Mall Report Blog Franchise Franchıse veren markaların pazar büyüklüğü 2024’te 50 milyar dolara çıkacak
Franchise

Franchıse veren markaların pazar büyüklüğü 2024’te 50 milyar dolara çıkacak

UFRAD Franchising Derneği Başkanı Doç. Dr. Mustafa Aydın’ı ağırladığımız Şubat sayımızda 2023 yılında franchise sektörünün ürettiği istihdam sayısının 300.000 kişiyi aştığını, Türkiye’deki zincir işletmelerin sayısının 3.700, zincir işletmelere bağlı şube sayısının 66.000 ve yurt dışına açılan Türk marka sayısının da 405 olduğunu ifade eden Aydın, Türkiye’de farklı sektörlerde franchise veren markaların 2023 yılında 50 milyar dolara ulaşan pazar büyüklüğünün 2024 yılında ise 55 milyar dolarlık bir pazar payı yaratmasını beklediklerini vurguladı.

UFRAD Franchising Derneği olarak 2023 yılı genelinde franchise sektörünün gelişimi adına hayata geçirdiğiniz projelerinizden bahseder misiniz?

UFRAD olarak kuruluşumuzdan bu yana markalarımızın yurt dışına açılmasını, TURQUALITY ve marka yönetimi programlarına katılmasını istiyor ve her zaman destekliyoruz. Yurt dışı açılım süreçlerinden önce franchise sistemlerinin en doğru ve sağlıklı şekilde uygulanması için UFRAD Akademi eğitimlerimizi, Youtube programlarımızı, webinarlarımızı, yuvarlak masa toplantılarımızı, bültenlerimizi, faaliyet raporlarımızı, sektör temsilcileri ile gerçekleşen toplantılarımızı sıklıkla gerçekleştiriyoruz.

Gerçekleştirilen çalıştay ve eğitimlerde hizmet ihracatına yönelik sektörel stratejiler belirlenirken, pazara giriş uygulamalarının önde gelen faaliyetlerinden olan ticaret-alım heyetleri, ulusal ve uluslararası fuarlar ve çeşitli organizasyonlar ile üye firmalarımızın uluslararası pazarda muhatap bulmaları ve deneyim kazanmaları hedeflenmektedir.

Türk franchising sektörü 2023 yılında nasıl bir büyüme gösterdi, sektör yıl sonunda ne kadarlık bir ticari işlem hacmine ulaşarak ülke ekonomisine katkıda bulundu? 2024 yılında franchising sektörünün nasıl bir büyüme performansı sergilemesini öngörüyorsunuz?

Yüz binlerce çalışana iş imkanı sağlayan sektörümüzün rakamsal verilerine baktığımızda; 2023’te franchise sektörünün ürettiği istihdam sayısının 300.000 kişiyi aştığını, Türkiye’deki zincir işletmelerin sayısının 3.700, zincir işletmelere bağlı şube sayısının 66.000, yurt dışına açılan Türk marka sayısının 405 olduğunu ifade etmek isterim.

Türkiye’de farklı sektörlerde franchise veren markaların 2023 yılında 50 milyar dolara ulaşan pazar büyüklüğünün 2024 yılında 55 milyar dolarlık bir pazar payı yaratması bekleniyor.

Franchise sektörüne yönelik değişen tüketici alışkanlıkları ve beklentileri doğrultusunda UFRAD Franchising Derneği’nin 2024 yılında alacağı aksiyonlar neler olacak, Türkiye’de franchising sektörünün gelişimi, ticari işlem hacmini artırması ve sektörün yurt dışında da daha aktif bir rol oynaması adına nasıl bir strateji geliştireceksiniz?

Markalarımızın yurt dışı açılım süreçlerine girmeden önce franchise sistemlerinin doğru ve sağlıklı zemini için UFRAD Akademi eğitimlerimizi, Youtube programlarımızı, webinarlarımızı, yuvarlak masa toplantılarımızı, seminerlerimizi, bültenlerimizi, faaliyet raporlarımızı, sektör temsilcileri ile gerçekleşen toplantılarımızı sıklıkla gerçekleştirdik ve gerçekleştirmeye devam edeceğiz.

Ayrıca “Franchise Istanbul Expo Fuarı” Türk ve dünya markalarını yurt içi ve yurt dışı girişimcilerle bir araya getirmesi açısından önemli bir platformdur.

Fuar, hem Türkiye pazarını hem de franchise vermek isteyen markaları etkin bir şekilde uluslararası girişimcilere tanıtma fırsatı sunmaktadır. Bu noktada franchise vermek isteyen markalar, bu tür etkinliklerle çok sayıda yerli yabancı girişimcileri bir arada değerlendirerek, marka değerlerine ve büyüme stratejisine uygun hareket edebilecek girişimciler arasından seçim yapabilmektedir.

Franchising sektörünün en önemli gündem maddeleri arasında neler yer alıyor?

Franchising sisteminin piyasanın değişen şartlarına devamlı olarak hızlı bir şekilde uyum gösteren dinamik bir yapısı vardır. Sistem içerisinde dijitalleşme ile birlikte yapay zekâ, siber güvenlik gibi tüm teknolojik altyapıların çok daha öne çıkacağını söylemek mümkün. Değişime adapte olan ve bu yönde ciddi yatırım yapan markalar özellikle daha genç ve dinamik girişimcilere kolaylıkla erişebilecekler ve öne çıkacaklardır. Küresel iklim değişikliğinin etkileriyle birlikte ekolojik dengenin de altüst olması, kolektif çapta doğayla daha uyumlu bir yaşam tarzını beraberinde getirir. Dolayısıyla çevre dostu ve sürdürülebilir hizmetler sunan markalar rakiplerini geri planda bırakmayı başaracaklardır.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

UFRAD tarafından 32 yıldır desteklenen franchising fuarları, sektörlerimizin nabzını tutmaktadır. Bu yıl, Türkiye’nin en büyük fuarcılık firması TÜYAP ile Franchise İstanbul Expo Fuarı’nı 6-10 Şubat 2024 tarihlerinde TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde franchise sektörünün hizmetine sunacaktır.

Franchise Istanbul Expo Fuarı, katılımcı markaların franchise satışlarına doğrudan etki ederken yatırımcı adaylarının karar süreçlerini de hızlandıracak seminerler, söyleşiler, konferanslar ve diğer etkinliklerle markaları ve yatırımcıları sektör hakkında güçlü bir şekilde bilgilendirecek ve yönlendirecektir.

Franchise sektörünün buluşma noktası olacak bu devasa organizasyon, sistemin tüm oyuncularını tek bir çatı altında toplayacak en önemli organizasyondur. Franchise sektörünün kapsadığı bütün firmaların Franchise Istanbul Expo’da yer almaları, tüm franchise sektörüne ve tabi olarak da ülkemiz ekonomisine hissedilir katkılar sağlayacaktır.

Franchise isometric composition with location and finance symbols vector illustration
Exit mobile version