İnovatif danışmanlık hizmetleriyle markaların hedeflerine ulaşmalarına katkı sağlamayı amaçladıklarını belirten Mi Kurumsal Danışmanlık Kurucu Ortakları Mesut İstemkar ve Düzgün Dolu’yu ağırladığımız Ekim sayımızda markaların gelişimini ve kazançlı bir yapıya dönüşmesini sağlamanın kendileri adına büyük bir motivasyon kaynağı olduğunu ifade eden ikili, markalara sundukları hizmet çerçevelerinin detaylarını okurlarımızla paylaştı.
Kısaca kendinizden bahseder misiniz? Kurumsal danışmanlık kariyerinize nasıl başladınız ve sizi bu alana çeken şeyler nelerdi?
Mi Kurumsal Danışmanlık firması, 2024 yılı Şubat ayında resmi olarak kurulmuştur. Şirketimiz, iki ortaklı bir yapı olarak faaliyet göstermektedir. Şirket ve marka ortakları, yaklaşık 26 yıllık sektörel bilgi, birikim ve deneyime sahiptir. Kurumsal danışmanlık firmamızın kuruluş amacı, sektörde önde gelen markalar ve yatırımcıların bu alandaki ciddi ihtiyaçlarına anahtar teslim yanıt vermek olmuştur. Şirketimiz, iş ortaklarına girişimci bir ruhla inovatif, kapsayıcı, kaliteli ve etkili danışmanlık hizmeti sunarak onların hedeflerine ulaşmasına katkı sağlamaktadır.
Bir danışmanlık projesine başlamadan önce nasıl bir hazırlık süreci geçiriyorsunuz? Projeye dair ilk değerlendirmeleri nasıl yapıyorsunuz?
Bir projeye başlamadan önce, yatırımcıların beklentilerini tam olarak anlamaya ve yatırım yapacakları sektör ya da markayı tüm detaylarıyla analiz etmeye özen gösteriyoruz. Bu süreçte, hedefe ulaşmak için kapsamlı bir rehberlik sunuyoruz. Aynı zamanda sıfırdan kurulacak markalar için de tüm süreçleri baştan sona kurguluyoruz. İlk aşamada, sorunları tanımlayıp buna uygun bir çözüm senaryosu oluşturuyoruz. Sonrasında, operasyonel ve finansal tabloları inceleyerek kârlı bir operasyonun nasıl hayata geçirileceğini belirliyoruz. Markaların ve yatırımcıların başta oluşturulan senaryoya sadık kalarak ilerlemesini ve süreci yakından takip ederek dirsek temasıyla işlerini geliştirmelerini sağlıyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz neler?
Mi Kurumsal Danışmanlık olarak, markaların gelişimini ve kazançlı bir yapıya dönüşmesini sağlamak bizim için büyük bir motivasyon kaynağıdır. Çalıştığımız markalarla kurduğumuz bağ, onların yerine kendimizi koyarak süreçlerine katkıda bulunmamızı sağlıyor.
Türkiye’de 6, yurt dışında ise 2 ülkede markalara kurumsal danışmanlık hizmeti sunmaktayız. Markaların iş geliştirme, lokasyon analizi, franchise bulma, markalama gibi alanlarda yönetimsel destek ve rehberlik sağlayabiliyoruz. Hem bütünsel hem de yerel bazda destek sunarak markaların büyüme yolculuğuna eşlik ediyoruz.