AVM Öne Çıkanlar

KİRALAMA BİR KÜLTÜR ALIŞVERİŞİDİR :
7 FARKLI ÜLKE 7 FARKLI KÜLTÜR

MallMark Kiralama Direktörü Yeşim Çamlıbel ile Kasım sayımızda gerçekleştirdiğimiz söyleşide MallMark bünyesinde gerçekleşen son dönem kiralamaları ve kiralama stratejilerinde nasıl bir yol izlediklerini konuştuk.

MallMark’ın Kiralama Direktörü olarak son dönemlerde hayata geçirdiğiniz konsept ve kiralama projelerinizden bahseder misiniz?

Dünyanın ve ülkemizin son 3 yılını kapsayan pandemi döneminde konsept geliştirme ve kiralama süreçlerini yürüterek 7 farklı ülkede toplam 500.000 m2 alanın kiralamasını gerçekleştirdik.

Halihazırda kiralama ve yönetim sürecini yürüttüğümüz Adıyaman, Erzincan, İzmir, Bursa, İstanbul, Ankara, Aydın illerindeki projelerimiz dışında; 2021–2022 yılları arasında MallMark olarak kiralama ve konsept geliştirme faaliyetlerini yürüttüğümüz bölgeler;

Özbekistan Andijan’daki ilk ve tek AVM Navruz Mall ve Bursa’nın en büyük eğlence merkezini (10.000 m2 Zeplinx) içinde bulunduran Parkur Bursa AVM’yi 2021 yılında ziyaretçileriyle buluşturduk.

Kuzey Irak, Erbil bölgesinin beklenen projesi olan ve onlarca Türk Markasını bünyesinde barındıran özellikli marka karmasıyla Gulan Mall, 2022 yılında ziyaretçilerine kapılarını açtı.

İran projemizin konsept geliştirme sürecinde 30 Türk ve 30 Avrupa markasının franchise sürecini yöneterek 60 yeni markayı İran pazarına taşıdık.

Libya bölgesinde 160.000 m2 kiralanabilir alana sahip AVM projesi için konsept geliştirme çalışmaları gerçekleştirdik.

25 yıldır açılamayan AVM olarak bilinen Isparta Meydan AVM’nin konsept geliştirme, kiralama ve açılış süreçlerini yöneterek 2022 yılında hizmete açılmasını sağladık.

Sektörde çeyrek asrı geçkin süredir sahip olduğunuz tecrübenizle, yeni açılacak AVM’lerin kiralama stratejilerinde nelere dikkat ediyorsunuz, bu bağlamda kriterler nedir?

Proje özelinde kiralama stratejimizi oluştururken belirlediğimiz en önemli etken; MallMark şirket kültürünün bir parçası olan samimiyet, özveri ve empati ile AVM hedef kitlesini perakende dinamikleriyle birleştirerek yatırımcı, kiracı ve ziyaretçi beklentilerini doğrudan karşılamak.

Son yıllarda değişen AVM trendlerinin, tüketiciye aynı ortamda sunulan eğlence merkezi, ofis, rezidans, otel gibi kiralanabilir alanların popülaritesin ifark ederek dönemin dinamik koşullarına uygun proje merkezli kiralama stratejileri geliştirdik. “Global düşün yerel davran” mottosuyla yurt içi projelerimizde bölgesel ve yerel markaları AVM kültürüne taşıdık, yurt dışı projelerimizde ise onlarca Türk markasını farklı bölge ve kültürlere ulaştırarak tüketicileriyle buluşturduk.

MallMark olarak, yurt içinde ve yurt dışında AVM ihtiyacı olan bölgelerin fizibilite çalışmalarına devam ediyor, doğru lokasyonlarda doğru projeler geliştirmek için fırsatları yakından takip ediyoruz.

LEASING IS AN EXCHANGE OF CULTURES: 7 DIFFERENT COUNTRIES 7 DIFFERENT CULTURES

In our interview with MallMark Leasing Director Yeşim Çamlıbel featured in our November issue, we talked about the latest leasing news at MallMark and what path they followed as part of their leasing strategy.

A s MallMark’s Leasing Director, can you tell us about your recent concepts and leasing projects?

During the pandemic that took hold of the world and our country for the last 3 years, we conducted the concept development and leasing processes of a total of 500,000 sqm in 7 different countries.

In addition to our ongoing leasing and management projects in Adıyaman, Erzincan, Izmir, Bursa, Istanbul, Ankara and Aydın, the regions where MallMark has been carrying out leasing and concept development activities between 2021-2022 are as follows:

In 2021, we introduced Navruz Mall, the fi rst and only shopping mall in Andijan, Uzbekistan, and Parkur Bursa Mall, housing the largest amusement center (Zeplinx built on 10.000 m2) in Bursa, to their visitors.

Gulan Mall, a long-awaited project in Arbil, Northern Iraq, with a specialty brand mix including dozens of Turkish Brands opened its doors to visitors in 2022.

During the concept development of our Iran project, we managed the franchise process of 30 Turkish and 30 European brands and thereby we brought 60 new brands to the Iranian market.

We carried out concept development studies for a shopping mall project in the Libyan region, with a leasable area of 160,000 sqm.

We managed the concept development, leasing and opening processes of Isparta Meydan Mall, aka the unopenable mall because it had pended opening for 25 years. Thus, the mall could fi nally be put into operation in 2022.