz”

Fiyat avantajlı kampanyaları, ziyaretçi odaklı etkinlikleri ve markalaşma yolundaki işletmelere sağladığı desteklerle 212 Outlet AVM, alışverişin ötesinde sosyal yaşama büyük katkılar sunuyor. 212 Outlet’in bir çekim noktası olduğunu vurgulayan AVM Genel Müdürü Hasan Necip Akol, “Tüm bu özelliklerimizle hem bölge ekonomisine hem de İstanbul’un sosyal yaşamına değer katıyoruz.” diyor.

AVM Genel Müdürü Hasan Necip Akol

212 Outlet AVM’nin, bulunduğu bölgenin ekonomik gelişimine ve sosyal yaşamına nasıl katkılar sunduğunu düşünüyorsunuz?

212 Outlet, İstanbul çapında özellikle Avrupa tarafında mağazalarında bulunan fiyat avantajı olan özel kampanyalar ile öne çıkan bir alışveriş merkezidir. Bu özelliğinden dolayı doğal bir çekim merkezidir ancak gerçekleştirdiğimiz etkinlikler ve kurumların stant çalışmalarına verdiğimiz desteklerle de çekim merkezi özelliğimizi arttırmaktayız. 212 Outlet bölgesinde alışverişin yanında aynı zamanda buluşma noktasıdır. Yeni markalara sağladığımız desteklerle, ulusal markalara dönüşmeleri için yardımcı olmaktayız. Tüm bu özellikleri sebebiyle 212 Outlet bölgesinin ve İstanbul’un perakende ekonomisine ve sosyal yaşamına büyük katkılar sunmaktadır.

AVM’lerin ülke ekonomisinde üstlendiği rolü dikkate aldığınızda, 212 Outlet AVM’nin öne çıkan özelliklerini nasıl değerlendirirsiniz? Ziyaretçi sayısı, düzenlediğiniz etkinlikler, kiralanabilir alan kapasitesi ve tercih edilme sebepleri gibi unsurlar üzerinden paylaşır mısınız?

Alışveriş merkezleri ülke ekonomisinin mikro ölçekte uygulamalarıdır. Üretilen tüm ürünlerin son tüketici ile yüz yüze buluştuğu noktalardan bahsediyoruz, eğer ekonominin nabzını tutacaksak bunu sağlamamızın en kolay yolu alışveriş merkezlerindeki duruma bakmaktır. Alışveriş merkezlerindeki ekonominin canlılığını ve devamlılığını sağlamak konusuna 212 Outlet özelinde bakmamız gerekirse ilk olarak konumun önemine bakmamız gerekiyor. Ziyaretçilerimiz 212 Outlet’e birkaç ilçeden rahatlıkla ulaşabiliyorlar, merkezi konuma ve kolay ulaşıma sahip alışveriş merkezleri her zaman birkaç adım önde oluyor. Bunun yanında ziyaretçi profilini doğru analiz ederek onların ihtiyaçlarına yönelik kampanyalar ve etkinlikler düzenlemek, yine ziyaretçi profiline uygun marka karmasına sahip olmak başarıyı sağlayan etkenler olarak öne çıkıyor. Doğru marka karmasını oluşturabilmek için elbette fiziki şartları sağlayabilecek bir yapı olmazsa olmaz. Otopark kapasitesi ve işletilmesi alışveriş merkezleri için önemli bir diğer konu. Biz otoparkımızı ziyaretçilerimize hizmet olarak sunduğumuz için bu zamana kadar hiç ücretli bir sisteme geçmedik. İstanbul’da yer alan alışveriş merkezleri için turist ziyaretçilere yönelik çalışmalar gerçekleştirmek şart diyebilirim çünkü İstanbul yılın her dönemi turist çeken bir şehir, özellikle yaz aylarında bu konu alışveriş merkezlerinin ekonomisini belirleyici olabiliyor. 212 Outlet olarak markalaşma aşaması içinde olan işletmelere yer vererek gelişmelerine katkıda bulunmayı misyon haline getirdik ve alışveriş merkezimize dinamizm sağladık. An itibariyle 212 Outlet’te tüm bu faktörleri başarılı bir şekilde uyguladığımızı belirtebilirim. Bundan sonra da ziyaretçilerimizin ve markalarımızın beklentilerini karşılamaya devam edeceğiz.