Haber

Migros, 2024’te toplam 350 yeni mağaza açmayı hedefliyor

Migros, 2024 yılının ilk yarısında yüzde 11 reel satış büyümesi kaydederek, 121.1 milyar TL satış gelirine ulaştı. Şirket, 350 yeni mağaza açmayı ve 10 bin yeni çalışan istihdam etmeyi hedeflerken, sürdürülebilirlik projeleriyle de dikkat çekiyor. Güneş enerjisi yatırımları ve çevre yönetimi alanında toplam 58 milyon USD yatırım yapmayı planlayan Migros, gelecekte de güçlü büyüme ve yenilikçi çözümlerle sektördeki liderliğini sürdürmeyi amaçlıyor.

Migros Ticaret A.Ş., 2024 yılının ilk yarısına ilişkin bağımsız denetimden geçmiş konsolide finansal sonuçlarını ve operasyonel gelişmelerini kamuoyu ile paylaştı. Şirket, zorlu ekonomik koşullara rağmen güçlü bir büyüme performansı sergilerken, sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda önemli yatırımlar gerçekleştirdi.

2024 yılının ikinci çeyreğinde Migros, operasyonel performansını sürdürerek reel olarak yüzde 11’lik bir satış büyümesi kaydetti ve konsolide satış gelirlerini 64.3 milyar TL’ye çıkardı. Yılın ilk altı ayında ise şirketin satış gelirleri yüzde 11 artış göstererek 121,1 milyar TL’yi aştı. Bu büyüme, özellikle müşteri trafiğinin artması, yeni mağaza açılışları ve rekabetçi fiyatlama stratejisi sayesinde gerçekleşti.

Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, şirketin operasyonel performansına dair yaptığı açıklamada, “Yılın ilk çeyreğinde yakaladığımız satış büyüme momentumunu sürdürdük. Zorlu piyasa koşullarına rağmen, müşterilerimize değer sunma kararlılığımız, müşteri sayımızdaki artış ve hızlı tüketim ürünleri pazarında pazar payı kazanmamızda en önemli etken oldu. Çok kanallı ve çok formatlı yapımız sayesinde daha fazla müşteri kazanmayı başardık” dedi.

Migros, 2024 yılının ilk yarısında TMS 29 etkisi dahil konsolide FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) marjını yüzde 3.4 olarak kaydetti. İkinci çeyrekte bu marj yüzde 5.3’e yükselirken, yılın ilk altı ayında 4.097 milyon TL’ye ulaştı. Şirket, aynı dönemde TMS 29’a göre 1.982 milyon TL net kâr elde etti.

Mağaza ağı büyümesi ve yeni yatırımlar

Migros, 2024 yılında Türkiye genelinde mağaza ağını genişletme stratejisini sürdürdü. Yılın ikinci çeyreğinde 112 yeni mağaza açan şirket, 30 Haziran 2024 itibarıyla toplam mağaza sayısını 3.490’a çıkardı. Yılın ilk altı ayında açılan toplam 185 yeni mağazanın yanı sıra Temmuz ayında 31 mağaza daha faaliyete geçirildi.

Migros’un mağaza ağı büyümesinin yanı sıra lojistik altyapısını güçlendirmeye yönelik yatırımları da dikkat çekti. 2024 yılında altı yeni dağıtım merkezi açan şirket, bu yatırımlarına 2025 yılında da devam etmeyi planlıyor. Şirketin bu alanda yaptığı yatırımlar, büyüyen mağaza ağı ve müşteri sayısındaki artışla uyumlu olarak gerçekleştirildi.

Migros, fiziki büyümenin yanı sıra online kanallarda da güçlü bir performans sergiledi. Şirketin online satışlarının toplam satışlar içindeki payı (tütün ve alkol ürünleri hariç) 2024 yılının ilk yarısında yüzde 18.6’ya ulaştı. Online gıda perakendeciliği ve online yemek dağıtım platformu, Migros’un beklentilerinin üzerinde bir büyüme göstererek pazar payı kazandı.

Sürdürülebilirlik ve yenilikçi girişimler

Migros, 2024 yılı boyunca sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda önemli adımlar attı. Şirket, 2050 yılına kadar doğrudan karbon salımını sıfırlamayı, 2030 yılı sonuna kadar ise gıda atıklarını yarı yarıya azaltmayı hedefliyor. Migros, bu doğrultuda Anadolu’da güneş enerjisi santralleri kurarak, 2026 yılı sonunda toplam enerji tüketiminin üçte birini bu santrallerden sağlamayı amaçlıyor.

Şirketin sürdürülebilirlik alanındaki diğer önemli girişimleri arasında, güneş enerjisi ve çevre yönetimi gibi alanlara yaptığı yatırımlar bulunuyor. Migros, 2023 yılında bu alanlarda yaklaşık 50 milyon USD yatırım yaparken, 2024 yılında bu yatırımları 58 milyon USD’ye çıkarmayı hedefliyor.

Migros’un sürdürülebilirlik konusundaki başarıları, BİST Sürdürülebilirlik 25 Endeksi’nde yer alması ve CDP (Carbon Disclosure Project) İklim Değişikliği ve Su Güvenliği programlarında Global A Liderleri arasında gösterilmesiyle de tescillenmiştir. Şirket, sürdürülebilir tarım ve yerel kalkınmayı destekleme projelerine de devam etmektedir.

Fintech ve yenilikçi formatlar

Migros, finansal çözümler sunan fintech iştiraki Moneypay ile müşteri tabanını genişletmeye devam etti. Moneypay’in kayıtlı kullanıcı sayısı Haziran 2024 itibarıyla 2.7 milyona ulaştı. Bu, geçen yılın aynı döneminde 1.0 milyon olan kullanıcı sayısının neredeyse üç katı bir artışı temsil ediyor.

Ayrıca, Migros’un farklı tüketici segmentlerine yönelik geliştirdiği yenilikçi formatlar da coğrafi olarak genişlemeye devam etti. Macrokiosk formatı, içecek, şarküteri ve atıştırmalık ürünlere odaklanırken, Mion kişisel bakım ürünleri formatı ile dikkat çekti. Şirketin yeni yatırımı Gurmepack ise paketli hazır yemek satış kanallarını destekleyerek pazarda yerini sağlamlaştırdı.

2024 beklentileri ve hedefler

Migros, 2024 yılının ilk yarısındaki başarılı performansının ardından, yılın tamamına ilişkin beklentilerini yukarı yönlü revize etti. Şirket, konsolide satışlarda yüzde 10 reel büyüme beklerken, TMS 29 etkisi hariç yüzde 75 konsolide satış büyümesi öngörüyor. Ayrıca, konsolide FAVÖK marjı beklentisi yüzde 8.0-8.5 seviyesine çıkarıldı.

Migros, 2024 yılında 350 yeni mağaza açmayı ve yaklaşık 10 bin yeni çalışan istihdam etmeyi hedefliyor. Ayrıca, şirketin yatırım harcamaları TMS 29 etkisi hariç yaklaşık 8.0 milyar TL olarak planlanıyor.