Franchise

“Hedefimiz Tüm Coğrafyalarda Olmak”

Yerli fast food sektöründe yurt içi ve yurt dışı büyüme stratejileriyle dikkat çeken Tavada Tavuk, güçlü franchise sistemi, müşteri kalite standartları, dijitalleşme adımları ve müşteri memnuniyetiyle kulvarında fark yaratmaya devam ediyor. Eylül sayımızda konuğumuz olan Tavada TAVUK CEO’su Akın Gürbüz ile markanın bugününü ve gelecek hedeflerini konuştuk.

Tavada TAVUK CEO’su Akın Gürbüz

Franchise yatırımcılarında iş ortaklarınızı nasıl seçiyorsunuz? Yatırım maliyeti, operasyonel destek, eğitim süreçleri ve marka bilinirliği açısından yatırımcılarınıza nasıl bir değer yaratıyorsunuz?

Franchise sürecimiz yatırımcılarımızın, finansal yeterliliği analiz edilerek, mevcut lokasyonun fizibilite çalışmaları ve buna bağlı olarak markaya ve yatırımcımıza uygunluğu ve tarafımızca onaylanması ile birlikte gelişmektedir. Franchise yatırımcılarımıza hem eğitim noktalarımızda hem de franchise restoranımızda kapsamlı eğitimler veriyoruz. Bu sayede yatırımcılarımız, markamızın işleyişine hızlı bir şekilde adapte olabilir, işletme yönetimi ve hizmet kalitesi hakkında derinlemesine bilgi edinmekte. Eğitim konusunda büyük bir hassasiyet gösteriyor, başarılı bir işletme süreci için gerekli tüm desteği sunuyoruz.

Operasyon kısmında da sektördeki rakiplerimize nazaran daha fazla operasyon bölge müdürü çalıştırıyoruz. Bu şekilde tüm şubelerimizi rutin olarak 10 veya 20 günde bir denetliyoruz. Buradaki amacımız özellikle tüm standartlarımızı tüm şubelerde uygulatabilmek. Bu sayede bunların ciroda da karşılığını görüyoruz.

Gelecek projeksiyonunuzda Tavada Tavuk’u nerede görüyorsunuz? Hem yurt içi hem de uluslararası ölçekte markanızı nasıl konumlandırmayı hedefliyorsunuz?

5 yıl sonraki süreçte ülkemizdeki tüm şehirlerimizde faal olan, standartlarını ve müşteri memnuniyetini üst seviyede tutan ve başarısını global sahneye taşımış bir marka olarak görmekteyim. Avrupa’da Fransa, Ortadoğu’da Ürdün, Orta Asya’da Tacikistan’ın ardından ülkemizi gururla temsil edeceğimiz tüm coğrafyalarda markamızı konumlandırmayı hedeflemekteyiz. Bir Türk markası olarak bunu asli vazifemiz olarak görmekteyim. Tüm markalarımızın global sahnede aynı gururu yaşamalarını ve muvaffak olmalarını canıgönülden temenni etmekteyim.


Türkiye pazarında Muş Vadipark, Adıyaman Aryon Çarşı, Yozgat İnnovax Üniversite ve Silivri Vega Maxi AVM şubelerinin açılışlarını büyük bir başarıyla tamamladık. Bu şubelerle birlikte, yeni lokasyonlarda misafirlerimize eşsiz lezzetler sunmaya hazırlanıyoruz. Beylikdüzü Metrohome, Çankırı, Kocaeli Millet Bahçesi, Van AVM ve Van Erciş restoranlarını da yakın zamanda hizmete sunmayı hedefliyoruz.


Dünyada ise Tacikistan’ın başkenti Duşanbe ile başlayan yeni bir girişimimiz bulunmakta. Şirketin Asya pazarındaki etkisini güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Bu strateji doğrultusunda, Duşanbe başta olmak üzere potansiyeli yüksek olan şehirlerde şubeleşme ve iş geliştirme planlarını titizlikle uygulayacağız.