Gayrimenkul, perakende, turizm, sanayi ve enerji sektörlerinde faaliyet gösteren Artaş Holding, yeni yatırımlar için düğmeye bastı. Eczacıbaşı Holding ile Cendere arsası için anlaşan Artaş Holding’in hayata geçireceği proje, Vadistanbul’un devamı niteliğinde olacak. Artaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya Ağustos sayımızda yeni yatırımlarını anlattı.
Artaş Holding olarak sektörün öncü yatırımcılarındansınız. Öncelikle okuyucularımız ile AVM sektöründeki yatırımlarınızdan söz eder misiniz, gelecekte bu yatırımlarınızı hangi projeleriniz takip edecek?
Artaş Holding olarak kurulduğumuz 1977 yılından itibaren bugüne kadar hep önemli projelere imza attık. Halihazırda gayrimenkul, perakende, turizm, sanayi ve enerji sektörlerinde faaliyet gösteren bir kurum olarak her zaman en iyisini üretme fikriyle hareket ediyoruz. Yarım asra yaklaşan tecrübemizle hayata geçirdiğimiz projeler, insanlar tarafından hep çok beğenildi. Kurulduğumuz ilk günden itibaren sahip olduğumuz vizyonla perakende sektöründe önemli projelere imza attık. Bugün Türkiye genelinde İstanbul, Kayseri ve Trabzon olmak üzere 3 farklı şehirde toplam 6 AVM yatırımımız bulunuyor. Vadistanbul AVM, Arena Park AVM, Armoni Park AVM, Carousel AVM, Forum Trabzon AVM ve Kayseri Park AVM olarak belirtebileceğimiz alışveriş merkezlerimiz, 1000’e yakın mağaza ve 300 bin metrekarenin üzerinde kiralanabilir alana sahip.
Artaş Holding olarak perakende sektöründeki tecrübemiz doğrultusunda önümüzdeki dönemde AVM alanında çeşitli planlamalarımız olduğunu ifade edebilirim. Eczacıbaşı Holding ile büyük bir projeye imza attınız. Bu konu bağlamında projenin detaylarından bahseder misiniz?
İstanbul’da yeni projeler üretmek için çalışmalarımızı son sürat sürdürüyoruz. Milpa ve Profilo AVM anlaşmalarının ardından son olarak Eczacıbaşı Holding ile Cendere arsası için anlaştık, imzalar atıldı. Bu projemiz, Vadistanbul’un devamı niteliğinde olacak. Tüm dinamiklerini ve detaylarını çok iyi bildiğimiz Cendere’de yeni bir proje için düğmeye basmış bulunuyoruz. 75 bin metrekarelik alanda Eczacıbaşı ile nihai sonuca vardık. Bölgeye hakimiz ve tüketici taleplerini çok iyi biliyoruz. Bu projeyle İstanbul’a yepyeni bir çehre kazandırmayı hedefliyoruz.
AVM sektörü çok hızlı yön değiştiriyor. Artaş Holding olarak AVM’lerin geleceğe hazır olması için görüşleriniz nelerdir, bünyelerinde ne tür değişikliklere gitmeler?
Sahip olduğumuz AVM’lere bakıldığında ilk AVM’mizden, son yaptığımız AVM’ye kadar hepsi bir merkez, bir buluşma noktası haline geldi. Özellikle İstanbul’da alışveriş deneyimini konforlu ve yüksek seviyeye çıkaran alışveriş caddeleri, cadde restoranları ve özel havarayı ile ulaşım kolaylığı sunan ödüllü yaşam projemiz Vadistanbul, şehrin yeni ikonu oldu. Öyle ki Vadistanbul, o lokasyona ismini verdi diyebiliriz. Biz, hayata geçirdiğimiz AVM’lerin tamamını bölge ihtiyaçları doğrultusunda projelendirdik ve her birini gelişen dünya teknolojileriyle entegre etmiş durumdayız. Bu noktada tüm AVM’lerin, son teknolojileri çok yakından takip etmesi gerektiğini düşünüyorum.
