AVM Öne Çıkanlar

AKILLI KULLANICILAR İÇİN TASARLANMIŞ BİR AVM OLMAK HEDEFİMİZ

Hedef kitleye ve lokasyona özel stratejileri ile öne çıkan Metro Properties, AVM’lerini sadece alışveriş yapmak için değil, akıllı kullanıcılar içinde tasarlanmış konseptleri ile yoluna devam ediyor. Metro Properties adına Müdür / AVM Koordinasyon & Tasarım Yönetimi Deniz Abamor ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Günümüzde tüketici alışkanlıkları çok hızlı değişim göstermekte. AVM’lerde her geçen gün bu duruma ayak uydurmak adına mimari ve konseptlerinde değişimlere gitmekte. Sizlerin bu konu doğrultusunda uzun vadede yatırım ve çalışmaları nelerdir?

Metro Properties olarak her zaman müşteri odaklıyız. Hedef kitleye ve lokasyona özel stratejilerimizi şekillendirirken trendlerin takibi, rekabet ortamının gözlemlenmesi ve lokasyonun gelişmesi ile ilgili düzenli analizleri yapmaktayız. Mevcut ve yeni yatırımlarımızda en dikkat ettiğimiz konular; müşteri davranışı değişimlerine uyum ve perakendedeki gelişime paralel pozisyon alma. Bunun konsepte yansımasına en iyi örneklerden biri M1 Adana AVM’dir. M1 Adana olarak güncel trendleri ve değişen tüketici ihtiyaçlarını birebir takip ederek hem dijital trendlere hem de tüketici beklentilerine kendimizi uyarladık. Adana’nın keyifli sokak dokusundan ilhamla tasarlanana açık alan alışveriş konseptimiz, müşterilerimizi yaya yolları ve plazalarla karşılıyor. Tek katlı yatay mimaride, insan odaklı, şehrin yaşayan, hareketli bir mahallesini tasarımımıza yansıttık. Yılda 12 milyon giriş sayısı ile şehir yaşamının bir parçası olduk.  Müşterimizin gözünde Alışveriş merkezlerimizi ziyaretleri değerli zamanlarını ayırmalarına değecek zevkli bir deneyim olmalıdır. Ferah mekânın, güneş ışığının, yeşilin tadını çıkarabileceği, gezebilecekleri, arkadaşlarıyla kahve içebilecekleri, internete bağlanabilecekleri, müzik dinleyebilecekleri, film izleyebilecekleri ya da sadece rahatlayıp bir süre vakit geçirebilecekleri bir buluşma yeri. Tatsız bir yükümlülüğü yerine getirmek için alışverişe gitmeyen, akıllı kullanıcılar için tasarlanmış bir AVM olarak var olmak hedefimiz.

Değişim ve renovasyonla beraber sürdürülebilirlikte büyük önem taşımakta. Metro Properties olarak sürdürülebilirlik konusunda yürüttüğünüz projeler ve dikkat ettiğiniz noktalar nelerdir?

Sürdürülebilirlik için dönüşüm birçok cephede devam etmesi gereken bir olgu. M1 AVM’lerimiz geniş koridorları, doğal aydınlatma ve havalandırma akslarına sahip yapısıyla enerji verimliliği açısından mimari ve mühendisliğin akılcı yaklaşımlarına sahiptir. Sıfır atık ve enerji verimliliği için teknolojik dönüşümler gibi çeşitli yatırımla sürdürülebilirliği geniş alanda yaşatmak için adımlar attık. Ancak sadece bina ve teknolojiler yeterli değil. Dönüşüm hepimize bağlı. Doğamız, gıdamız, enerji kaynaklarımız için hep birlikte sorumluluk almalıyız. “#Sen Nasıl İstersen” bilinçlendirme projemiz ile farklı içeriklerle, farklı etkinliklerle dönüşümü sürekli hale getirmeye ve toplumumuzun bütün kesimleri tarafından sahiplenilmesine katkıda bulunmaktayız. Başlattığımız kampanya ve etkinlikler ile 1.141 ağacın kesilmesini önledik, 16 bin kg sera gazı salınım tasarrufu sağladık. Bilinçlendirme kampanyalarımıza ilave olarak, yeni yatırımlarımızda ise Breeam sertifikalı, yeşil binalar ile portföyümüzü değişime yöneltmekteyiz.

Ülkemiz AVM sayısı açısından doygunluk seviyesine ulaşmış durumda. Bu sebeple AVM yatırımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar ve sizin önemsediğiniz noktalar nelerdir?

Metro Properties olarak yatırım kararlarımız öncesi analizler, simülasyonlar ve araştırmalarla ilerliyoruz. Yatırım kararı için uyguladığımız üç adımlı bir analizimiz var. Y.A.P. olarak adlandırdığımız bu analizde her üç basamak da yeşil ışık alırsak yatırım bizim için anlamlıdır. Y: yer, yani yatırımın mikro ve makro lokasyonu, A: AVM Konsepti; hedef kitle ve ona göre oluşturulmuş bir model. P: perakende: yani marka karması. Bu üç adımda da analizler olumlu cevaplar veriyorsa sonuç bize “YAP” demektedir.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

AVM’nizi en iyi malzeme ve teknolojiyle donatarak başarılı bir renovasyon garantilemeniz artık mümkün değil. AVM’ler sadece alışveriş mekânı olan hantal makinalar olmaktan öteye geçti. Yeni nesil AVM’ler bulunduğu şehrin dinamikleriyle beraber büyüyen, evrilen bir sosyal ve kültürel alanı temsil etmelidir.