Modern ve şehir hayatının enerjisini yansıtan, her okazyona uygun stilleri bir araya getiren yeni koleksiyonuyla Jimmy Key, hızlı moda tüketicisinin beklentilerini trendlere en uygun biçimde karşılamak için güncel stilleri koleksiyonlarına adapte ediyor. Ağustos sayımızda yeni sezon hazırlıklarından bahseden Jimmy Key Yönetim Kurulu Başkanı Elvan Ünlütürk, sürdürülebilirlik ve dijitalleşmenin iş yapış biçimlerine etkilerini de okurlarımızla paylaştı.
Yaz mevsimini yavaş yavaş geride bırakırken, markalar sonbahar/kış koleksiyonları hazırlıklarına başladı. Jimmy Key’de yeni koleksiyon hazırlıkları nasıl gidiyor, kadın ve erkek giyimde yeni sezona damganızı vuracağınız tasarımlarda öne çıkan unsurlar neler olacak?
Yeni koleksiyon modern ve şehir hayatının enerjisini yansıtan, her okazyona uygun stilleri bir araya getiriyor. Markamızın kimliğini en doğru biçimde yansıtan, rahat ve kullanışlı ürünlerden oluşan Comfymood koleksiyonumuz geçiş mevsiminde öne çıkıyor. Koleksiyonda pastel renkler ve doğal dokular ön planda. Akabinde sezonun trend renk paletleri, monokrom stiller ve zamansız, uzun ömürlü stillerin bir araya geldiği bir kış sezonu yaşayacağız.
Jimmy Key olarak değişen satın alma eğilimleri, tüketici alışkanlıkları ve beklentileri doğrultusunda orta ve uzun vadede alacağınız aksiyonlar neler olacak, hangi strateji ve hedeflerle yatırımlarınızı şekillendireceksiniz?
Moda ve tüketici dinamiklerinin hızlı değiştiği bu dönemde değişimlere uyum sağlama kabiliyetimiz yüksek. Her ay yeni bir tema ile mağazalarımızda yeni ürünler sunuyoruz. Hızlı moda tüketicisinin beklentilerini trendlere en uygun biçimde karşılamak için güncel stilleri koleksiyonlarımıza adapte ediyoruz Bir yandan yurt içi ve yurt dışında yeni mağaza açılışlarımız yoğunlukla devam ediyor. Mevcutta yurt dışında 6 ülkede varlık gösteriyoruz. Türkiye’de ve globalde sektör lideri pazaryerlerindeki satışlarımızla bugün 25 ülkeye hizmet veriyoruz.
Sürdürülebilirlik ve dijitalleşmenin tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektöründe de büyük bir değişime öncü olduğunu görüyoruz. Bu iki kavram Jimmy Key’in iş yapış biçimlerine nasıl etki etti, hangi alanlarda değişim için itici bir güç oldu?
Sürdürülebilirlik üzerine tüm projelerimizi “Key for Life” adını verdiğimiz bir çatı programı altında yürütüyoruz. Hedefl erimizi ve değerlerimizi daima sürdürülebilirlik çerçevesinde belirliyoruz. Marka olarak Paris Anlaşması doğrultusundaki karbon emisyonu azaltma hedefl erini yerine getirmek için yoğun çalışmalar yürütüyoruz. Üretim süreçlerinde daha az su ve daha az enerji kullanımı sağlayacak çevreci yatırımlar yapıyoruz. Tasarım süreçlerimizde 3 boyutlu tasarım programları kullanarak, numune üretimini azaltacak ve oluşan tekstil atığının da önüne geçecek geliştirmeler yapıyoruz. Ürünlerimizde kullandığımız sürdürülebilir ham maddelerle üretilen koleksiyonlarımız yine Key for Life kategorisi altında yer alıyor. RFID, PLM, B2B gibi yazılımlarla dijitalleşmenin sağladığı imkanları sistemlerimize entegre ederek operasyonel süreçlerimize yatırımlarda bulunuyoruz.