Eğlence Öne Çıkanlar

Açık alan lunapark konseptini AVM’lere entegre etmemiz büyük avantajlar sağladı

Eğlence sektöründe 2010 yılından bu yana faaliyetlerini aralıksız sürdüren Funnivarium, üretimini gerçekleştirdiği lunapark makinelerini Türkiye’nin 30’dan fazla şehrinde eğlence severlerin beğenisine sunuyor. Funnivarium Kurucusu ve Genel Müdürü Melih Aydın’ı ağırladığımız Temmuz sayımızda Aydın, yurt içinde gerçekleştirdikleri faaliyetleri ve uluslararası pazardaki çalışmalarını okurlarımız için aktardı.

Funnivarium’u tanıyabilir miyiz, eğlence sektörüne giriş hikayenizden bahseder misiniz?

16 Ağustos 1987 Eskişehir doğumluyum. Ailem ve fabrikam Eskişehir’de. Biz yaklaşık 60 yıldır lunapark sektöründe faaliyet gösteren bir aileyiz. Eskişehir’deki lunapark faaliyetlerini hep aile şirketimiz yapmıştır ve hala devam etmektedir, ben de bu şirkette yetiştim. 16 yaşından beri aktif olarak ticari hayatın içindeyim. 2010 yılında radikal bir kararla aile şirketinden ayrılıp, kurduğum Funnivarium markasının altında iş hayatımı şekillendirmeye başladım.

Açık alan lunapark konseptini AVM’lere entegre eden konseptinizle hem markanıza hem AVM’lere nasıl bir katma değer sağladınız?

Açık alan lunapark konseptini AVM’lere entegre etmemiz, hem markamıza hem de AVM’lere büyük avantajlar sağladı. Bunu başlatan öncü firmalardan biriyiz. Bu entegrasyon, AVM’leri sadece alışveriş mekanları olmaktan çıkararak müşterilere farklı bir deneyim sundu.

Bu bağlamda Funnivarium sektör içi yeniliklere hızla ayak uyduran bir markadır. 2010 yılında aile şirketinden ayrılıp, açık alan lunapark işletmeciliğindeki tecrübemizi AVM içi alanlara makine tasarlayıp üretmeye başlamamla birlikte bu alanda çok tecrübe kazandık. Aslında bu yenilikçiliğin başlangıcıydı. Şimdi her sene mutlaka piyasaya yeni bir makine sunuyoruz. İşletmelerimiz diğer yatırımcıların yapmadığı şekilde yenileniyor, değişiyor en yeni elektronik makineler ve lunapark makineleri bizim işletmelerimizde yerini alıyor.

Sektörde tecrübeli bir isim olarak sizce eğlence sektörü ne yöne evriliyor, teknolojinin gelişimiyle birlikte klasikleşmiş eğlence ve oyun alanları anlayışı nasıl bir değişim yaşayacak? Dünyada bu durum nasıl bir yol izliyor?

Eğlence sektörünün artan platformlar ve gelişen teknoloji ile birlikte evrildiği yönü hep birlikte yıllardır izliyoruz. Bu artarak devam edecektir. Fakat Türkiye aynı hızda direkt perakende hizmet olarak müşteriye bunu sunamıyor. Çünkü yatırımlar gerçekten çok yüksek ve bizim eğlence kültürümüzde interaktiften öte, insanlarımız yine bilinen klasik yöntemlerle eğlenmeyi seviyor. Fakat elbette ki bizim yapmamız gereken şey yeni teknolojiyi salonlarımızın, eğlence merkezilerimizin, lunaparklarımızın içine dahil ederek, kaliteyi artırarak, temizlikten ödün vermemek. Zaten Funnivarium’un kuruluş ilkeleri de bunlardır. Yıllardır aynı seviyede çizgimizi bozmadan hizmet ediyor ve bu hizmeti en iyi şekilde devam ettiriyoruz.