Flormar, tedarik zinciri stratejisiyle rekabette üstünlük sağlıyor

Kasım sayımızda bir araya geldiğimiz Flormar Tedarik Zinciri Genel Müdür Yardımcısı Hasan Varol ile Flormar’ın tedarik zinciri yönetiminde önem verdiği noktaları ve hem fiziki mağaza hem de online satış kanallarıyla ürünlerini tüketicilerle buluşturan markanın bu iki kanal için geliştirdiği stratejileri konuştuk.

Flormar’ın tedarik zinciri yönetiminin temel unsurları nelerdir, nasıl bir çalışma prensibiyle ürünlerinizin müşteriye ulaşmasındaki en önemli yolculuğunu stabil kılıyorsunuz?

Flormar’ın tedarik zinciri yönetiminin temel unsuru müşterilerimizi odağa alarak, tüm tedarik ve lojistik paydaşlarımızla birlikte karşılıklı kazan-kazan modelleri geliştirerek sürdürülebilir, verimli bir ekosistem içerisinde tüketicilerimize ihtiyaç duydukları kaliteli ürünleri ulaştırabilmek. Bunu yaparken de üretken bir organizasyon ile, günümüzün karmaşık şartlarında hızlı hareket etmemizi sağlayacak tedarik zinciri altyapı çözümleri yatırımlarını da yaparak etkinliğimizi artırmayı hedefl iyoruz. Her bir tedarikçimizin ihtiyaçlarına göre özel süreçler ve odak alanları geliştirerek, siparişten ürünlerimiz tüketicilere ulaşana kadar tüm adımların yakın takibini sağlayarak ve yine paydaşlarımızla iş birliği içerisinde stabilizasyonu sağlamayı başarıyoruz. Sürekli ve açık iletişimi merkezine alacak şekilde stratejik ortaklarımızla oluşturduğumuz ortak değer yaratma platformlarından da sürekli karşılıklı katkı elde ediyoruz.

Fiziki mağaza ve online satış kanallarıyla ürünlerini tüketicilerle buluşturan Flormar’ın bu iki kanal için geliştirdiği farklı tedarik zinciri stratejileri mevcut mu?

Flormar bugün 70’ten fazla ülkede 100.000’e yakın online & offl ine satış noktası ve dünya çapında 200 şehirde 800 mağazasıyla dünyanın en çok ilgi gören makyaj markalarından biri olarak konumlanıyor. Her geçen gün, daha çok noktada kadınların modunu yükseltmek üzere büyümeye devam ediyor. Renk; Flormar dünyasında markanın özü olmasının yanı sıra, kadınların hayatlarına dokunmanın anahtarı olarak da konumlanıyor. Kişiye özel renk paletleri, hayatın ve doğanın renklerinden ilham alan binlerce farklı tonu barındıran koleksiyonları ile Flormar, dünya üzerindeki her kadının kendi cilt tonuna uygun rengi bulabilmesine imkân sağlıyor. Fiziki mağazalarımızda Flormar’ın tüm renklerini/ ürün portföyünü eksiksiz bir deneyime dönüştürmek anlamında servis odağıyla ve yeni ürünlerimizi de özel sunumlarla tüketicilere ulaştırıyoruz. Bu alanda stratejimiz, tüm seçenekleri etkin şekilde eksiksiz tüketicilerle buluşturmak. Online satış kanalları olarak hem web sitemizde hem de önde gelen pazaryerlerinde müşterilerimize ulaşıyoruz. Online ticarette tedarik zinciri olarak ana odağımız; siparişleri mümkün olduğunca hızlı, eksiksiz ve sorunsuz bir şekilde ulaştırabilmek. İki kanalımıza da ortak ürün havuzumuzda ve kendi global dağıtım merkezimizden; kanal odaklı, farklı ve alanında uzman ekipler ile hizmet vermekteyiz.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Tedarik zincirleri belirsizliğin zirve yaptığı son dönemde yani pandemi ve sonrası, emtia dalgalanmaları ve hiper enfl asyon ortamında şirketlerin performanslarına her geçen gün daha fazla etki eden stratejik bir konumda yer alıyor. Flormar olarak biz de bu önemli rolün bilincinde ve iddialı bir şekilde, rekabette üstünlük sağlayarak markamızın büyümesine aktif olarak hizmet ediyoruz. İlerleyen dönemlerde de yeni açılımlar ve aksiyonlarla sistemlerimizi geliştirmek ve hem tedarikçi hem de müşteri deneyimimizi en etkin seviyede tutmak üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir