Uncategorized

DİJİTALİ ODAĞINA ALAN DOMINO’S’UN FRANCHISING SİSTEMİ, TÜM TÜRKİYE İÇİN DEĞER ÜRETİYOR

Tüm operasyonel sürecini dijital bir marka deneyimi haline getirerek 79 ilde operasyonlarını sürdüren Domino’s Pizza, inovasyona ve teknolojiye yaptığı yatırımlarla pizza sektöründe rakiplerinin arasından sıyrılarak fark yaratıyor. Geliştirdikleri franchising sistemiyle girişimcilik ekosisteminin gelişimine katkıda bulunarak tüm Türkiye için değer ürettiklerini belirten Domino’s Franchise Operasyon ve İş Geliştirme Grup Direktörü Alp Söğütlügil ile Ağustos sayımızda bir araya gelerek hem kısa ve orta vadede hayata geçirecekleri yatırımları hem de teknolojiyi odağına alan bir marka olarak geliştirdikleri franchise sistemlerinin detaylarını konuştuk.

Dominos olarak sektörün öncülerindesiniz. Okuyucularımız için yılın geri kalanı ve uzun vadedeki yatırımlarınızdan söz eder misiniz, şu anki projeleriniz nelerdir?

Şu an 675 şubemiz ile sürdürdüğümüz Türkiye operasyonlarımızı yıl sonunda 700’ün üzerine çıkarmak ve Domino’s lezzetlerini 81 ildeki vatandaşlarımıza en hızlı şekilde ulaştırmak istiyoruz. Hem yeni yatırımcılarımız hem uzun zamandır iş ortağımız olan mevcut yatırımcılarımız ile 81 ilde Domino’s hedefine ulaşmamıza sadece 2 il kaldı. Ardahan ve Tunceli’yi de Domino’s’la buluşturduktan sonra Türkiye’de bunu başaran ilk hızlı servis restoran zinciri olacağız.

ünümüz ekonomisini de göz önüne alarak franchise sisteminizde herhangi bir değişikliğe gittiniz mi, mevcut sisteminiz nedir?

Franchisee’larımız bizim iş ortaklarımız. Türkiye’de 25 yılı aşkın süredir franchisee’larımızla birlikte büyüyoruz. Bu süre boyunca ekonomimiz hep çok hareketliydi. Bu ekonomik hareketliliğe en hızlı sürede en doğru cevapları verecek kaslarımız oldukça kuvvetli. Covid’le birlikte başlayan dönemde hayatımızda pek çok değişiklik yaptık. Dükkan yatırım maliyetlerinde iş ortaklarımızla beraber elimizi taşın altına koyduk ve dükkan yatırımı için en uygun şartları franchisee’lerimizin lehine yaratmaya çalıştık. Bedelsiz ekipman temini, isim hakkı vb. bedellerin alınmaması, artan kurlara karşı yaptığımız sabit kur uygulamaları ile yatırım yapan franchisee’lerimize destek sağladık, sağlamaya devam edeceğiz.

Dominos’a üye olan ve aplikasyonunuzu indiren kullanıcılarınız ne tür avantajlar ile karşılaşıyor?

Domino’s olarak tüm operasyonel süreci dijital bir marka deneyimi haline getiriyoruz. ‘Dijital kanalların çeşitlendirilmesi’ ve ‘bulut sistemlere entegrasyon’, yeni dönemde odağımıza aldığımız konu başlıkları arasında yer alıyor. Domino’s’a herkesin her yerden ulaşmasını sağlamak üzere geliştirdiğimiz dominos.com. tr, mobil web sitesi, iOS ve Android app’ler, Tek Tıkla Sipariş, Facebook Messenger Chatbot, WhatsApp Sipariş Hattı gibi farklı sipariş platformlarımızla vizyonumuzu sahiplendiğimizi kanıtladık. Yoğun teknoloji kullanımı ile nokta atışı içerik yönetimiyle Türkiye’nin dijital dönüşümüne katkıda bulunmak gibi bir sorumluluk yüklendik. Dijitalleşme konusunda da sektöre yön vermek misyonuyla faaliyetlerine devam eden Domino’s olarak en uygun fiyatlı satış noktası ‘Beklemeden Gel Al’la alışkanlıkları değiştirecek hızlı bir dijital çözüm sunuyoruz. Domino’s uygulaması veya web sitesi üzerinden verilen siparişi belirlediğiniz restorandan gidip almanızı sağlayan ‘Beklemeden Gel Al’; en iyi fiyatı sımsıcak Domino’s lezzetleriyle buluştururken, ileri saat planlama opsiyonuyla da yepyeni bir dijital deneyim sunuyor.

Bünyenizdeki yatırım fırsatlarınızdan söz eder misiniz, yatırımcılarınıza sunduğunuz kolaylıklar hakkında bilgi verir misiniz?

Sürdürülebilir nakit geri dönüşü sağlayan bir marka olarak girişimcilere kazandıran fırsatlar sunuyoruz. Üretimden sipariş teslimine, lojistikten tedarike kadar her alanda en son dijital teknolojileri kullanarak franchisee’larımızın en verimli ve en kârlı şekilde çalışmalarını sağlıyoruz. Domino’s ailesinde; sürücü, pizza ustası, vardiya müdürü, restoran müdürü veya farklı görevlerde rol alan çalışma arkadaşlarımızı da girişimcilik tarafındaki yetkinliklerini geliştirmelerine yönelik teşvik ediyoruz ve çalışanlarımıza franchisee vererek yatırımcılık sahnesine çıkmalarının önünü açıyoruz. Domino’s olarak başlangıçtan bu yana girişimci ruhumuzu koruyoruz. Bizim için franchising, bir iş ilişkisi değil; seneler süren bir ortak, bağlılık ve aile olmak anlamına geliyor. Domino’s ekosistemindeki hiçbir girişimcimizi yalnız bırakmadan, tüm segmentleri kapsayan desteklerimizle zorlukları beraberce üstleniyoruz. Dünyada kanıtlanmış, gelişmiş, detaylı ve hassas franchising sistemimizle yatırımcılarımızın yepyeni başarılara imza atmasını sağlıyoruz. Öte yandan açılan her bir şube 15 kişilik istihdam yaratmak demek, ekonomik kalkınma açısından katma değer üretimi demek. Dolayısıyla franchising sistemimizle girişimcilik ekosisteminin gelişimine katkıda bulunarak aslında tüm Türkiye için çalışıyoruz, tüm Türkiye için değer üretiyoruz.

Türkiye genelinde adınızı neredeyse her yerde görmekteyiz. Şube açılışlarınıza ne yönde devam edeceksiniz?

Bir ‘food tech’ markası olarak içinde bulunduğumuz sektöre yön vermek gibi bir misyonla ilerlemeye devam ediyoruz. Ardahan ve Tunceli haricinde bütün illerde şubelerimiz mevcut. İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere 79 ile yayılmış 675 şubemiz ve Gebze, İzmir, Ankara ile Gaziantep’teki fabrikalarımızla Türkiye pizza endüstrisine öncülük etmekteyiz. Faaliyette olmadığımız il ve ilçelerde de restoran açılışlarına devam edeceğiz. Operasyonlarımızı öncelikle olarak 81 ile ulaşmak ve tüm Türkiye’yi kapsamak planıyla yürütüyoruz.

Bulunduğunuz sektör bazında sizleri rakiplerinizden ayıran özellikleriniz nelerdir?

Bizi rakiplerimizden ayrıştıran başlıca niteliğimiz inovasyona ve teknolojiye yaptığımız yatırımlar. Müşterilerimizi anlayarak, sürekli yenilenerek, hızlı, çevik ve esnek yapımızı koruyarak aksiyon alıyor, büyüme trendimizi sürdürüyoruz. Dönüşüm ve değişim çağında teknolojiye dayalı operasyonlarımızla işimizi geliştiriyoruz. Geçtiğimiz dönemde dijital kanallara yaptığımız yatırımı 3 katına çıkardık. Geçtiğimiz yıl dijital bütçemizi de iki kat artırmıştık. Bu sayede dijital satış performansımızı yukarıya taşıdık ve dijital kanallardan satış hacmimizi yükselttik. Gerçekleştirdiğimiz özel kampanyalar, sadakat programları gibi projelerle, aylık mobil aktif kullanıcı sayımızda geçen yıla göre %76, dönüşüm oranımızda ise yaklaşık %5 büyümeye ulaştık.

Yakın bir tarihte yurt dışında Dominos ilk hava teslimatını yaptı. Bizler de Türkiye’de böyle ilkler görecek miyiz?

ABD’de gerçekleşen Jetpack’le pizza teslimatı tüm medyanın dikkatini çekti. Ancak biz Türkiye’de geçtiğimiz yıllarda drone ile pizza sevkiyatını, hem de kıtalar arasında uçuşla gerçekleştirerek çıtayı başka bir yere taşımıştık. Bu inovasyonlar çok değerli, daha değerli olan ise bunları günlük hayata adapte edebilmek olacak. Domino’s Türkiye olarak inovasyonun her alanında aktif olup, bunları gündelik hayatımıza adapte ederek Türkiye’nin öncü “food tech” firması olmayı sürdüreceğiz.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Sizler aracılığıyla yatırımcı adaylarımıza seslenmek, Türkiye’deki yatırım fırsatlarını değerlendirmek ve birlikte büyüme fırsatlarını konuşmak üzere kendilerini beklediğimizi iletmek istiyorum.