Perakende

Kiğılı markasının gücünü yurt içinde ve yurt dışında sürdüreceğiz

2023 yılını yurt içinde 200, yurt dışında 51 ülkede 63 mağaza ve 106 franchise satış noktası olmak üzere toplamda 369 mağaza ile kapatan Kiğılı, 2024 yılında yurt içinde ve yurt dışında farklı ülkelerde hem kendi yatırımları hem de franchise olmak üzere 20 mağaza açmayı planlıyor. Şubat sayımızda bir araya geldiğimiz Kiğılı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hilal Suerdem ile yeni hedef pazarları ve yatırımları üzerine keyifl i bir sohbet gerçekleştirdik.

Kiğılı 2023 yılını nasıl bir büyüme hacmine ulaşarak kapattı, 2024 yılında yerel ve global pazarda büyüme stratejiniz doğrultusunda nasıl bir yol haritası çizdiniz?

Erkek giyimin öncü markası olarak bu yıl 85.yılımızı kutluyoruz. 85 yıllık köklü geçmişimiz boyunca çıtayı daima daha yukarıya taşımayı hedefl edik. Müşteri memnuniyetini temel ilke edinerek kendi özünü kaybetmeden, ülkemizi geçmişten geleceğe tüm değerlerimizle temsil eden öncü markayız. Bu başarımızı da birlik ve aidiyet duygusuyla çalışan 2.000’in üzerindeki çalışma arkadaşımıza borçluyuz.

2023 yılını yurt içinde 200, yurt dışında 51 ülkede 63 mağaza ve 106 franchise satış noktası olmak üzere toplamda 369 mağaza ile kapattık ve bu satış noktalarımızda tüketicileri Kiğılı kalitesi ve konforuyla buluşturuyoruz.

Türkiye’nin erkek giyim moda perakende markası olarak kalite ve moda anlayışımızı dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturmak, dünyanın neresine giderseniz gidin bir Kiğılı tabelasını görmek için hiç durmadan çalışıyoruz. Avrupa’daki büyümemize hız kesmeden devam edeceğiz. 2024 yılında yurt içinde ve yurt dışında farklı ülkelerde hem kendi yatırımlarımızla hem de franchise olmak üzere 20 mağaza açmayı planlıyoruz.

Yeni yıl ile birlikte hedef pazarlarınız hangi ülkeler olacak, Kiğılı imzasını nelerde göreceğiz?

Özellikle başta Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan, Tacikistan, Özbekistan ve Türkmenistan gibi Orta Asya ülkelerine yoğunlaştık. Diğer coğrafya olarak Kuzey Afrika da hazır giyim sektörünün yeni gözde pazarı haline geldi, Orta Doğu ve Balkanlar’daki yatırımlarımızı biraz daha artırdık. Dolayısıyla Avrupa pazarındaki sıkıntılarımızı farklı bölgelere yönelerek telafi ediyoruz.

2024 yılında öncelikli olarak e-ticaret, metaverse dünyası, teknoloji ve lojistik yatırımlarımızla büyüyeceğiz. E-ticarettekcirolarımızı %20’lere çıkarıp, dünya standartlarını yakalayacağız. Yurt içi ve yurt dışı e-ticaret atağımız hızlı bir şekilde büyüyor.

Lojistik depolarımıza ilave yeni depolar yapacağız, bu yatırımlarımızla birlikte istihdamımızı artıracağız. Böylelikle gelecek vizyonumuzda mağazacılık ve e-ticaretle ilgili ciddi anlamda yatırımlar hayata geçireceğiz.

Bunun yanı sıra Meta dünyasına girdik, dijitalleşmeyle ilgili yatırımlar yaptık, farklı alanlardaki teknoloji yatırımlarımızla ilgili bilgi teknolojilerinde uzmanlaşmış bilgi sahibi arkadaşlarımızı istihdam etmeye başladık. Şirketin pazarlama ve markalaşma sürecinde dünya çapında bir noktaya ulaşması açısından bize katkı sağlayacağını düşündüğümüz işinde uzmanlaşmış kişilere yatırım yapıyoruz. Bu şekilde birçok alanda istihdam sağlamaya devam edeceğiz.

Sponsorluk anlaşmalarıyla spora ve sporcuya destek vererek erkek giyim sektöründe öne çıkan Kiğılı bu bağlamda marka vizyonuna ve geleceğine nasıl bir katkı sağlıyor?

Saha içinde örnek bir duruş sergileyen takımların saha dışında da güçlü ve kararlı bir duruşta bulunmaları için sporun farklı branşlarında sponsorluklara önem veriyoruz. Spor, geçmişten günümüze farklı ülkelerden farklı kültürleri buluşturan birleştirici bir güç olmuştur. Biz de yıllardır sporun ve sporcunun gelişmesi için elimizden gelenin fazlasını yaparken aynı zamanda bunu bir sosyal sorumluluk görevi olarak görüyoruz. Yalnızca ülkemizde değil global alanda da çalışmalarımızı sürdürüyor, farklı branşlardaki takımlara gururla sponsor oluyoruz. Türkiye’nin en önemli erkek giyim markası olarak bu misyonumuzla daha da güç kazanıyor, gücümüzü sporun farklı branşlarıyla buluşturuyoruz. Kiğılı markasının gücünü yurt içinde olduğu gibi yurt dışında da sürdürmek için tüm enerjimizle çalışmaya devam edeceğiz.