ALGI VE İTİBAR YÖNETİMİ SEKTÖRDE BÜYÜK ROL OYNUYOR

7’den 70’e herkesin severek yediği ve her damak tadına hitap eden çeşitleriyle tüm dünyanın tükettiği pizza, vazgeçilmeyen bir lezzet. Dünya çapında büyük ve geniş bir sektöre sahip olan bu lezzet, ülkemizde de oldukça geniş bir alana sahip. Bu konu bağlamında İtibar Akademisi Başkanı Ertan Acar, Eylül sayımızda Türkiye pizza sektörünü değerlendirdi.

İtibar Akademisi olarak 12 yıldır farklı konularda araştırmalar yapmaktayız. Bunlardan ilki de Türkiye İtibar Endeksi. Katılımcılara sektörler özelinde yönlendirilen sorularda hatırlatma yapılmaksızın itibarlı buldukları markayı soruyoruz. Aldığımız cevaplardan oluşan skorlar neticesinde de sektörlerde ve Türkiye genelinde itibarlı markalar belirleniyor. Bu araştırmamızı baz alarak pizza sektörünü değerlendirecek olursak, sektörde yoğun bir rekabet yaşandığını görüyoruz. Bununla birlikte sektörü yerli ve yabancı markalar özelinde ayrıştırdığımızda ise uluslararası zincirler ve yerli pizza markalarının rekabetini izliyoruz. Bu hazır yemek sektörünün dikkatini çeken bir durum. Bu durum aynı şekilde restoranda ve fast food sektöründe de görülüyor. Sektörlerde itibarlı firma tercihlerinde birinci sırada yer alan faktörler olan çalışan hakları, işçi sağlığı ve güvenliğine önem veren bir kurum olması, dürüst ve şeffaf bir anlayışla yönetiliyor olması ve köklü, sağlam bir kurum olması gibi hususlar mutlaka şirketlerin ön plana çıkarmaları gereken unsurlardan. Pizza sektörü için en çok güvenilen haber kaynaklarını ise yazılı ve görsel basın, internet/web siteleri, firma çalışanlar ve aile ve sosyal çevre olarak sıralayabiliriz. İtibarlı şirket tercihinde önemli olan faktörlere baktığımızda köklü, sağlam bir kurum olması, profesyonel ve nitelikli çalışanlarının bulunması, yeniliklere, teknolojiye ve tasarıma önem vermesi, sektöründe öncü özellikleri taşıması ya da sektöründe lider konumda olması, uluslararası standartlarda ürün ve hizmet sunması öne çıkıyor.

Rakip firmaların güçlü ve zayıf yönleri bilinmeli

İtibar korunması zor olan ve sürdürülebilirliğinin sağlanması şirketler için hayati olan bir kavramdır. Bu nedenle firmaların sadece kendi ön plana çıkan özelliklerini değil rakiplerinin de güçlü ve zayıf yönlerini sürekli takip etmeleri gereklidir. Diğer algı araştırmalarımızda incelediğimiz pizza sektörü lider markaların yerli pizzada; Pasaport Pizza, yabancı pizzada ise Domino’s olduğunu görüyoruz. İlk 3 sırada yer alan markalar değişiklik göstermekle beraber yabancı pizzada Little Ceasars, Sbarro ve Pizza Hut; yerli pizzada ise Terra Pizza, PizzaLazza gibi zincir pizza restorantlarının yer aldığını söyleyebiliriz. Tüm araştırmalarımızda da pizza sektöründe en önemli sorunun yerli ve yabancı algısında yaşandığını belirtebiliriz. İlk sonuçlarda yabancı markaların yerli, yerli markaların ise yabancı pizza markası olarak belirtildiğini görüyoruz. Burada algı ve itibar yönetiminin de önemi fark edilir hale geliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir