Mall Report Blog AVM AVM’LERDEKİ DÖNÜŞÜM ÇOK HIZLI İLERLİYOR
AVM

AVM’LERDEKİ DÖNÜŞÜM ÇOK HIZLI İLERLİYOR

Tepe Emlak Yatırım Genel Müdürü Deniz Bozan ile Ocak sayımızda yaptığımız röportajda, AVM’lerin başarısını oluşturan unsurları, dijitalleşen dünyada izledikleri yolları ve yaşam alanı olma yolunda attıkları adımları konuştuk.

Sizce bir AVM’nin başarısını oluşturan en önemli bileşenler nelerdir?

Bugün hepimiz, girdiğimiz AVM’lerde beklenen bir misafi r gibi karşılanmayı, mimari tasarımlar ve etkinliklere kadar kendimizi iyi hissettirecek bir ortamda olmayı bekliyoruz. Hizmet kalitesi artık tüm sektörler için en önemli bileşen. Açık alan kullanımları, eğlence alanları, gastronomiye ayrılan alan ve çeşitliliğin artması, pop-up mağazalar, dans stüdyoları, sanat alanları, spor okulları, tasarım pazarları yaşam merkezlerine dönüşen AVM’lerde daha çok yer buluyor. Bugün artık ihtiyaç merkezine dönüşen AVM’lerde ziyaretçilerin daha fazla zaman geçirmeleri için çekim gücünü artırmaya çalışıyoruz. Tüm ihtiyaçları tek noktadan karşılamayı tercih ederken, farklılaşmak için de deneyim odaklı, kişiselleştirilmiş, ortak faydaya yönelik etkinlik içeriklerine yöneliyoruz.

Yeni neslin alışveriş alışkanlıklarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Hemen şimdiciler olarak tanımladığımız yeni neslin teknolojiye düşkünlüğü hepimiz tarafından bilinen bir gerçek. Sosyal medyada gördüklerini online da alabilirler, hemen ellerinde olsun diye satın almak için AVM’ye de gelebilirler. Bunun yanı sıra sosyalleşme kavramına bakış açıları da çok farklı. Yeni kuşak gittiği yeri, izlediği fi lmi, aldığı ürünü sosyal medya üzerinden paylaşmak istiyor. Online ve offl ine hayatı iç içe yaşıyorlar, paylaşmak için AVM’ye geliyorlar. Bu kuşağın yaşama karışmasıyla birlikte sahip olmak yerine paylaşmak daha çok tercih ediliyor. AVM’lerde yaşanan fonksiyon değişikliklerinde paylaşımlı ofi sler, elektrikli scooter park alanları ve günlük-saatlik kiralanabilen araçlarla daha sık karşılaşır hale geldik. Dolayısıyla her yaştan ziyaretçilerimize kendilerini özel hissettirecek deneyim alanlarını gerek AVM’nin iç sirkülasyon alanlarında gerekse açık alanlarda kurgulamayı ve bu alanları zaman içinde değişen önceliklere göre güncellemeyi sürdürüyoruz.

AVM’lerde doğaya dönüş ve sürdürülebilirlik çalışmaları konusunda bizleri neler bekliyor?

Enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik, AVM’lerin en önemli gündem maddeleri arasında yer alıyor. Elektrik ve su tasarrufu bilinciyle hareket etmek, enerjiyi güneşten elde etme konusunda atılan adımlar ve kurulan sıfır atık sistemleri ile doğaya, çevreye ve tüm canlılara faydalı olacak çözümler üretmek ve faaliyetleri bu çerçevede sürdürmek öncelikli hale geldi. Ziyaretçiler açık havayı daha çok tercih ediyor, kapalı alanlarda ise yeşille iç içe rahat oturma alanları arıyor. Ortamı sadece temiz bulmak yetmiyor, atıkların minimize edildiği ortamlarda kendilerini daha iyi hissediyorlar. Kaynakların tükendiği günden güne daha çok fark edildikçe 2. el mağazalar, dönemsel kiralama ile ödünç alma sistemleri, e-ticaret ile birlikte gelişen kentsel lojistik alanlar, kolay teslim ve iade noktaları da AVM’lerde daha çok yer bulacak. Mağaza karması her AVM’de birbirinin benzeri olmaktan çıkarak yerel katılımlarla birbirini tamamlayan ve her lokasyona uygun tasarlanan yeni fonksiyonlarla farklılaşan konseptlere geçiş olacak.

Exit mobile version