AVM Öne Çıkanlar

Perakende ve AVM sektörleri için 2025’in yol haritası çizildi

Türkiye’de organize perakende sektörünün çatı kuruluşu olan Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) tarafından düzenlenen Perakende ve Alışveriş Merkezlerinin Dünü, Bugünü ve Yarını Zirvesi, sektörün önde gelen isimlerini bir araya getirdi. Bu yıl ilki gerçekleştirilen etkinlikte, Türkiye’nin ticari hayatının geçmişi, bugünü ve geleceği detaylı bir şekilde ele alındı.

Alışveriş de ve Alışveriş Dünü, Bugünü ürkiye Federasyonu (TAMPF) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş, geçmişten günümüze Türkiye’deki alışveriş kültürünü değerlendirdi. Çarşı geleneği ve Kapalıçarşı’nın Türkiye ve dünya ticaretine etkileri konuşulurken, ilk AVM’lerin ortaya çıkışı ve organize perakende denemeleri sektörün deneyimli isimleri tarafından katılımcılara aktarıldı.

Organize perakendenin rolü ve iş birliği

Sektörün bugünü ise organize perakende ve AVM’lerin iş birlikleri ile daha uygun fiyatlarda, daha kaliteli ürünlerin tüketiciyle buluşturulması ekseninde tartışıldı. Zirvede ayrıca Türkiye’den daha fazla küresel markanın çıkması için yapılması gerekenler de değerlendirildi. Altaş, açılış konuşmasında organize perakende sektörünün, enflasyonla mücadelede ve kayıt dışılığı önlemede kritik bir fonksiyon üstlendiğini belirterek, şu ifadelere yer verdi:

“Sektör, gündelik çatışmalardan uzak bir vizyon belirlemeli. Federasyonumuz, 11 yıldır sektör vizyonunun oluşturulmasında birleştirici ve yapıcı bir rol üstleniyor. 2025 yılına kadar üye dernek sayımızı yediye çıkararak güçlü temsilimizi artıracağız.”

Federasyonun lojistik, enerji gibi alanlarda maliyet avantajları sağladığını vurgulayan Altaş, düzenlenen zirvede olası Marmara Depremi için AFAD ile birlikte geliştirdikleri “Perakende Sektörü Arama-Kurtarma Seferberliği” projesine de değindi.

2025 verimlilik yılı olacak

Zirvede, perakende sektörünün geleceği üzerine de kapsamlı değerlendirmeler yapıldı. Kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi, bütünleşik ödeme sistemleri, yapay zeka ve omnichannel stratejilerinin önemi konunun uzmanları tarafından ele alındı. Altaş, 2025 yılının sektör için “verimlilik yılı” olmasını beklediklerini belirterek, “2025 yılında gıda perakendesinden AVM’lere, restoranlardan gıda dışı temsilcilere kadar tüm alanlarda verimlilik esas alınmalıdır. Dijitalleşme, yalnızca bir hedef değil, aynı zamanda maliyet yönetiminin kritik bir bileşenidir.” dedi.

Bu yıl ilki düzenlenen zirve, sektöre ışık tutan tartışmaları ve geleceğe yönelik hedefleriyle perakende dünyası için önemli bir kilometre taşı oldu.