Mutfak ve küçük ev aletleri sektöründe 6 ürün kategorisi ve 650 ürünüyle 60’tan fazla ülkede milyonlarca eve ulaşan Arzum, halka arzının ardından hem bireysel hem de kurumsal yatırımcılardan büyük talep gördü

Dünya markası olma yolunda hızla ilerleyen Arzum’un halka arz olmasıyla birlikte, perakende sektöründeki hacmi konusunda neler söylersiniz?

Yapı Kredi Yatırım liderliğinde, 24 Aralık 2020’de halka açıldık. Arzum hisselerimiz, ARZUM koduyla işlem görmeye başladı. Hisselerimize talep toplama sürecinde, bireysel yatırımcıdan 53,6 kat, kurumsal yatırımcıdansa 18,7 kat talep geldi. Bugün gıda hazırlama, pişirme ve kızartma, sıcak içecek hazırlama, temizlik, kişisel bakım ve ütü olmak üzere 6 ürün kategorisindeki 650 ürünümüzle dünyanın 60’tan fazla ülkesinde milyonlarca eve ulaşırken ‘Global marka olma’ yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Tüm dünyada yaşanan ekonomik daralmaya rağmen markamızın sürekliliği için kurguladığımız uzun vadeli stratejimiz sayesinde 2021’i hedeflerimiz doğrultusunda noktaladık. Bugün Türkiye’nin öncü markalarından biri olarak sektörde adetsel pazar liderliğimizi, gıda hazırlama ve blendarda adetsel ve cirosal liderliğimizi koruyoruz. Pazarda ciro bazında ise beşinci sıradayız.

Geleneksel Türk lezzeti olan Türk kahvesini evrensel bir boyuta ulaştıran Arzum OKKA’yı piyasaya sürdünüz. Nasıl bir çalışmanın ardından Arzum OKKA ürünü ortaya çıktı?

Türk kahvesini tüm dünyaya yaymayı kendimize misyon edindik. Bu noktada en önemli bariyer makineleşme idi. UNESCO’nun 5 Aralık 2013’te Türk kahvesini, ‘Türkiye’nin somut olmayan kültürel bir değeri’ olarak tescilinin ardından Türk kahvesinin global pazarlara açılmasında makineleşme ile birlikte önemli bir avantaj sağlandı. Biz de Arzum OKKA’larımızla bu bariyeri ortadan kaldırmayı hedefledik. İlk olarak 2014’te doğrudan fincana kahve servisi yapan ilk Arzum OKKA markalı Türk kahvesi makinesini geliştirdik. Doğrudan fincana servis ve kendi kendini temizleme özelliğiyle bir ilk olan Arzum OKKA’da patente konu olan birçok teknoloji kullandık. 2016’da geliştirdiğimiz ve geniş kitlelere hitap edebilen Arzum OKKA Minio markalı otomatik Türk kahvesi makinemizle sektörde yeni bir kategori açılmasına destek olduk. Son olarak kahvesini sütlü içmek isteyenler için Türkiye’de bir ilk olan, kahveyi pişirirken klasik yöntemdeki gibi karıştırabilen Arzum OKKA Rich Spin M’i geliştirdik.

1-2 Haziran 2022 tarihleri arasında gerçekleşecek Perakende Günleri’nde Arzum olarak katılımcılara ilham verecek ne tür çalışmalara imza atacaksınız?

600 yıllık geçmişe sahip kültürel zenginliğimizi; Arzum OKKA Ailesi ürünleriyle yapılmış Türk kahvesi lezzetini daha çok insana deneyimletmek için her türlü fırsatı değerlendiriyoruz. Bu doğrultuda, dünyanın pek çok noktasındaki festival ve özel etkinliklerin yanı sıra Türkiye’deki etkinlik ve festivallere de katılarak Türk kahvesi severlerle buluşuyoruz. Perakende Günleri’nde kuracağımız özel stantta; Arzum OKKA ailesinin üyeleriyle yerimizi alacağız. Standımıza uğrayanlar, Arzum OKKA ürünleriyle yapılmış tam kıvamında, bol köpüklü ve eşsiz lezzetteki Türk kahvesinin yanı sıra Arzum OKKA Rich ile hazırlanan sütlü Türk kahvesinin tadına varma fırsatını elde edecek.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Hedeflerimizin merkezine; istikrarlı, sürdürülebilir büyümeyi aldık. Global satışta büyümemizi devam ettirmeyi, AR-GE, teknoloji ve inovasyon odağımızı korumayı, Türk kahvesini dünyaya yayma misyonumuzu sürdürmeyi, e-ticaret ve dijitalleşme yatırımlarımıza devam etmeyi ve tüketicimizle aramızdaki bağı daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir