AVM Öne Çıkanlar

AVM’LERİMİZDE FARK YARATMAK VE İDEAL ORTAMI SUNMAK ÖNCELİKLİ HEDEFİMİZ

Venezia Outlet ve Vialand AVM Yönetim ve Kiralama Direktörü Leyla Özdemir Rastgeldi ile Temmuz sayımızda keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Rastgeldi, AVM’lerin her ikisinde de alışveriş caddesinin olmasının bünyelerine büyük avantaj sağladığını belirtti.

Açık hava AVM’leri günümüzde çok daha fazla tercih edilmeye başlandı. Bu durumun sizin AVM’nize katkıları neler oluyor?

Vialand AVM ve Venezia Outlet olarak her iki AVM’miz de açık konseptli alışveriş merkezleridir. Açıldığımızdan beri farklı cazibe noktaları olduğu için, yerli ve yabancı ziyaretçilerden yoğun ilgi görmekteler. Pandemi ile başlayarak açık alanda eğlenceli bir ortamda vakit geçirmenin ve açık alanda alışveriş yapmanın önemi fazlasıyla arttı. Özellikle küçük çocuklu aileler bu alanlarda gönül rahatlığıyla vakit geçirmeye başladı. Bu dönemin bizlere kazandırdığı en önemli şey belki de, mevsim koşullarına bağlı kalmadan açık alanda vakit geçirmenin kıymetini anlamamız oldu. AVM’lerimizin her ikisinde de bir katın açık alışveriş caddesi, diğer katın ise kapalı alışveriş merkezi formatında olması, her türlü ihtiyacı aynı anda karşılayabilme özelliğine sahip olmamız açısından çok büyük avantaj oluyor.

Bünyenizde açık alanlarınızı doğru değerlendirmek adına nelere dikkat ediyorsunuz, ziyaretçilerinizin açık alanlarınızda en çok tercih ettiği yerler nereler oluyor?

Venezia Outlet ve Vialand AVM’de açık alışveriş caddemizin ortak özelliği tam anlamıyla keyifli alışveriş ve keyifli vakit geçirme alanları olmalarıdır. Venezia Outlet’te bütün açık alanı kaplayan Venedik’teki kanalın bir versiyonun bulunması ve üzerinde gondolla gezi yapılabilmesi hem yerli hem de yabancı ziyaretçilerimiz için büyük bir eğlence noktasıdır. Bunun yanı sıra açık alan restoranları ve seçkin markalarla outlet alışveriş yapma imkânı birleşince, ziyaretçilerimiz için çok keyifli bir deneyime dönüşüyor. Vialand AVM Türkiye’nin en büyük açık alan eğlence merkezlerinden biri olan Vialand Tema Park ve Vialand Palace Otel ile birlikte tam bir kompleks. Bu AVM’mizde de alışveriş yaparken, ziyaretçilerimize nostaljik tramvay ile gezme ve tema parkta eğlenme fırsatı sunuyoruz. Açık alandaki yeşil ortamda keyifli alışverişin tadını çıkarma imkânı veriyoruz.

AVM’nizde markalar açısından kiralama süreci nasıl ilerlemekte, aynı zamanda doluluk oranlarınızı 2023’ün ilk yarısına göre değerlendirir misiniz, gelecek dönemler için öngörüleriniz nelerdir?

Venezia Outlet ve Vialand AVM’de doluluk oranımız %99 düzeyinde. 2022 yılının ikinci yarısından itibaren son kalan alanlarımızı ziyaretçilerimizin taleplerine göre şekillendirdik ve bu hedefler doğrultusunda ilerlemekteyiz. Her iki AVM de marka revizyonları ile ciro performansını artırmayı başardık. Yeni gelen markalarımızın hem AVM’nin dokusuna daha çok uyum sağlayan hem de ciro hacmi olarak katma değer katan markalar olmasına özen gösteriyoruz. Önümüzdeki dönemlerin stratejisini kurgularken ziyaretçi memnuniyetini artıracak ve başarılı sonuçlar doğuracak adımlar atmak yönünde bir bakış açımız var.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Venezia Outlet, Avrupa yakasının outlet merkezi, Vialand AVM ise çocuk eğlence, alışveriş, yeme içme anlanında şehrin en farklı projelerinden. AVM’lerimizde sektörde fark yaratmak ve ziyaretçilerimize en ideal ortamı sunmak öncelikli hedefimiz. Projelerimizi değerlendirirken her zaman bu çerçeveden bakmaya çalışıp stratejimizi bu yönde belirliyoruz. İşimizin her noktasında insan odaklı bir perspektifimiz var ve bunun da olumlu dönüşlerini her zaman alıyoruz. İlerleyen süreçlerde de bu başarıyı daha üst noktaya taşımak yönündeki hedeflerimizi hep daha ileriye koyarak devam edeceğiz.