TAMPF’ın düzenlediği ‘Perakende ve Alışveriş Merkezlerinin Dünü, Bugünü ve Yarını Zirvesi’nde sektörün geçmişi, bugünü ve geleceği masaya yatırıldı, 2025 yılı için verimlilik ve dijitalleşme hedefleri vurgulandı.
Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF), organize perakende sektörünün çatı kuruluşu olarak, 18 Aralık 2024 tarihinde Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de düzenlediği ‘Perakende ve Alışveriş Merkezlerinin Dünü, Bugünü ve Yarını Zirvesi’ni başarıyla gerçekleştirdi.
Zirve, TAMPF Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş’ın açılış konuşmasıyla başladı. Etkinlikte Türkiye’nin alışveriş geçmişi, çarşı kültürü, Kapalıçarşı’nın hem Türkiye’de hem de dünyada ticaret üzerindeki etkileri gibi konular sektördeki duayenler tarafından katılımcılara aktarıldı. Bugün ise organize perakende ve alışveriş merkezlerinin işbirliği sayesinde daha uygun fiyatlarla kaliteli ürünlerin sunulması ve Türkiye’den daha fazla küresel markanın yükselmesi tartışıldı. Geleceğe yönelikse, kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi, ödeme sistemleri, entegre cüzdanlar, yapay zeka ve omnichannel gibi konular uzmanlar tarafından ele alındı.
Prof. Dr. Hüseyin Altaş açılış konuşmasında, organize perakende sektörünün tüm bileşenleriyle enflasyonla mücadele etme ve kayıtdışılığı engelleme fonksiyonuna vurgu yaptı. TAMPF’ın sektöre sağladığı birlikteliğin önemini anlatan Altaş, federasyonun 2025 yılı için iki yeni derneği de bünyesine katacağına değindi. Ayrıca, federasyonun olası Marmara Depremi için AFAD ile işbirliği yaparak geliştirdiği “Perakende Sektörü Arama-Kurtarma Seferberliği” projesine de değindi.
2025’in “verimlilik yılı” olacağına dikkat çeken Prof. Altaş, sektörün her alanında dijitalleşme ve verimlilik hedeflerinin önem kazandığını belirtti. Bu değişim ve dijitalleşmenin maliyet yönetimi açısından da büyük fırsatlar sunduğunu ifade etti.
Zirvede yapılan toplam 6 oturum büyük ilgiyle izlendi. Moderatörlüğünü TAMPF Genel Sekreteri Burak Ünaldı’nın yaptığı “Perakende ve Alışveriş Merkezlerinin Dünü” oturumunda Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Tarihi Çarşılar Federasyonu Başkanı Muhsin Özyıldırım ve Prof. Dr. Önder Küçükerman, sektörün geçmişinden günümüze kadar olan yolculuğu katılımcılara aktardı.
Prof. Dr. Metin Ercan, “2025’ten Ne Beklemeliyiz?” başlıklı sunumunda, Türkiye ekonomisinin genel bir değerlendirmesini yaparak 2025 yılı için beklentileri katılımcılarla paylaştı.
Sektörün önde gelen dernek başkanlarının katıldığı “Söz Başkanlarda” oturumunda, 2024 değerlendirmeleri ve 2025 beklentileri tartışıldı. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Şapkacı, dayanışmanın önemine vurgu yaparak, 2025’te daha zorlu bir yıl geçireceklerini belirtti. Gıda Perakendecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, sektörün modernleşmesiyle kalkınma ekonomisine geçişin önemli olduğunu söyledi. Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Mehmet Demirer ise, turizmdeki verimlilik hedeflerinin önemine dikkat çekti.
Son oturumda ise, dijitalleşen müşteri deneyimi, ödeme sistemleri ve yapay zekanın sektördeki rolü uzmanlar tarafından tartışıldı. Zirve, sektör profesyonelleri, finans kuruluşları ve akademik temsilcilerin katılımıyla büyük bir başarıya imza attı.
4o mini