Şehrin ritmini kahveyle buluşturan, gastronomiyi rafine bir deneyi- me dönüştüren 1401 food & drınk, çubuklu’da düzenlediği özel lansmanla misafirlerini ağırladı. Davetlilere yalnızca yeni bir hikâye değil; vizyon, kültür ve paylaşım dolu bir yolculuk sundu.

Türkiye’de 20 Şubeye Ulaştı, Almanya’ya Adım Attı
2022 yılında İstanbul’da ilk mağazasını açarak kahve sektörüne adım atan 1401 Coffee, kısa sürede yaka- ladığı büyüme ivmesiyle bugün Türkiye genelinde 20’nin üzerinde şubeye ulaştı. 2025 yılı sonuna ka- dar 25 şubeye ulaşmayı hedefleyen marka, önümüz- deki beş yıl içinde ise 200 noktada varlık gösteren global bir oyuncu olmayı amaçlıyor. Kurumsal ha- yatın disiplinini girişimcilik cesaretiyle harmanlayan kurucu Bülent Özgür Kılıç, 1401’i yalnızca bir kahve zinciri değil; “insana dokunan, kültür inşa eden bir yaşam markası” olarak tanımlıyor. Moda’dan Çanak- kale’ye, Ataşehir’den İzmir’e uzanan yolculuk, her şubede özgün deneyimler sunma hedefiyle ilerliyor.
Çubuklu’da Bir Buluşma Noktası
Yurt içi ve yurt dışındaki büyüme stratejisini marka kimliğini koruyarak, bulunduğu her pazara kültürel bir değer katacak şekilde şekillendiren 1401 Food & Drink, bu vizyonunu 19 Eylül Cuma akşam ilk kez düzenlenen lansmanla taçlandırdı.
Markanın amiral gemisi olan 1401 Food & Drink Çubuklu’da gerçekleşen etkinlik, yalnızca kahve de- ğil; aynı zamanda gastronomi ve yaşam kültürünü temsil eden 1401’in bütüncül yaklaşımının bir yan- sıması oldu. Geceye iş, sanat ve medya dünyasından seçkin isimler katıldı. Gastronomi sahnesinin tanın- mış yüzleri, yatırımcılar ve basın mensupları 1401 Food & Drink Çubuklu’nun bu özel buluşmasında bir araya geldi.

“Çubuklu, Şehrin Kültürüne Katkı Sunma Arzu- muzun Simgesi.”
Lansmanın açılışında konuşan 1401 Food & Drink ve 1401 Coffee kurucusu Bülent Özgür Kılıç, kahve- nin sadece bir içecek değil; kültürleri buluşturan ev- rensel bir değer olduğunu vurgulayarak, 1401’in bu kültürü Türkiye’den dünyaya taşımayı hedeflediğini ifade etti. Kılıç, “1401’in hikâyesi, cesaretle başlayan, kültürle büyüyen bir yolculuk. Markamızın adı ve sembolü de köklerine saygı duruşu niteliğinde. Tuzla Marina’da başlayan yolculuğumuz bugün 20’nin üze- rinde şubeye ulaştı. Yıl sonunda 25’i göreceğiz, beş yıl içinde ise 200 noktada olmayı hedefliyoruz. 1401 çatısı altında iki tamamlayıcı konseptle yol alıyoruz. 1401 Coffee Shop’ta dinamik bir kahve kültürü, için- de bulunduğumuz 1401 Food & Drink ile ise rafi- ne bir gastronomi deneyimi sunuyoruz. Hepinizin bildiği gibi kahve pazarı hızlı büyüyen ve heyecan verici bir alan. Bizim için en kıymetli olan ise, bu yolculuğu sağlam ve kalıcı izler bırakan adımlarla sürdürmek. Bu akşam bir araya geldiğimiz Çubuklu da şehrin kültürüne katkı sunma irademizin sembo- lü. Elbette bu alan farklı amaçlarla daha yüksek kâr getirecek şekilde kullanılabilirdi. Ama biz, kârdan önce kültürü, paylaşımı ve nitelikli buluşmaları öne çıkarmayı seçtik. Bu bakış açısını mekâna da yan- sıtıyor, mimari estetiği; akıcı servis sistemini, rafine ama ulaşılabilir menüyü ve insana dokunan iletişim dilini bir bütün olarak sizlere sunuyoruz. Bu akşam bizim için büyük bir motivasyon” ifadesini kullandı. Sözlerini tamamlarken, 1401 Coffee’nin Kasım ayı itibarıyla Düsseldorf’ta ilk yurt dışı şubesini açaca- ğını duyurdu. Bu adımı, kültürlerini dünyaya taşıma yolunda değerli bir gelişme olarak nitelendiren Kılıç, “Bu markayı değerli kılan herkese teşekkür ederim. İyi ki varsınız, hep birlikte büyüyoruz” diyerek ko- nuşmasını noktaladı.

Global Yolculuğun İlk Durağı: Düsseldorf
Geceye damgasını vuran bir diğer gelişme ise marka- nın yurt dışı atağı oldu. 1401 Coffee, Kasım ayında Düsseldorf ’ta ilk yurt dışı şubesini açarak global yol- culuğuna başlıyor. Ardından Berlin ve Köln’de yeni şubeler için hazırlıklar sürüyor.

Rafine Lezzetlerin Adresi
Marka yalnızca kahve sunmuyor. 1401 Coffe & Drink konseptiyle, mevsimsel olarak yenilenen rafine me- nüler, özel kokteyller ve craft biralarla modern gast- ronomiyi yeniden yorumluyor. Michelin yıldızlı da- nışman şeflerin dokunuşlarıyla hazırlanan menü ise , markanın güçlü kimliğini kısa sürede yansıtmaya başladı. Bugün 1401 Coffe ise, yalnızca kahve içilen bir yer değil; atölyeler, sanat etkinlikleri ve sosyal bu- luşmalarla şehrin kültürüne katkı sunan bir deneyim merkezi. Markanın gelecek vizyonu, sürdürülebilir ve kontrollü bir büyüme stratejisiyle Türkiye’den dünya- ya uzanmak