Mall Report Blog Makaleler KEOSK IN THE PUZZLE; PUZZLE IN THE KEOSK
Makaleler

KEOSK IN THE PUZZLE; PUZZLE IN THE KEOSK

Bin “bir” den başlar. Büyümek; inanmakla, adanmakla, adımla başlar. Olmak; düşünmek, aramak, aranmakla başlar. Nasıl ki birisiyle tanıştığınızda önce adınızı zikredersiniz, siz de , ünitenizi, firmanızı, ürünlerinizi markanızla vitrine sunabilirsiniz. Marka parametrelerini oluşturduktan sonra AVM’lerde lansman ve en kuvvetli reklam & tanıtım KEOSK ile başlar.

Birçok AVM’de aynı anda mağazalar, shoplar açamayabilirsiniz. Bu hem zaman, hem bütçe ve işleyiş sürecini zorlayabilir ama eş zamanlı olarak birçok AVM’de KEOSK kurabilirsiniz. Hatta bir veya iki KEOSK kurabilirsiniz; diğerlerini bayilik veya franchising ile verebilirsiniz böylece müşteriler her mağazayı gezemeyebilir, göremeyebilir, ama sizi ve KEOSK’unuzu fark edebilir.

Marka kimliğinde kadro, ekip, takım olmazsa olmaz çok önemlidir, ama vitrine her daim ve her zaman marka adı ve sloganı çıkmaktadır. Bu da doğrusal ve optimal algoritmadır. Bu da doğru mecra , platform ve zamanlarda olmaktan geçer. Bunun için 3 yolun 3 adımı vardır.

YOL I

ADIM 1) İç mimar. endüstriyel tasarımcı ve endüstri mühendisi üçgeninde, biz merkezli, bakış açısıyla bezenmiş tasarım.

ADIM 2) Gerek AVM içinde, gerekse AVM dışı veya akaryakıt istasyonlarında, dış mekanlarda konumlandırılacak; farklı bileşen ve disiplinlerle harmanlaşmış marjinal, butik, inovatif asri (çağcıl), estetik, fonksiyonel, fütürist senaryonun hibrit ve holistik ve birleşerek yapılması

ADIM 3) En doğru lokasyon en doğ ru zaman ve en doğ ru ortamlarda olması.

YOL 2

ADIM 1)

Firmanın tü m hikayesini el kitapçığını ve CV’sine ve kurumsalını sunacağı bir proje kompozisyonu. Hani denilir ya sen sus gözlerin konuşsun işte buradaki motto siz susun KEOSK’unuz konuşsun.

ADIM 2)Renk, doku, biçim, model ,hacim, şekil, şablon öyle olmalı ki herkesin dikkatini cezbedecek, farkındalığı hissettirecek hatta önünde durup hatıra resmi çektirecek kadar albenili ve perfect olması.

ADIM 3) Sadece ulusal ve yerel değil uluslararası içinde düşünülmeli tasarlanmalı ve uyarlanmalı.

YOL 3

ADIM 1) Sadece tasarım değil, markanın kurumsal koku ve müzik ile bütünleşmesi.

ADIM 2) Markanın motto ve imzasını taşıması.

ADIM 3) Çok özel ve gizemli, elmas gibi, mücevher gibi hissettirilmesi.

Günümüzde her ne kadar dijital ve sosyal medya yapay zeka ile beslense de; bence her zaman en doğru tanıtım görülerek, fark edilerek, hissettirilerek oluşacak algoritma senaryosudur. Burada asıl olan başlık, kompozisyon ve sektör oyuncularının buluşmasıdır. Düşün ne kadarsın; düşündüğün kadarsın. Olduğun kadar değil; görüldüğün kadarsın. Bilindiğin kadar değil; bilinmediğin kadarsın. PUZZLE; marka, tasarım ve vitrindeki keosktur. Keosk; firmanın markasının karakterini , kimliğini , çizgisini , temasını mottosunun , imzasının ; LANSMAN VİTRİNİDİR. YOLLARA SELAM ; KEOSK’A DEVAM. Düşünmeyi, akletmeyi, inanmayı bilen yürekli nefeslere hitaben; ithafen.

Decaratörce Çözüm Ortağınız
Ali Nihat Papuçcuoğlu
Best regards
Exit mobile version