Akinon Kurucu Ortağı& CEO’su Tolga Tatari ile Haziran sayımız için gerçekleştirdiğimiz söyleşimizde Tatari; Akinon olarak 17 ülkede perakende sektöründe markalara hizmet verdiklerini belirtirken, 2023 ve 2024 yıllarına dair yurt dışı yatırım hedeflerini değerli okurlarımız için anlattı.
Akinon’un perakende markalarına sunduğu çözümlerle birlikte, perakende sektörü nasıl bir gelişim gösterdi, sektöre katkılarınız konusunda neler söylersiniz?
Perakende sektöründe çalıştığımız dönemde, markaların e-ticaret yolculuğunda ve dijitalleşme sürecinde yaşadıkları birçok soruna şahit olduk. Özellikle mağazaları olan perakende markalarının Multi-Channel ya da Omni-Channel’a geçtikleri zaman kullandıkları araçların çok yetersiz kaldığını fark ettik. Akinon olarak, markaların dijital dönüşüm sürecini uçtan uca tamamlamasını sağlayan dijital ticaret platformumuzu tasarladık ve 2017 yılında hizmet vermeye başladık.
Tamamen bulut teknolojileri üzerinde çalışan platformumuz, içerisindeki çözümleri ile markaların müşterilerine dokunduğu her noktada bulunarak benzersiz bir alışveriş deneyimi yaşatmalarına olanak veriyor. Markalar, kolaylıkla ticaret motoru ve sipariş yönetim sistemini kullanarak istedikleri tüm dijital ticaret kurgularını hayata geçirebiliyor ya da birçok pazaryeri, e-ticaret sitesi, mobil uygulama, mağaza içi satış uygulamasından faydalanabiliyor.
Geldiğimiz noktada Akinon olarak “Headless” mimari yapısını benimseyerek yeni nesil dijital ticaret platformları arasında değerlendiriliyoruz. Bu platformlar içerisinde en kuvvetli ürünlere ve en yenilikçi fonksiyon setine sahip olanız. Markalar diledikleri e-ticaret kurgularını hayata geçirme özgürlüklerinin dışında yeni nesil dijital trendlerinden de hiçbir ek yatırım maliyetine katlanmadan faydalanabiliyor. Mesela Akinon Live Commerce ile markalarımız, mağazaları içerisinden canlı video yayını (Live Streaming) başlatarak video üzerinden ürün satabiliyorlar. Bununla beraber kendi sitesini pazar yerine çevirip, başka satıcıların ürünlerini de satmak isteyen markalar, hiçbir yatırım maliyetine katlanmadan bu özelliğe sahip olabiliyor. Kısacası alt yapımız ve hizmetlerimizle markaların uçtan uca tüm operasyonlarını gerçekleştirmelerine olanak sağlıyoruz.
Akinon’un yurt dışında yürüttüğü faaliyetlerinden de bahseder misiniz?
Kurulduktan kısa süre sonra üç haneli büyüme oranlarına ulaşarak sektör lideri olduk. Üçüncü yılımızı 40 kat büyüme ile kapattık. Türkiye’de yakaladığımız başarıyı global arenada da devam ettirmek istiyorduk. Bu hedefe ulaşabilmek için bize sadece maddi olarak değil, stratejik olarak da destek olabilecek fonlar ile görüşmeler yaptık. Bu görüşmeler neticesinde ilk olarak 2020 yılında, Belçika merkezli bir fon olan SmartFin ile el sıkıştık ve 5 milyon dolar yatırım aldık. 2021 yılında ise Actera Group ve Revo Capital’in co-lead ettiği yatırım turunda Smartfin ve Endeavor Catalyst’in de katılımı ile 20 milyon dolarlık ikinci yatırımımızı aldık. Aldığımız yatırımları, ürünlerimizi, hizmet kalitemizi daha çok geliştirmek ve bu senenin başında başlattığımız yurt dışı açılımımızı ve partner ekosistemimizi kuvvetlendirmek için kullandık. Şu an 17 ülkede Akinon altyapımız ile markalara hizmet veriyoruz. 2021 yılında Türkiye, Doğu ve Kuzey Avrupa, MENA bölgelerinde başlattığımız ekosistemi 2023 yılında, tüm Avrupa’nın yanı sıra Güney Asya ve Avustralya gibi pazarlarla da genişletmeyi hedefliyoruz. Bu pazarlarda başarılı olduktan sonra da 2024 senesinde Amerika pazarına açılacağız