“Yeni nesil bina yönetimi” anlayışını vurgulayan TSY Grup Tesis Servis Yönetim Hizmetleri Genel Müdürü Murat Altınkaya, şirketlerinin dijitalleşen yönetim çözümleriyle sektöre öncülük ettiğini ve 2024 yılı performansının ardından 2025 hedefleri doğrultusunda büyümeye devam edeceklerini Kasım sayısında Mall Report okurlarıyla paylaştı.
TSY Grup Tesis Servis Yönetim Hizmetleri, bina ve tesis yönetiminde sektörde 17 yıldır faaliyet gösteriyor. Bu süreçteki gelişiminizi nasıl değerlendiriyorsunuz? Şirketinizin sektördeki en önemli kilometre taşları neler oldu?
TSY Grup Tesis Servis Yönetim Hizmetleri A.Ş, kurulduğu günden beri öncelikle yetkinliklerini ve imkanlarını ortaya koyarak, müşterisinin ne istediğini iyi anlayıp, Mevcut Müşteri Yönetim Planı, Kat Mülkiyeti Kanunu, Müşteri Hizmet Alanı Konfor Değer gerekleri, beklentileri ve şirket tecrübeleriyle müşterisine özel bir hizmet ve iş planı dahilinde teknoloji ve dijital süreçleri işin içerisinde harmanlayarak yeni nesil bir yönetim hizmeti sunmaktadır.
Bu hizmetler, her yıl deneyimleriyle tesis yönetim hizmetini yenileyen ve kalitesini artıran bir yaklaşım ile gelişerek büyüyerek bugünlere ulaşmıştır. Şirketimiz bu iş modelini de sürekli güncel tutarak, teknolojik gelişmelerle daha ileriye taşıma azmi ve motivasyonundadır.
Şirketimizin kilometre taşlarını ise şöyle sıralayabilirim,
- Şirketimizin şu an halihazırda kullandığı tesis yönetim programı APSİYON ile tüm iş modelini 2010 yılında eşleştirmesi (CRM-Tek düzen hesap planı altında tesis yönetim muhasebesinin dijital platforma taşınması, özel arayüz yazılımlar, yapay zeka Ada Projesi vb.) önemli bir milattır.
- Şirketimizin en önem verdiği insan kaynağı ve yönetici kadrolarının, şirketin her kilometre taşına nakşettikleri tecrübelerinin marka değerimizi ve hizmet alan mutluluğunun artmasına etkilerini görmek, bilinirliğimizin artması ve 2012 yılından sonra oluşan marka değerimiz.
- 2015 yılından sonra yurt dışına açılışımız, Ukrayna ve Montenegro Tesis Yönetim Hizmet Şirketlerimizi kurmamız.
- Günümüze geldiğimizde ise, bağlı olduğumuz Tesis Yönetim Derneğimiz TRFMA içinde yer almamız. Mevzuatımızın oluşumuna ve sektör sorunlarına katkı sağlayan birliğimizin içinde olmanın verdiği iş tatmini, en önemli kilometre taşları olarak sayılabilir.
“Yeni nesil bina yönetimi” anlayışınızı biraz açar mısınız? TSY Grup Tesis Servis Yönetim Hizmetleri olarak bu alanda hangi yenilikçi çözümleri sunuyorsunuz?
Yeni nesil bina yönetimi anlayışımız; zamandan ve mekandan bağımsız, kişilere veya güne bağlı kalmadan CRM uygulamaları, tek düzen hesap planı dahilinde ve dijital ortamda şeffaf yönetim ve mali hizmetleri sağlayıp opere edebilen, raporlayan, raporlanan değerlere ulaşımı ve anlamayı kolaylaştıran teknoloji dostu, şeffaf bir yönetim anlayışıdır.
Tesisin stok, giriş-çıkış, teknik hacim koruyucu bakım, rezervasyon, personel, muhasebe kısaca tüm ihtiyaçlarını tek çatı altında ve dijital olarak yöneten insan faktörünü çözüm üreten ve sonuç odaklı noktada tutabilen bir yönetim anlayışı diyebilirim.
2024 yılı TSY Grup Tesis Servis Yönetim Hizmetleri için nasıl geçti? 2025 yılı için belirlediğiniz hedef ve projeler neler?
Tüm olumsuz ekonomik veriler bizi de etkiledi. Özellikle Ukrayna operasyonumuz savaştan nasibini aldı. Montenegro ise büyüme ve gelişme eğrisini korudu. Yurt içi faaliyetlerimizi de, artan işçilik maliyetleri ve vergi oranları, artan bütçelerin aidatlara yansımasının etkilerini, düşen kar marjlarımızın baskılarını yeni işler alarak ve operasyonlarımızı verimli kılmaya çalışarak toparladık.
2025 için artan konut ve tesis sayısıyla profesyonel yeni nesil yönetime olan ihtiyaç, mevzuat ve kanun gelişmeleri işimizin her geçen gün daha bilinen ve olgun bir meslek haline gelmesi nedeniyle umutlarımız yüksek.