Lidio Kurucu Ortak & CEO, Mobilexpress CEOEmre Güzer ile Temmuz sayımızda Lidio’nun perakende de sağladığı avantajları, tek entegrasyon sistemlerini ve hazırladıkları bireysel çözümlerden bahsettik.
Kartlı harcamalar gün geçtikçe büyük bir hızla artmakta. Özellikle perakende alanında bu oran çok daha fazla. Lidio olarak kartlı ödemelerde perakende sektöründeki çalışmalarınız neler oluyor?
Online perakende yapan işletmelerimizin en büyük problemi çok uzun süredir tüm ödeme entegrasyonlarına tek bir platformdan ulaşabilmekti. Bunu Lidio Core adını verdiğimiz ürün ile çözüyoruz. Tek bir entegrasyon beraberinde onlarca entegrasyon ve 100’ün üzerinde ödeme yöntemi getiriyor. Raporlama ve mutabakat anlamında da çok büyük faydamız oluyor elbette. Bu şirketlerin diğer büyük problemi dönüşüm oranlarını artırmaktı. Lidio Pass, tek tıkla ödeme çözümümüz ile geri dönen tüketicinin alışverişini saniyeler içerisinde tamamlayabilmesine olanak sağlıyoruz. Dönüşüm oranlarını %10’un üzerinde artırmayı Lidio Pass ile başarıyoruz. Fraud (sahtecilik) önleme çözümlerimiz ile işletmelerin yine aylık ortalama, işletme başına 100 bin TL’nin üzerinde kaybını ortadan kaldırıyoruz.
Müşterilerinizin tek entegrasyon ile tüm bankalarla erişim sağlayabildiği bir hizmet vermektesiniz. Bu hizmetin detaylarından bahseder misiniz?
Lidio mühendisleri tarafından geliştirilen Lidio Core ile lokal ve global tüm ödeme yöntemlerini bir arada sunuyoruz. Lidio’nun ödemeleri özgürleştiren en önemli özelliği olan Lidio Core platformu, bir işletmenin ihtiyaç duyduğu tüm ödeme servislerini Türkiye’den veya dünyanın her yerinden tek bir platform üzerinden kolayca yönetmesini sağlıyor. Tamamen Lidio mühendisleri tarafından geliştirilen Core’da tüm banka, alternatif ödeme yöntemleri ve ödeme kuruluşları arasında seçim yapılabiliyor. Bu sayede işletmeler, kendileri için en avantajlı POS’lar üzerinden ödeme alırken hem satışlarını hem de müşteri sadakatini artırabiliyor. Lidio Core, işletmelere Lidio’nun özelleştirilebilir API’larını sistemlerine kolayca entegre etme imkânını da tanıyor ve işletmeler dünya standartlarındaki API servislerimizden ücretsiz olarak faydalanabiliyor.
Lidio’ya üye olan müşterileriniz için ihtiyaçlarına özel tasarladığınız bireysel çözümlerinizi okuyucularımıza anlatır mısınız?
Farklı işletmelerin farklı ihtiyaçları olduğunu biliyor, bu nedenle de ihtiyaca göre kişiselleştirilebilir ve esnek entegre çözümlerimizle finansal süreçleri dijitalleştiriyoruz. İşletmelerimizin ihtiyaçlarını titizlikle analiz ederek sektörün en deneyimli ekibiyle, işe ve süreçlere en uygun çözümü tasarlıyoruz. Operasyonel süreçlere katma değer sağlayarak işletmelerin iş gücünü de hafifletiyoruz. En basit ödeme kurgularından, en ileri seviye entegre akışlara kadar her teknik sofistikasyon seviyesi için Lidio’da firmalara uygun ödeme çözümleri bulmak mümkün. Müşterilerimiz check-out arayüzleriyle ya da web/app tüm kanallarıyla kolayca eklenebilen güvenli ve mobil uyumlu Lidio hosted sayfaları ile hemen ödeme almaya başlayabiliyor, bu da bizler için onların tüketicilerine yani genel anlamda son kullanıcıya pürüzsüz alışveriş deneyimi ile dokunabilmek demek. Bireysel çözümler deyince Lidio Pass’e vurgu yapmadan geçmek olmaz. Lidio Pass’e baktığımızda aramıza en son katılan iki işletme Watsons ve Idefix oldu. Tüketiciler alışverişleri esnasında sadece tek tıkla ödemelerini tamamlıyorlar. Türkiye’nin en büyük ödeme yöntemlerinden bir tanesi Lidio Pass. Yılsonuna kadar bu sayıyı 4 milyona çıkartma hedefimiz bulunuyor.