“En iyi ve en moda ürünü en uygun fiyata sunma” misyonuyla 50 yıldır faaliyet gösteren Euromoda, anti alerjik üretimden e-ticarete uzanan güçlü yapısıyla büyümesini sürdürüyor. Eylül sayımızda bir araya geldiğimiz Euromoda ve Prenses Bijuteri Yönetim Kurulu Başkanı Halil İbrahim Türkgenç, markanın bugününü ve gelecek hedeflerini paylaştı. Önümüzdeki dönemde 5-10 yeni şube açmayı planlayan marka, sürdürülebilir üretim anlayışını da stratejisinin merkezine alıyor.

2025’in ilk yarısında Türkiye’nin bijuteri sektörünü ve Euromoda’nın performansını nasıl değerlendiriyorsunuz? Önümüzdeki dönemden beklentileriniz nelerdir?
Türkiye’de takı, bijuteri sektörünün genel anlamda parlak bir dönem yaşadığını söyleyebiliriz. 2025’in ilk yarısında tüm sektörlerde olduğu bijuteri sektörü de vasat bir dönem geçirdi. Ancak bu durgunluğun takı sektörünün özünden kaynaklandığı söylenemez. Diğer sektörlerdeki durgunluğun takı sektörüne yansımasıdır. Euromoda penceresinden baktığımız zaman çok kötü bir dönem geçirdik diyemeyiz. Takı ve aksesuar kullanımı her sene biraz daha yaygınlaşmakta ve benimsenmektedir diyebiliriz. Bu durumda bizleri memnun etmekte. Zira ana işimiz ata işimiz mesleğimiz bu iş. Sektörde 50 seneyi geride bıraktık. Hem imalatçı hem ithalatçı hem de perakende satış zinciri olan tek markayız. Yani sektör lideri olduğumuz tartışmasız bir gerçektir. Tabi bu liderliğin gereklerini de yerine getirmiş olmamızdan kaynaklanıyor. 180 çalışan, 42 satış mağazamızla “En iyi ve en moda ürünü en uygun fiyata satma” sloganımızla faaliyetlerimizi, liderliğimizi sürdürmekteyiz. Şahsen Türkiye’nin ekonomik ve sosyal gelişimine sektörümüzün geleceğine olumlu bakmaktayız. Önümüzdeki süreçte makul imkanlar ve uygun lokasyonlar olduğu müddetçe bizi yormayacak yeni 5-10 şube daha açmayı planlamaktayız.
Euromoda, takı ve aksesuar üretiminde sürdürülebilirlik stratejilerini nasıl uyguluyor? Üretim süreçlerinizde çevre dostu malzeme ve yöntemleri nasıl entegre ediyorsunuz?
Daha evvelde bahsettiğimiz gibi sektörde 50 yılımızı doldurduk. Sektörün her aşamasında varız. Önce üreticiyiz. İstediğimiz her ürünü üretip bir haftada satışa sunabiliriz. Tabiki nitelikli üretim yapıyoruz. Kaliteli, kararmaz ve dayanıklı olmasına önem veriyoruz. Bir de en önemlisi anti alerjik (Nicel Free) üretim yapıyoruz. Yani alerji yapmayan özelliklerde. Türkiye’ye genelinde 42 noktada, daha çok AVM’lerde olmak üzere direkt tüketici ile buluşuyoruz. Bu durum bizim dinamik yapımızın bir parçası. Tabi ki son yıllarda gündem olan E-Ticarette de varız. Marka bilinirliğimizin verdiği avantajında desteği ile iyi gidiyoruz. Ancak daha iyi olmamız gerektiğini düşünüyoruz ve de olacağız.