Ürün ve Hizmet

Yüksek hızlı şarj istasyonu sayısı artacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yüksek hızlı şarj istasyonlarıyla ilgili yaptığı açıklamada 2035 yılında her iki araçtan birinin elektrikli olmasının beklendiğini ve elektrikli araç sayısının artışıyla birlikte Türkiye’nin yol ağındaki yüksek hızlı şarj istasyonu sayısının da artacağını ifade etti.

Başta ülkemizde üretilmeye başlanan Togg ile beraber elektrikli araç sayısının Türkiye’de yaygınlaşmasıyla birlikte şarj istasyon ağı da genişlemeye devam ediyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “2035 yılında her iki araçtan birinin elektrikli olması beklenmektedir. Elektrikli araç sayısının artışıyla birlikte yol ağımızdaki yüksek hızlı şarj istasyonu sayısının da önümüzdeki yıllarda artacağını göreceğiz” dedi.

15-20 dakikada şarj edilebilecek

Uraloğlu, elektrikli araçların yaygınlaşması sonucu şarj istasyonlarının kurulumuna önem verdiklerini kaydetti. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları Teknik A.Ş. Genel Müdürlüğü’nün, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’ndan şarj işletmecisi lisansı aldığına değinen Uraloğlu, “Kurulumuna başlanan 200 kilovat gücündeki süper hızlı şarj istasyonları ile vatandaşlarımız elektrikli araçlarını 15-20 dakikada şarj edebilecek. Bu konuda istasyon kurulumlarımız devam ediyor.” dedi.

Elektrikli araç sayısındaki artış ile birlikte şarj talebinin karşılanması için şarj istasyonlarının konumlandırılmasının önemli olduğunu aktaran Uraloğlu, “Kasım ayı itibariyle 5 bin 86 adet elektrikli araç şarj istasyonu ve 10 bin 817 adet şarj soketi ile elektrikli araç kullanıcılarına hizmet veriyoruz. 3 bin 78 adet DC şarj soketi ile yüksek hızda şarj imkanı sağlıyoruz. 2035 yılında her iki araçtan birisinin elektrikli olması beklenmektedir. Elektrikli araç sayısının artışıyla birlikte yol ağımızdaki yüksek hızlı şarj istasyonu sayısının da önümüzdeki yıllarda artacağını göreceğiz.” ifadelerini kullandı.

Net Sıfır Emisyon hedefi doğrultusunda yatırımlar sürecek

Uraloğlu, açıklamasının devamında Net Sıfır Emisyon hedefi doğrultusunda 2053 yılına kadar demir yolu yük taşımacılığı payını da %5’ten %22’ye, 13 bin 919 kilometre olan demir yolu hat uzunluğunu 28 bin 590 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.

Uraloğlu, Avrupa Birliği fonu ile gerçekleştirilmesi planlanan Türkiye’nin 2053 Net Sıfır Emisyon Hedefi: Ulaşım Yol Haritası Projesi’ne ilişkin, “Üst düzey iklim eylem planlarının hayata geçirilmesini destekleyerek tüm ulaşım türlerinde, gerekli eylemlerle Ulaşımda 2053 Net Sıfır Emisyon hedefine ulaşılması planlanmaktadır. Karbon Azaltım Yönetimi Projesi kapsamında da Bakanlığımıza bağlı arazi, tesis ve projelerde karbon emisyon azaltımını sağlama ve mevcut azaltımları gönüllü karbon piyasalarında değerlendirebilecek karbon sertifikaları haline getirilerek, oluşan karbon gelirleri ile ulaştırma projelerine kaynak sağlanması hedeflenmektedir.” dedi.