Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Eylül ayı sonuçlarına göre Ciro Endeksi, Eylül 2024 döneminde, 2023 yılının aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 58 oranında artarak 3371 puana yükseldi.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Eylül ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre Ciro Endeksi, Eylül 2024 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 58 oranında artarak 3371 puana yükseldi. Eylül 2024 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 49,38 olduğu düşünüldüğünde, Metrekare Verimlilik Endeksindeki artış enflasyonun üzerinde oldu.

Eylül 2024 döneminde Metrekare Verimlilik Endeksi, Ağustos 2024 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 2,8 oranında yükseliş göstererek 3371 puana yükseldi. AVM Endeksi verileri üçüncü çeyrek bazında geçtiğimiz yılın üçüncü çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 55,2 oranında artış göstererek 2024 üçüncü çeyrek döneminde 3152 puana yükseldi.

AVM’lerde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro Eylül ayında Türkiye genelinde 12.852 TL iken İstanbul’da 15.192 TL, Anadolu’da 11.292 TL olarak gerçekleşti. Çeyrek bazlı m2 başına düşen cirolarda üçüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 55,2’lik bir artış yaşandı. 2024 yılı üçüncü çeyrekte metrekare verimliliği 12.396 TL şeklinde gerçekleşti.

Kategori Bazında Ciro Endeksi
Endeks, kategoriler bazında 2023 yılının Eylül ayı ile karşılaştırıldığında en fazla artış yüzde 67,2 ile diğer kategorisinde görüldü. Teknoloji kategorisinde yüzde 59,9, hipermarket kategorisinde yüzde 58,6, yiyecek içecek kategorisinde yüzde 56,4, giyim kategorisinde yüzde 54,9 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 52,3’lük bir artış yaşandığı görülüyor.
Kategori Bazında Ciro Endeksi bir önceki ay olan Ağustos 2024 dönemi ile karşılaştırıldığında teknoloji kategorisinde yüzde 12,8, giyim kategorisinde yüzde 2,9, ayakkabı kategorisinde yüzde 1,9, hipermarket kategorisinde yüzde 1,2’lik yükseliş yaşandığı görülürken; yiyecek içecek kategorisinde yüzde -3,5 ve diğer kategorisinde yüzde -2,6’lık azalış yaşandı.
Ziyaret Sayısı Endeksi
Eylül 2024 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında Ziyaret Sayısı Endeksinde değişim görülmedi. Eylül 2024 döneminde Ziyaret Sayısı Endeksi bir önceki ay olan Ağustos 2024 ile karşılaştırıldığında yüzde -3,2 oranında bir azalış olduğu gözlemlendi.
Ziyaret Sayısı Endeksinde üçüncü çeyrek bazında geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında da bir değişim görülmedi. Avm ciro endeksi eylül ayında enflasyon
