Mall Report Blog Eğlence EĞLENCE SEKTÖRÜ 2023 YILINDA DAHA
POPÜLER HALE GELECEK
Eğlence

EĞLENCE SEKTÖRÜ 2023 YILINDA DAHA
POPÜLER HALE GELECEK

JoyPark Aile Eğlence Merkezleri İş Geliştirme Uzmanı Batuhan Bayraktar ile Ocak sayımızda yaptığımız röportajda, 2023 yılında eğlence sektörüne ait değerlendirmede bulunduk. Aynı zamanda JoyPark’ın yeni proje ve yatırımlarına da değindik.

Joypark olarak 2022 yılını kendi bünyeniz doğrultusunda değerlendirir misiniz, 2023 yılındaki yeni hedef ve yatırımlarınız ne yönde olacak?

Pandemi sürecinin misafi rlerimiz üzerindeki etkilerinin tamamen geride kaldığını söyleyebileceğimiz ilk yıl olan 2022, genel anlamda misafi rlerimize her yaş için eğlence sloganımızla buluştuğumuz bir yıl oldu. 7’den 70’e her yaştan misafi re hitap eden eğlence ünitelerini şubelerimizde barındırıyor olmanın avantajıyla aile, grup ve 13-18 yaş arası misafi r sayılarımızda 2019 yılındaki giriş sayılarına %80 oranında ulaşabildik. Yaşadığımız kayıpları telafi edebilmek, başta ödenemez hale gelen AVM kira tutarları olmak üzere artan operasyon maliyetlerini karşılanabilir hale getirmek ve misafi r giriş sayımızı arttırabilmek adına, 2023 yılında da mevcut şubelerimize yenileme yatırımlarımızı yapmaya devam edeceğiz. Her şubemizde, mevcut ürünlerin en az %25’i oranında bir yenilenme hedefi yle 2023’teki operasyonlarımıza başladık. Yenilenme yatırımlarının yanı sıra, sözleşme aşamasında olduğumuz 2 yeni şube yatırımı gerçekleştirmeyi de planlıyoruz.

Eğlence sektörünün geleceği hakkında öngörüleriniz nelerdir, sektör hangi yönde evriliyor ve siz bu değişime nasıl hazırlanıyorsunuz?

Yeme – içme, tekstil, lojistik ve sağlık sektörlerinden sonra eğlence sektörü de insanın temel ihtiyaçlarından birine hizmet etmektedir. Bugün dünya gündemini biraz takip ettiğimizde, sürekli bir savaş halinde olan Orta Doğu ülkelerinde savaşın en yoğun olduğu bölgelerde bile, yer altında olsa da çocuk eğlence alanları oluşturulduğunu görüyoruz. Dolayısıyla, eğlence sektörü de, tekrar pandemi gibi evlere kapanmayı gerektirecek bir süreç olmadığı sürece hızla büyümeye ve gelişmeye devam edecektir. Günümüzde teknolojinin gelişme hızını en yakın şekilde takip eden sektörlerden birisi de eğlence sektörü, her gün birçok yeni ürün piyasaya sürülüyor olsa da müşterilerimizin vazgeçemediği ve klasikleşen eğlence ünitelerini de göz ardı etmememiz gerekiyor. Klasikleşen bu ünitelere örnek olarak; çarpışan arabalar, redemption üniteleri dediğimiz bilet kazandıran oyun makineleri, bowling ve trambolin alanlarını söyleyebiliriz. AVM yönetimlerinin sürekli herhangi bir fuarda sunulan ve perakendede denenmemiş yeni bir ürünü alanlarda konumlandırma talepleri, çoğu zaman eğlence sektörü yatırımcıları için sadece bir yük oluyor. Ancak tabii ki VR ( Sanal Gerçeklik) teknolojisinin de son 5 yılda eğlence üniteleri arasında olmazsa olmaz haline gelebildiğini atlamamak gerekiyor. Sektördeki gelişmeleri yakından takip ederek, uygulanabilir olan yeniliklere, 14 yıldır yaptığımız ve ülkemizde genellikle öncü olduğumuz gibi, şubelerimizde yer vererek 2023 yılında da misafi rlerimize yeni deneyimler sunmaya devam edeceğiz.

2023 yılında eğlence sektöründeki yeni trendler neler olacak, sektörde farklılaşan nelere tanıklık edeceğiz?

Özellikle son 5 yıldır olduğu gibi çocuklarımızı fi ziksel ve zihinsel olarak geliştirmeye katkı sağlayacak eğlence ünitelerine olan talebin 2022 yılında da arttığını gözlemledik. Özellikle pandemi sürecinde fi ziksel ve sosyal aktivitelerin kısıtlanmasından dolayı 2023 yılında da bu eksiklikleri giderecek eğlence ünitelerinin daha popüler hale geleceğini düşünüyoruz. Bu sebeple de şubelerimizde, eğlenceyi fi ziksel aktivitelerle birleştiren ünitelere yer vermeye özen gösteriyoruz. Yine 2023 yılında çeşitli atölye çalışmaları ile çocuklarımızın eğlence ihtiyaçlarını giderirken sanat ve bilim alanına olan ilgilerini keşfetmelerine yardımcı olmaya çalışacağız.

Exit mobile version