Öne Çıkanlar Perakende

Yurt dışında faaliyet gösteren Türk markalar

Türkiye’de perakende sektörüne nam salmış birçok lider marka yurt içinde olduğu gibi yurt dışında da büyümeyi hedefleyerek farklı coğrafyalardaki ülkelerde milli gururumuz olarak faaliyet gösteriyor. İşte yurt dışında da karılaşabileceğiniz bazı Türk markaları;

1.Koton

1988’de İstanbul Kuzguncuk’ta açılan 25 metrekarelik bir mağaza ile sektöre giriş yapan Koton bugün uluslararası bir moda perakende markası olarak, yurt dışında toplam 200’ü aşkın mağazası ile global pazarda Türk bayrağını dalgalandırıyor.

2.mavi

1991 yılında İstanbul’da kurulan Mavi, Türkiye ile beraber ABD, Kanada, Almanya, Rusya ve Avustralya’nın aralarında bulunduğu 34 ülkede, 456’sı Mavi Shop olmak üzere 4.500 noktada müşterileri ile buluşuyor.

3.Damat Tween

Konu erkek giyimi olunca akla gelen ilk markalardan biri olan Damat yurt dışı yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor.

Şirketin Rusya başta olmak üzere Almanya, İtalya gibi Avrupa ülkelerinde de mağazası bulunuyor.

4.DeFacto

2005’te Türkiye’de kurulan DeFacto Türkiye’ deki varlığının önemini kanıtladıktan sonra yurt dışında da hızla büyümeye devam etmekte .Günümüzde 100 farklı ülkede ki mağazaları ile milyonlarca kişiye ulaşmaya devam ediyor.

5.Flormar

1950 yılında İtalya’nın moda ve sanat başkenti olarak kabul edilen Milano şehrinde kurulan Flormar 1970 yılında genel merkezini İstanbul’ a taşıdı Türkiye pazarına giriş yaptıktan sonra hızla gelişti ve şu anda 7 kıtada 100’den fazla ülkede 1000’in üzerinde mağazası bulunmakta.

6.Penti

Kökeni 1950’lere dayanan Penti bütün dünya kadınlarına ulaşmaya hedeflerken hızla büyümeye devam ediyor. Günümüzde başta Balkan ülkeleri olmak üzere Türkiye dışında 29 ayrı ülkede 100 aşkın mağazası ile yurt dışında da hızla büyümeye devam ediyor.

7. Golden Rose

Dünya çapında oje üretiminde en büyük 5 markadan biri olmayı başaran Erkul Kozmetik’in sahibi olduğu Golden Rose Amerika, Birleşik Krallık ve birçok Avrupa birliği ülkede geniş bir satış hacmine sahip.

8.Beko

Yurt dışında kendi markasıyla satış yapan ilk marka olma özelliğini taşıyan Beko “Dünya Markası“ olma hedefiyle Türkiye’ deki başarısını kısa sürede yurt dışına da taşıyarak bugün 100’den fazla ülkede hizmet veriyor.