Arada Kahve CEO’su Furkan Şen, 2018’de kurduğu markayı 6 şubeye taşırken, Haziran 2025’e kadar 15 şubeye ulaşmayı hedeflediklerini belirtti. Franchise modelindeki destek ve avantajlarını vurgulayan Şen, hayata geçirilen konseptlerini bohem tarzda ve etkinliklerle harmanlanmış bir kahve deneyimi olarak tanımladı.
Genç yaşta böyle bir girişimi başlatma fikri nasıl ortaya çıktı? Kahveye olan ilginiz ne zaman başladı ve sizi bu sektöre adım atmaya yönlendiren en büyük etken neydi?
Ticaret hayatına ailemle birlikte adım attım. Futbol kariyerimin ardından, 23 yaşımda pazarlama sektörüne girdim. Babamın inşaat alanındaki tecrübelerinden faydalanarak kendimi bu sektörde geliştirdim. 2017 yılında abimle birlikte sineklik üretimine başladık ve zamanla mimari projelere yöneldik.
2018’de Arada Kahve’yi kurarak önce mimari tasarım ve dekorasyona, ardından işletmeciliğe odaklandım. Sakarya’da günlük 1.000 müşteriye ulaşarak markamızı büyüttük. Pandemi süreci bize önemli dersler kazandırdı ve ortaklı bir şekilde hayata geçirdiğimiz markamızı 2023 yılında devralarak daha büyük bir vizyonla ilerleme kararı aldım. Bugün itibarıyla 6 şubemiz bulunuyor ve Haziran 2025’e kadar bu sayıyı 15’e çıkarmayı hedefliyoruz.
Franchise fırsatlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz? İşletme açmak isteyen girişimcilere nasıl bir destek sağlıyorsunuz? Franchise almanın avantajları neler?
Arada Kahve olarak franchise yatırımcılarımıza kapsamlı bir destek paketi sunuyoruz. Bu paket; mimari proje tasarımından oryantasyon sürecine ve işletme yönetimine yönelik kapsamlı eğitimlere kadar her aşamayı içinde barındırıyor.
Ayrıca, Myco’nun bölge bayisi olmamız sayesinde, franchise alıcılarımıza kahve makineleri ve ekipman konusunda en uygun fiyatları sağlıyoruz. Sürekli destek anlayışımızla, yalnızca dükkan açılışına kadar değil, sonrasında da malzeme temini ve kazanç paylaşımı konularında şeffaf ve karşılıklı fayda sağlayan bir iş modeli sunuyoruz. Bu yaklaşımımızla, güçlü ortaklıklar kurarak sürdürülebilir bir başarı hedefliyoruz.
Markanızı rakiplerinden ayıran en önemli unsurlardan biri konseptiniz. Hem okurlarımızla hem de yatırımcı adaylarımızla bu özel konseptinizi detaylı bir şekilde paylaşır mısınız?
Bohem konseptimizi oluştururken Alaçatı’dan ilham aldık ve tasarımımızda açık renkler ile nude tonlarına odaklandık. 4-5 yıllık deneyimimizle, 2021 yılında Alaçatı’da düzenlediğimiz wake-up partileri ve kahve etkinliklerini bir araya getirerek benzersiz bir deneyim sunduk. Bizi farklı kılan en önemli özellik, kahveyi yalnızca bir içecek olarak değil, etkinliklerle harmanlayarak bir yaşam tarzına dönüştürmemiz.
Konseptiniz için ideal dükkan metrekare aralığınız nedir?
Doğru lokasyon seçildiği takdirde, 150- 200 metrekarelik bir alan, işletme için yeterli ve verimli bir büyüklük sunabilir.
Yakın zamanda açmayı planladığınız yeni lokasyonlar nereler olacak?
Cadde 54 şubemiz, Sakarya’daki en önemli girişimlerimizden biri olarak öne çıkıyor. AVM’nin hemen yanında, tamamen kendi tasarımımızla hayata geçirdiğimiz bu şube, markamızı Türkiye genelinde yayma hedefimizin güçlü bir adımı. Büyüme stratejimizde kırsal bölgeler yerine özel lokasyonlara odaklanıyoruz. Ancak, Sakarya’dan vazgeçmeden ilerleyerek, gelecekte global bir marka olmayı amaçlıyoruz.