AVM Öne Çıkanlar

Yurtdışı açılım hedefi olan Türk Markaları MAPIC’te Yerini Aldı!

Alkaş’ın Türkiye temsilcisi olduğu Avrupa’nın en prestijli perakende ve AVM fuarı MAPIC; 26-28 Kasım 2024 tarihleri arasında 75’den fazla ülkeden 4500 ziyaretçi ile Cannes’da başarı ile gerçekleştirildi.

29. kez düzenlenen fuara perakende, gayrimenkul, eğlence ve yiyecek-içecek sektörü profesyonelleri katılım gösterdi. Fuarın ana temalarından bir tanesi Mixed Use Projelerin yükselişi olurken, inovasyon ve yapay zeka, sürdürebilirlik, yeni ‘retail zone’ konsepti gibi konular da ön plandaydı.

Bu yıl da IHKIB önderliğinde 9. Kez kurulan Turkish Brands standına 15 marka; Armine, Boyner, Damat Tween, Derimod, Emiliano Zapata, Gagawa, Giotelli, İpekyol, Kiğılı, Madame Coco, Naramaxx, Nebim, Nefeli, Tarık Ediz, Vakko katılım gösterdi.

Münferit olarak da katılan markalar ile birlikte toplamda binin üzerinde B2B görüşmeler gerçekleştirildi. Yapılan bu görüşmelerle önemli yurtdışı bağlantıları gerçekleştirildi. Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer ise, “Bizim hedefimiz Türk markalarının yurtdışı açılımlarını güçlendirmek. Sadece Ortadoğu, Amerika ya da Uzak Doğu değil; birçok ülkede varlığımızı sürdürmeyi amaçlıyoruz. 2008 yılından bu yana MAPIC’in temsilcisi olarak stant kuruyoruz. Bu yıl Türk markalarının yurtdışına çıkmakta daha cesaretli ve ihracatı güçlendirmek için daha istekli ve hırslı olduklarını söyleyebilirim.” diye konuştu.

Sektörün prestijli ödül törenlerinden biri olan MAPIC Awards’da ise ‘Yılın Leisure Markası’ ödülünü Türkiye’den HUPA LUPA alırken, ‘En iyi Perakende Inovasyonu & AI Projesi ödülünü’ ise CarrefourSa- Florawise aldı.