HEDEFİMİZ ÇİFT HANELİ BÜYÜME RAKAMLARINA ULAŞMAK

Kärcher Türkiye Perakende Satış Direktörü Ergin Güzeldemirci ile Haziran sayımızda yaptığımız röportajda Kärcher’in Türkiye’deki çalışmalarından, mağazalaşma süreçlerinden ve finansal hedeflerinden bahsettik.

Kärcher markasını kısaca sizden dinleyebilir miyiz?

Türkiye’de temizlik teknolojileri portföyümüzde hem profesyonel hem de tüketici ürün grubu altında birçok inovatif ürüne sahibiz. Profesyonel ürün grubumuzda; basınçlı yıkama, buharlı temizlik, endüstriyel vakum, zemin bakım ve temizlik, kuru buz ile temizlik, halı yıkama makineleri ile elektrikli süpürgeler, manuel temizlik ekipmanları, süpürücüler ve vakumlu süpürücüler, dış alan temizlik ekipmanları gibi ürünlerimiz bulunuyor. Tüketici ürün grubumuzda ise buharlı temizlik makineleri, elektrikli süpürgeler, robot süpürgeler, sert zemin temizleme makinesi, cam temizleme makinesi, basınçlı yıkama makineleri, ıslakkuru elektrikli süpürgeler, çok amaçlı elektrikli süpürgeler, bahçe aletleri, sulama sistemleri, elektrikli buz kazıyıcı, pompalar, süpürücüler, mobil temizlik cihazları, buharlı ütü istasyonu, buharlı temizlik robotu, şarjlı süpürge, zemin cila makinesi, veranda temizleme makinesi ve hava temizleyiciler gibi ürünlerimizle hizmet veriyoruz.

Global bir marka olarak kaç ülkede faaliyettesiniz, Türkiye’nin bu ülkeler içindeki konumu nedir?

Kärcher olarak 80 ülkede, 150 şirket ve 15 bini aşkın çalışanımızla bugün hem profesyonel kullanıcılara hem de ev kullanıcılarına yenilikçi temizlik çözümleri sunuyoruz. Türkiye, tüm bu ülkeler arasında en hızlı büyüyen pazarlardan biri konumunda. Hastane, kamu binaları ve AVM gibi alanların temizliği kapsamındaki profesyonel temizlik makineleri pazarı ise 100 milyon Euro civarında bir büyüklüğe sahip. Portföyümüz içinde yaklaşık 4 bin ürün çeşidi bulunuyor ve bunların %98’ini Türkiye pazarında da satışa sunuyoruz.

Türkiye’deki mağazalaşma sürecinizi hız kesmeden sürdürüyorsunuz, bu konuda ne söylemek istersiniz?

Müşterilerimize daha yakın olmak istiyoruz, bu perakendeciliğin olmazsa olmazı. Bu yakın olma vizyonu, aynı zamanda Kärcher’in dünya çapında izlediği 2025 stratejisinin de önemli bir parçası. Amacımız, tüm dünyadaki insanların ve şirketlerin temizlik ihtiyaçlarını anlayarak çözümlerini buna göre geliştirmek. İstanbul Ümraniye’de açtığımız yeni mağazamız ise İstanbul Anadolu Yakası’ndaki ilk kendi işlettiğimiz mağazamız oldu. Böylece Türkiye’deki konsept mağaza sayımızı 14’e çıkardık. İstanbul, Ankara, Antalya ve İzmir’deki konsept mağazalarımızın yanı sıra Türkiye’nin dört bir yanında, yüzden fazla bayi ve teknik servis ağı ile de müşterilerimize destek sunmayı sürdürüyoruz.

Türkiye için başka yatırım planlarınız da var mı?

Bu soruya şimdiden kesin bir yanıt vermek zor. Türkiye, Kärcher’in tüm pazar potansiyeli ve genel iş gücü ile yatırım planları için son derece çekici bir ülke. Türkiye’deki büyümemize paralel olarak yeni yatırımlar elbette gündeme gelebilir. Bunun içine Türkiye’de üretim alanları açılması da dahil. Türkiye çok büyük bir pazar ve öngörülebilir şartların biraz daha netleşmesi gerekiyor.

2023’ü finansal anlamda hangi noktada tamamlamayı hedefliyorsunuz?

Hedeflerimizi ve stratejilerimizi oluştururken, küresel risklerle birlikte, ülkenin mevcut şartlarını ve gelecekteki olası koşullarını da göz önünde bulunduruyoruz. Türkiye’de hedefimiz, bu yıl da çift haneli büyüme rakamlarına ulaşmak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir