Franchise

Chocnette: kaliteli çikolata deneyimi

Chocnette, kaliteli çikolata deneyimini geleneksel ve yenilikçi tatlarla buluşturup çikolata severlerle buluşan bir markadır. 2008 yılında kurulan Chocnette, halihazırda 35 şubesinde her yıl 1 milyondan fazla çikolata tutkununu ağırlamaktadır. CEO Murat Ceylan ile gerçekleştirdiğimiz röportajda Ceylan, markalarını cazip kılmak adına geliştirdikleri politikaları paylaştı.

Chocnette’yi tanıyabilir miyiz? Yeme-içme sektörüne giriş hikayeniz nedir?

Chocnette, kaliteli çikolata deneyimini yenilikçi ve geleneksel tatlarla sunmayı hedefliyor. Çikolataya olan tutkumuzla yerel ve global trendleri takip ederek yaratıcı ürünlerle pazara giriş yaptık. Bugün 35 şubede faaliyet gösteriyoruz ve her yıl 2 milyondan fazla müşteriye unutulmaz bir deneyim sunmayı amaçlıyoruz. Kısa sürede kazandığımız müşteri sadakati, yeme-içme sektöründe büyümemizi sağladı.

Yatırımcılar nezdinde yeme-içme sektöründe çikolata üzerine yatırım yapmak ne kadar cazip?

Çikolata sektörü, özel günlerde ve günlük yaşamda sürekli talep gören lüks tüketim ürünleri sunmaktadır. Biz bu durumu hızlı tüketim ürünlerine dönüştürerek en kaliteli çikolatayı uygun fiyatlarla sunuyoruz. Bu yaklaşım, yatırımcılar için cazip bir fırsat sunuyor; düşük yatırım ve yüksek kâr marjı sağlıyor.

Chocnette olarak kaliteyi ön planda tutuyoruz. Özel tarifler, sürdürülebilir hammaddeler ve şık ambalajlarla premium bir imaj oluşturuyoruz. Gerçek çikolatadan ürettiğimiz dondurma oldukça beğeniliyor. Her yıl 2 milyondan fazla ürün satışı gerçekleştiriyoruz ve müşteri memnuniyetine büyük önem veriyoruz. Global bir çikolata markası bizimle iş birliği yapmak istedi, ancak tadı bize uymadığı için anlaşma sağlamadık. Yatırım talepleri alıyoruz; sürdürülebilirlik ve kaliteyi önceliklerimiz olarak belirleyip detaylı incelemeler yapıyoruz. İyi lokasyonda yapılan yatırımlar genellikle 6 ayda geri kazanılıyor, bu fırsatların bulunması zor. Doğru kişilerle yurt dışında şubeleşmeyi hedefliyoruz.

Büyüme yolculuğunda franchise ekosistemini tercih eden Chocnette’nin kazandırıcı franchise sisteminden bahseder misiniz, yatırımcılara sunduğunuz avantajlar nelerdir? Kimler marka çatınız altında sizleri temsil edebilir?

Büyüme stratejimizin merkezinde franchise sistemi yer alıyor. Bu model, yeni pazarlara hızlı girmemizi sağlarken yatırımcılara güvenilir bir iş modeli sunuyor. Geçmişte birçok iş modeli denendi ancak çoğu başarısız oldu. Biz, 17 yıl önce başladığımız işimizi büyüterek ve müşteri memnuniyetini ön planda tutarak markalaşmaya devam ediyoruz. Yatırımcılara konsept danışmanlığı, lokasyon seçimi ve eğitim gibi destekler sağlıyoruz. Sürekli ürün tedariği ve güncellenen pazarlama kampanyaları ile onların işlerini büyütmelerine yardımcı oluyoruz. Girişimci ruhuna sahip ve müşteri memnuniyetine önem veren herkes, markamızın değerlerine katılarak franchise ağımıza dahil olabilir.