Mall Report Blog AVM DİJİTAL PLATFORMLARI DOĞRU KULLANARAK
GERÇEK HEDEF KİTLEYE ULAŞIYORUZ
AVM

DİJİTAL PLATFORMLARI DOĞRU KULLANARAK
GERÇEK HEDEF KİTLEYE ULAŞIYORUZ

LEVELUP, AVM’lerin bünyelerine özel sunduğu kreatif fikirleri ile sosyal medya platformlarında doğru hedef kitleye ulaşıyor. LEVELUP Kurucu ve CEO’su Onur Yılmaz Ocak sayımıza konuk oldu

LEVELUP’ı tanıyabilir miyiz? Hangi alanlarda yürüttüğünüz faaliyetlerle müşterilerinizin çözüm ortağı oluyorsunuz?

Dijitalde tam hizmet ajansıyız ve aynı zamanda kreatif hizmetler sunuyoruz. Sosyal medya, dijital reklam yönetimi, yaratıcı tasarımlar, web tasarımı, yazılım geliştirme, fotoğraf, video, drone çekimi ve kreatif fi kirler başlıca hizmetlerimiz arasında bulunuyor. AVM sektörü özelinde düşündüğümüzde; bir AVM’nin giriş sayısı ve cirosunu artırmak için tüm dijital kanalları etkili şekilde kullanarak sonuç odaklı çalışmalar gerçekleştiriyoruz.

Değişen tüketici alışkanlıklarıyla beraber AVM’ler farklı mecralarda da varlığını sürdürerek ziyaretçilerinin beklenti ve taleplerini ölçmekte. Sizler LEVELUP olarak AVM’lerin sosyal medyadaki varlığını ve dijital reklam yönetimini yürütürken nelere dikkat ediyorsunuz?

Şaşırtmazsanız kazanamazsınız! Diğer AVM’lerden bir farkınız olmazsa hiç şansınız yok. AVM’lerde sosyal medya yönetiminde hedef kitlenizin istediğini vermek, beklentisini karşılamak ve bunun neticesinde etkileşim kazanmak en önemli konu. Etkileşim kazanmak için içerik üreticisi gibi konumlanmalısınız. Bizim LEVELUP olarak sosyal medya yönetim şeklimiz de tam olarak bu şekilde. AVM’leri birer içerik üreticisi olarak konumlandırarak, hedef kitleye AVM’yi trend ve eğlenceli içeriklerle sunuyoruz. Müşteriye bilgi verirken dikkat çekiyor, eğlendiriyor ve güldürüyoruz. Sosyal medya içeriklerini takip eden potansiyel müşterilerin yüzünde oluşturduğumuz tebessümün direkt olarak kitle ve AVM arasında bir bağlılık kurduğunu görüyoruz. Reklam yönetimi ise bu işin bir parçası çünkü sosyal medyadaki takipçilerinizle sınırlı kalırsanız AVM giriş sayısına etkiniz de sınırlı olur. Dijital reklam kanalları ise nokta atışı şeklinde doğru kişilere ulaşıp AVM trafi ğini artırmanızı sağlayan değerli bir kanal. Burada en önemli konulardan biri de ürettiğiniz içerikleri sürekli aynı kitlelere değil, içerik bazında hedef kitleler oluşturarak reklam yapmanızdır. LEVELUP olarak dijital platformları doğru kullanarak gerçek hedef kitleye ulaşıp, kaliteli içeriği kendilerine sunduğumuzda, hedef kitle ile samimiyet kurarak, istek ve ihtiyaçlarının o AVM’de var olduğunu anlattığımızda esas amaç olan giriş sayısı ve ciroyu artırıyoruz.

AVM’ler nezdinde yürüttüğünüz kreatif çalışmaların online kanallara entegrasyonunun önemi nedir? Sosyal medya kullanıcılarının bu çalışmalardan haberdar olmasını nasıl sağlıyorsunuz?

AVM’lerde yapılan offl ine-online entegre işler hem AVM ziyaretçisi hem de sosyal medya takipçisi farkındalığı açısından büyük öneme sahiptir. Offl ine’da yapılan işlerin QR kod vb. yöntemlerle online kanallara bağlanması, offl inedan online’a trafi k çekebilmek demektir. Biz online – offl ine entegre yaratıcı işleri yönettiğimiz AVM’lerde çokça kurgulamaktayız. AVM’yi ziyaret eden binlerce kişiyi online’a çekip, sürekli takip ve iletişim ile AVM ziyaret sayılarını artırıyor, daha sadık birer müşteri olmalarını sağlıyoruz. Buna ek olarak belki AVM’yi şimdiye kadar hiç ziyaret etmemiş fakat AVM içerisinde kurguladığımız kraeatif çalışmaya ilgi duyabilecek kişileri de online’dan hedefl eyerek AVM’ye kazandırıyoruz.

AVM’ler nezdinde yürüttüğünüz tüm çalışmalarda KPI’larınız, başarı kriterleriniz ve hedefl eriniz neler oluyor?

Tüm sektörlerde olduğu gibi AVM sektöründeki sosyal medya, kreatif ve dijital çalışmalarda performans odaklı bakış açısı taşıyoruz. Yaptığımız çalışmalar, harcadığımız zaman ve bütçe neticesinde AVM giriş sayısı ne kadar arttı? Ciro ne kadar arttı ve bu amaçlara giderken sosyal medyadaki etkileşim ile birlikte erişim rakamları ne kadar arttı? Odaklandığımız başlıca KPI’lar bunlar oluyor. Örneğin; sosyal medya ve dijital reklamlarını yönettiğimiz İstanbul Anadolu yakası’nda bir AVM’de 2022 yılında ciddi bir başarı hikâyesi yazdık. Aynı bölgede daha fazla takipçi sayısı olan rakip AVM’lere rağmen sosyal medyadaki etkileşim oranımızın post başına etkileşimi %11,3 ile en yakın rakibimizden 12 kat fazla olması sebebiyle çok daha fazla erişim, gösterim ve sonuç kazandık.

Exit mobile version