DİJİTALE YÖNELİK STRATEJİK YATIRIMLAR GERÇEKLEŞTİRDİK

Pasaport Pizza Genel Müdürü Mükremin Özdemir ile Nisan sayımızda Pasaport Pizza’nın dijitalde yürüttüğü projelerini, yatırımlarını ve akıllı takip sistemlerini konuştuk.

Pasaport Pizza’nın dijital dönüşüm hikâyesi nasıl başladı, bu alanda yürüttüğünüz ve hayata geçirmeyi düşündüğünüz projelerinizi anlatır mısınız?

2018 yılında Vodafone ile yaptığımız iş birliği sayesinde motor takip sistemi ile Dijital Dönüşüm Projesi’ne dahil olduk. Artık dijital bir çağda yaşıyoruz. Markaların dijital çağa uymaları için teknolojiyi bütün süreçlerinde kullanmaları gerektiğini çok iyi biliyoruz. Bu maksatla stratejik planlamalar yaptık. Her şeyden önce franchise sisteminin olmazsa olmazı olan ürün tedariğinden, depolanmasına, bayilere sevkine kadar tamamen dijital olarak takip edebildiğimiz tamamen profesyonel bir şirketle iş ortaklığı yaparak lojistik problemimizi çözdük. Ürünlerimizi ülkemizin her noktasına haftalık olarak gönderebiliyoruz. Bu bizler için büyük bir dönüm noktası oldu.

İşletmelerin verimliliği oldukça önemli konular arasında. Siz işletmenizin verimliliğini artırmak adına ne tür uygulamalar yapmaktasınız?

Halihazırda kullandığımız muhasebe yazılımı, POS cihazı yazılımı ve e-ticaret sitelerinden aldığımız verileri kendimize özgü bir CRM programında tek ekranda göreceğimiz bir alt yapıya geçtik. Bu sayede tüm süreçlerimizde iyileştirmeler gerçekleştirdik.

Akıllı takip sisteminin bünyenize avantajları neler oldu?

Motor takip sistemiyle, hız limiti ihlalini anında bize gelen mesajla görebiliyor ve bayilerimize yaptırım uygulayabiliyoruz. Bu bizim için trafikteki en büyük sorumluluklarımızdan bir tanesi. Bizler için çalışanlarımızın can güvenliği her şeyden önce gelir. Motor trafik kazalarının en büyük nedeni hız ihlalidir. Bizde motor takip sistemimizle ciddi oranda kazaların önüne geçtik.

Motor takip sistemi sayesinde bütün kurye personelinde denetlenme hissi oluştuğu için kurye personel kalitesi ve performansı arttı. Her bir sipariş paket teslim sürelerini kontrol edebildiğimiz için bayi motor ihtiyaçlarını daha rahat tespit etmeye başladık. Ayrıca motorlarımızda kullandığımız yakıtta da ortalama %20 tasarruf sağladık. Motor takip sistemi sayesinde müşteri memnuniyetini önemli ölçüde artırdık.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Yatırımcılarımızdan ciro payı ve royalty gibi bedeller almıyoruz. Bu durumda yatırımcımızın diğer markalar karşısında kar marjı ve rekabet gücü daha fazla oluyor. Bugünkü rekabet ortamında marka olarak franchise bayi ilişkilerimizin bir iş ortaklığı olduğunu, çok kuvvetli bir bağ olması ve karşılıklı güvene dayanması gerektiğini iyi biliyoruz. En büyük iddialarımızdan birisi de sistem içinde mutlu çalışanlar ve bayiler yaratarak başarıya ulaşmak. Taze hamurla hazırladığımız pizzalarımızın yanında müşterilerimize yepyeni lezzetler sunmayı hedefliyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir