Mall Report Blog Perakende ORKA HOLDİNG, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE DİJİTALLEŞME EKSENİNDE BEŞ KITADA BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR
Perakende

ORKA HOLDİNG, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE DİJİTALLEŞME EKSENİNDE BEŞ KITADA BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ile bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda Orakçıoğlu, 2023 yılı büyüme hedefleri doğrultusunda yurt dışında 170 olan mağaza sayılarını 205’e çıkarmayı hedeflediklerini ve yıl sonundaki ihracat hedeflerini ise 45 milyon dolar olarak belirlediklerini ifade etti.

Türkiye’nin birçok yerinde mağazalarınızı görmekteyiz. Günümüz şartları da göz önüne alındığında yatırım süreçleriniz ne yönde ilerleyecek bahseder misiniz, 2023 büyüme hedefleriniz nelerdir?

Bu yılın hem ülkemiz hem de Orka Holding için en önemli yanı Cumhuriyetimizin 100. kuruluş yılını kutlayacak olmamız. Bu nedenle 2023 yılı performansımız da ayrı bir önem taşıyor. Global çapta Cumhuriyetimizin 100. yılına yakışır projelere imza atmaya hazırlanıyoruz. Bu projelerimizi, aynı zamanda ülkemizin bayrak taşıyıcısı olduğuna inandığımız markalarımız ile tüm yurt dışı mağazalarımızda da güçlü bir şekilde vurgulayacağız. Bu kapsamda dünya çapında yer aldığımız ülke sayısını ve buna paralel online’daki etkinliğimizi artırmayı, 2023 yılında yurt dışında 35 yeni mağaza açarak 170 olan toplam mağaza sayımızı 205’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yıl sonundaki ihracat hedefimizi ise 45 milyon dolar olarak belirledik. Bu yıl Roma, Bologna gibi dünya turizminin cazibe merkezi olan kentler başta olmak üzere İtalya’da büyümemiz sürecek. Dünyanın en güçlü erkek giyim mağazalarının olduğu İtalya ve İspanya gibi ülkelerde artan bir grafik sergilemek çok önemli. Yeni dönemde Orta Amerika’da da büyümeye hazırlanıyoruz. İtalya’da 150+ mağazaya ve 200M€ yıllık ciroya sahip olan ve ülkenin en önemli perakende mağazacılık gruplarından biri ile İtalya başta olmak üzere çeşitli Avrupa ülkelerini içeren bir franchising iş modeli üzerinde çalışmaya başlıyoruz. Üzerinde anlaştığımız 5 yıllık iş planında İtalya’da 71, diğer Avrupa ülkelerinde 22 toplamda 93 mağaza açılışı var. Nisan ve Mayıs aylarında Damat Tween ve D’S damat markalarımız ile 14 yeni yurt dışı mağazası açılışı gerçekleştirdik. İtalya’da Bologna başta olmak üzere toplam 3, Rusya’da St. Petersburg başta olmak üzere toplam 3, Irak’ta Bağdat ve Erbil başta olmak üzere toplam 2 ve ayrıca Romanya, Kosova, Cezayir, Avustralya Melbourne, Kamerun, Bosna Hersek’te yeni mağaza açılışlarımız oldu. Dubai’deki mağaza sayımızı da 6’ya çıkarmayı planlıyoruz.

Son yıllarda tüketicinin ürün ve hizmet beklentisini etkileyen pek çok farklı faktör var. Bunlardan biri olan sürdürülebilirlik. Sizler bu konu bağlamında ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Global bir moda kuruluşu olarak artık kurumsal DNA’mızda yer alan sürdürülebilirlik felsefemizle şu an koleksiyonlarımızın yüzde 30’u geri dönüşümden oluşuyor. Geri dönüşümlü malzemeleri kullanarak oluşturduğumuz ilk çevre dostu koleksiyonu Damat Tween 2020/21 Sonbahar Kış sezonunda müşterilerimizin beğenisine sunmuştuk. Koleksiyon kapsamında 50 pet şişeden bir takım elbise üretimi gerçekleştirdik. Yine “Sürdürülebilir Gardırop” felsefesi ile hem kadınların hem de erkeklerin giyebileceği ortak ürünlere ilk kez Damat Tween 2021/22 Sonbahar/Kış Koleksiyonunda yer verdik. Sürdürülebilir moda felsefemiz ile son yıllarda global mağazalarımıza koleksiyon tanıtımlarını dijital showroomlarda sunmaya başladık. Numune servislerinde artık 3D çizim yapan platformlar sayesinde kaynak kullanımını daha aza indiriyoruz. Koleksiyonlarımızın 2025 yılında yüzde 90’ını geri dönüştürülmüş malzemelerden üretmeyi hedefliyoruz. Sürdürülebilir geleceği odağına alan ve kaliteden taviz vermeyen bir kuruluş olarak gücümüzü, yine bir Cumhuriyet kuruluşu olan Giresun’daki üretim tesislerimizden alıyoruz. Bundan yedi yıl önce yaptığımız ilave yatırımlarla sürdürülebilir bir gelecek için faaliyet gösteren, modada ileri teknoloji kullanan ve robotlarla tam otomasyon üretim yapan dünyanın en iyi fabrikalarından birine sahibiz. 30 Milyon TL’lik revize yatırım ile %40 düzeyinde bir kapasite artışı hedefliyoruz. Üretim tesislerimizde daha az kaynak kullanımına odaklandık. Bu amaç doğrultusunda geçen yıl üretim tesislerimizde enerji verimliliğini sağlamak üzere güneş panellerini devreye aldık. Üretimimizde yenilenebilir enerjinin payını artıracak olan projemizle artık daha az su ve enerji tüketiyoruz. Üretim fabrikalarımızda da benimsediğimiz AB Yeşil Mutabakatına uyumlu bu doğaya saygı misyonu, daha az kaynak tüketimi ve karbon salınımını azaltmaya yönelik çalışmalarımıza da ön ayak oluyor. Bilhassa 2050 yılına kadar dünyanın ilk karbon nötr kıta hedefi taşıyan AB’de Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması gibi Yeşil Mutabakatın getireceği pek çok düzenlemeye karşı hazırlıklarımızı tamamlıyoruz. Bu da bize dünya moda endüstrisinde 2023 yılı ve sonrasında da yeni avantajlar sağlayacaktır.

Yeni nesil mağaza konseptinizden bahseder misiniz?

Dünya modasında her ne kadar dijital dönüşümün koşar adım yükselişine tanık olsak da fiziki atmosferler her zaman hayatımızda olacak. Buradan hareketle müşterilerimizin mağazalarımızda kendilerine ayırdığı özel anları en kaliteli ve en iyi deneyimle geçirmelerini sağlamak amacıyla lüks mağazacılıkta yeni konseptimizi yarattık: “Doğa, sanat ve teknoloji iç içe” Yeni nesil konseptimizin ilk örneği olan Vadistanbul Damat Tween, teknoloji ve inovasyon tutkumuzun buluştuğu yeni nesil mağazacılık anlayışımızın dışa vurumu. Önemli bir yatırım gerektiren bu konseptin dünyada geleceğin mağazacılığına da ilham olacağına inanıyoruz. Doğanın kusursuzluğunu ve teknolojinin vazgeçilmez konforunu sanatla harmanladığımız mağazamız, denge ve armoninin sağlandığı atmosferiyle çağdaş deneyimlerin yeni buluşma noktası olmaya başladı. Yeni mağazacılık konseptimiz “Doğa, Özgürlük, Timsal” kavramlarından ilham alınarak tasarlandı. Ana temanın “sade ve yalın” olduğu mağazamızda, naturel tonlar hakim. İç mekanda yaratılan amorf duvarı sergi alanına dönüştürdük. Seçkin müşterilerimizi karşılayan dış cephedeki LED ekranda ise düzenli olarak dijital sanatın genç temsilcilerine eserlerini sergileme olanağı sunuyoruz.

Damat olarak önümüzdeki dönemde hangi strateji ve hedeflerle hareket edeceksiniz, ihracat tarafınız ne yönde şekillenecek?

Orka Holding olarak şu anda olduğu gibi yakın gelecekte de iki ana odak noktamız olacak, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme.

İki ana odak noktamız: “sürdürülebilirlik ve dijitalleşme”

Sürdürülebilirlikle özdeşleşen bazı olgular var, bunlardan biri de dünya trendlerini yakından takip etmenin verdiği öngörü yeteneğiyle strateji geliştirmek ve bu sayede sektörde yaşanan hemen hemen her değişime öncülük etmek. Bunun en güzel örneklerinden biri, Türkiye’nin en büyük ihracat pazarı olan Avrupa Birliği’nin yeni sanayi stratejisinde, ikiz dönüşüm olarak öngördüğü “Yeşil ve Dijital Dönüşüm” konusunda oldu. Bu iki alanda bizim yıllar öncesinde yatırım yapmaya başlamamız sayesinde bugün yaşanmakta olan değişime ayak uydurmaktan ziyade değişime öncülük ediyoruz. Bir yandan küresel enflasyon ve resesyon riski nedeniyle AB başta olmak üzere ülke pazarlarında yaşanan daralmalar ve talep değişimlerine rağmen performansımızı artırıyor, diğer yandan “Sürdürülebilirlik ve Dijitalleşme” adımlarımızı hızlandırıyoruz. Yakın gelecekte de bu yönde yatırımlarımızı artarak sürdüreceğiz.

Dijitalleşme iddiamız, öncü olmak

Orka Holding olarak dijital dünyadaki iddiamız, dijitalin öncüsü olmak ve her zaman en iyisini hak eden müşterilerimize bu ayrıcalığı yaşatmak. Şu anda hizmet verdiğimiz tüm kanallarda dijital entegrasyonu sağladık. Bu açıdan işimizin merkezine oturan omnichannel ile uçtan uca hizmet sunuyoruz. Müşterilerimiz online kanalıyla yaptığı alışverişi mağazalardan teslim alabiliyor ya da değişim isteğini sosyal medya üzerinden iletebiliyor.  ”Aynı gün ve ertesi gün teslimat” gibi müşterimizin alışveriş deneyimini kolaylaştıran yeni hizmetler ekledik.

Damat Tween ile meta evrende mağaza açan ilk moda markasıyız

Bir süredir üzerinde titizlikle çalıştığımız metaverse mağazamızı Damat Tween markamızla geçen yıl Kasım ayında GoArt’ın meta evreninde açtık. Böylece ilk meta mağazayı açan Türk moda markası olduk. Gerçek dünyada dijital platformlarda alışveriş yapmak gibi iki boyutlu deneyimleri, dijital evrende 3 boyutlu sanal bir mağazaya gitme olanağıyla gerçekleştiriyoruz. Meta mağazamız ile müşterilerimize yeni koleksiyonunu sanal dünyada deneyimleme ve fiziksel dünyadaki gardırop stillerini avatarlarına da aktararak eş zamanlı bir stil oluşturma ayrıcalığını sunuyoruz.

Exit mobile version