Perakende

GUARD, ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİYLE MÜŞTERİLERİNİN KÂRLILIKLARINI ARTIRIYOR

Cüzdan, kartlık, çanta, kemer ve deri aksesuarlarının üretiminde sektörünün önde gelen oyuncuları arasında yer alan Özözler Deri, Guard markası ile sektörde öne çıkıyor. Özözler Deri Satış ve Pazarlama Müdürü Mehmet Akın İskender deri aksesuarları sektöründe üründen ziyade moda ürettiklerini vurguladı.

Cüzdan, kartlık, çanta, kemer ve deri aksesuarlarına yönelik üretimler yapan Özözler Deri bünyesinde bulunan Guard, 7 binin üzerinde satış noktasıyla ulusal ve uluslararası alanda 97 markaya ürün imal ediyor. Şirket yapmış olduğu üretimlerle ciddi bir ürün gamını da elinde bulunduruyor. İstanbul içerisinde 10 noktada kendisine ait mağazası bulunan firma, yarım asra yaklaşan tecrübesiyle hem toptan hem de perakende tarafındaki talepleri karşılıyor. Özözler Deri Satış ve Pazarlama Müdürü Mehmet Akın İskender, ortalama 20 bin modeli bünyelerinde barındırdıklarının altını çizerek, “Her hafta ortalama üç yeni modeli bünyemize dahil ederek ürün performansımızı üç ay takip edip başarılı olan modelleri iş ortaklarımızla paylaşarak bu ürünleri iş ortaklarımızın kârlılığını yükseltmek için koleksiyonlarına dahil ediyoruz.” diye konuştu. AR-GE tarafında da önemli çalışmalara imza attıklarına vurgu yapan İskender, “Pandemi döneminde insanların sağlığa göstermiş olduğu hassasiyet daha fazla arttı ve bu nedenle antibakteriyel derilerle ilgili AR-GE çalışması yaparak gerekli test süreçlerini gerçekleştirdik. Bu kapsamda yapılan testleri başarılı bir şekilde geçerek seri üretim süreçlerimize start verdik.” dedi. İskender, müşterilerinin talepleri doğrultusunda çanta grubunda suni deri ürün koleksiyonları yaptıklarını da sözlerine ekledi. Emek yoğun bir sektör olduğumuz için istenilen adetleri yakalamakta zorlanıyoruz Ciro hedeflerini 2023 yılında 2022’ye göre artırdıklarına dikkat çeken İskender, “Bu durum bizi daha fazla yatırım yapmaya sevk etti. Makine parkuru ve personel sayısı başta olmak üzere birçok alanda yatırım yapmayı planlıyoruz.” diyen İskender, özellikle yurt dışından birçok müşterinin sipariş konusunda kendilerine ısrarcı davrandıklarının altını çizerek, “Emek yoğun bir sektör olduğumuz için istenilen adetleri yakalamakta zorlanıyoruz. Bizim faaliyet göstermiş olduğumuz sektör hassas bir alan. Katma değerli ürünler üretiyoruz, bunlar materyal olarak ucuz ürünler değil. Bu nedenle çalışmış olduğumuz ulusal ve uluslararası markaların üretimlerinde hassas davranmanız gerekiyor. Bu noktada hem üretim kalitemizi artırırken hem de daha fazla yatırım ve personel ile potansiyelimizi büyütmeyi hedefliyoruz.” açıklamalarında bulundu. Ciro yükseldi, kârlılıklar azaldı Türkiye genelinde birçok bayilerinin bulunduğunu, yurt dışından da sürekli bayilik ve distribütörlük talepleri aldıklarını anlatan İskender, “Yaklaşık 47 ülkeye aktif olarak ihracat yapıyoruz. Avrupa pazarında varız fakat etkinliğimizi artırmayı planlıyoruz. Beş yıl sonraki hedefimiz Türkiye’de ve Avrupa’daki pazar payımızı artırarak kendi markamızı daha fazla insanın kullanımına sunmak.” diye konuştu. Geçtiğimiz yıl firma olarak hedeflerini aştıklarını ileten İskender, “Ekonomik koşulların piyasaları olumsuz etkilemesine rağmen 2022 yılını beklentilerimizin üzerinde kapattık. Fakat kârlılığımız bir önceki yıla göre azaldı. Geçmiş yıllardaki gibi stabil bir maliyet yapamıyorsunuz. Sürdürülebilir olmayan, sürekli değişen bir maliyet yapınız var. Ürünün siparişinden ürünü üretene kadarki süreçte maliyetleriniz ciddi anlamda artmış oluyor.” dedi.