Kasım 2021’de Türkiye’deki ilk mağazasını açarak günümüzde 28 mağaza sayısına ulaşan MR. D.I.Y., 2025 yılına kadar her mahallede bir mağaza açma hedefiyle yatırımlarını sürdürüyor. MR. D.I.Y. Türkiye COO’su Dilara Neyişçi Çağlı ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdiğimiz Aralık sayımızda, MR. D.I.Y.’in 1 yılda Türkiye pazarında katettiği yolu konuştuk.
“Daima uygun fi yatlar” mottosuyla Türkiye’de 1. yaşını kutlayan MR. D.I.Y.’in diğer yapı marketlerden farkı nedir, MR. D.I.Y. mağazalarında müşterileriniz için alışverişi cazip hale getiren faktörlerden bahseder misiniz?
Bizi sektörde farklı kılan en önemli özelliklerimizden biri; her zaman kaliteli ürünleri, rekabetçi fi yatlarla sunmamız. Tüketicilerimiz, MR. D.I.Y. mağazalarında kendilerini ayrıcalıklı hissederken, hesaplı fi yatlarla alışveriş yapabiliyor. Mağazalarımızda herkes, kendisine hitap eden ürünleri uygun fi yatlara bulabiliyor. En iyi fi yatı sunmak için sürekli olarak rakip analizi yapıyoruz. Global bir marka olmamız, kaliteli ürünlere en iyi fi yatlarla ulaşmamızı sağlıyor. Merkezi satın alma ekibimiz en iyi tedarikçilerden, en iyi fi yata satın alım yapıyor.
Türkiye’de yatırım kararınızda neler etkili oldu, Türk pazarındaki satış potansiyelini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Türkiye’nin her açıdan doğu ve batı arasında bir köprü oluşu bu kararı vermemizde ciddi bir rol oynadı. Müşteri alışveriş alışkanlıkları, ülkenin genç nüfusu ve dinamizmi, turist sayısı, esnek çalışma saatlerimiz, her olaya kolay adapte oluşumuz, her ortama kolay girişimiz gibi etkenler de Türkiye’ye giriş kararı almamızda önemli etkenlerdi. Türkiye’de sektör değişime açık, karşımızda dünyadaki trendleri yakından takip eden bir tüketici profi li var. Pazarın son 10 yılda çok önemli mesafe kat ettiğini de göz önüne alarak, sektördeki olumlu seyrin devam edeceğini öngörüyoruz.
Türkiye’deki 1. yılınızda hangi bölgelerde yatırım gerçekleştirdiniz, yeni mağaza açılışları bağlamında 2023 hedefl erinizden de bahseder misiniz?
Türkiye’de ilk mağazamızı açtığımız Kasım 2021’den bu yana çok hızlı bir ilerleme kaydettik. 1 yılda 4 milyona yakın ürün sattık ve 1 milyona yakın müşteriye ulaştık. 2022 yıl sonu itibarıyla toplam 25 milyon dolara yakın direkt yatırım aldık. Şu anda Türkiye genelinde 28 adet MR. D.I.Y. mağazamız bulunuyor. 2022 sonunda mağaza sayımızı 30’un üstüne çıkarma hedefi ne sahibiz. Yılın sonuna kadar 35 mağaza sayısını yakalayacağız. 2025 yılına kadar da gıda dışı tüm ihtiyaçları karşılamak için her mahallede bir MR. D.I.Y. mağazası açmayı hedefl iyoruz. Önümüzdeki dönemde tüm Türkiye’de büyümeyi planlıyoruz.