FinTech Öne Çıkanlar

WORLD ECOMMERCE FORUM GLOBAL BİR MARKA HALİNE GELDİ

Yurt içi ve yurt dışı etkinlikleri ile global bir marka olma yolunda yürüyen WORLDEF, 2030 yılına kadar İstanbul’daki 5 büyük etkinlik mekânında 1 hafta boyunca eş zamanlı olarak yer kürenin en büyük etkinliğine ev sahipliği yaparak İstanbul’u e-ticaretin dünya başkenti olmaya hazırlıyor. WORLDEF adına Başkanı Ömer Nart ile Temmuz sayımızda keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

WORLD ECOMMERCE FORUM hakkında değerlendirmede bulunur musunuz, katılımcılar açısından fuarın avantajları nelerdir?

WORLD ECOMMERCE FORUM’un onuncusunu düzenledik. Avrupa’nın en büyük e-ticaret etkinliği oldu. Forumda 50 binden fazla katılımcıyı e-ticaret özelinde buluşturduk. Katılımcılar, farklı sektörlerden yerli ve yabancı paydaşlarla tanışma ve iş birliği kurma fırsatı buldu. Forumda global e-ticaret ekosisteminde 2 milyar dolarlık iş hacmi oluştuğunu öngörüyoruz. Forumun tüm katılımcıları network, iş birliği veya doğrudan satış gibi fırsatları değerlendirme fırsatı buldu. Ayrıca, katılımcılar açısından forum, global bir vizyon sundu. Bu açıdan bakıldığında WORLD ECOMMERCE FORUM’un artık global bir marka haline geldiğini söyleyebiliriz.

WORLD ECOMMERCE FORUM ile ilgili hedefleriniz nedir, hangi ülkelerde düzenlenecek?

WORLD ECOMMERCE FORUM; 12-13 Eylül 2023 tarihleri arasında New Jersey’deki Meadownloads Hilton’da; 23-25 Ekim 2023 tarihleri arasında Antalya Pine Beach Belek’te; 5-7 Aralık 2023 tarihleri arasında Dubai Jebel Ali’deki Jafza Kongre Merkezinde de düzenlenecek.

Forum için çok büyük hedeflerimiz var. 2030 yılına kadar İstanbul’daki 5 büyük etkinlik mekânında 1 hafta boyunca eş zamanlı olarak yer kürenin en büyük etkinliğine ev sahipliği yapmayı hedefliyoruz. 2030 vizyonumuz çerçevesinde 1 milyon kişiyi ağırlayacağımız bu etkinlik ile İstanbul ‘e-ticaretin dünya başkenti’ olarak anılacak.

E-ticaret ve e-ihracat hangi yönde evriliyor? Ekosistemde yatırım yapmak isteyenlere tavsiyeleriniz nelerdir?

E-ticaret, artık ana akım ticaret haline geliyor. Genel ticaretteki payını her geçen yıl gözle görülür bir oranda artıran e-ticarette çok önemli gelişmeler ve yenilikler yaşanıyor. Türkiye’de e-ticaretin genel ticarete oranı 2022’de yüzde 18,7 olarak gerçekleşti. Bu oran globalde yüzde 22’ye ulaştı. 2023 yılında e-ticarette çok daha büyük bir büyümenin gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Bu rakamlar da gösteriyor ki e-ticaret, genel ticarette önemli bir nüfuz alanı oluşturuyor.

Teknolojideki gelişmeler e-ticareti geliştiriyor. E-ticaretle teması olan her şirketin, e-ticaret rekabeti için bu gelişmeleri ve trendleri yakından takip etmesi gerekiyor. Hayatın her alanında etkisini hissetmeye başladığımız yapay zekâdan metaverse’e kadar her teknolojinin yolu bir şekilde e-ticaret ile kesişiyor. Bu teknolojiler, e-ticaret ekosisteminde yer alan girişimcilerden perakende markalara, KOBİ’lerden holdinglere kadar her paydaşa ve her sektöre önemli mesajlar veriyor.