Turist ziyaretçi oranı yüksek bir merkez olarak global markalara ev sahipliği yapan 212 Outlet AVM, “en kaliteli markaları en uygun fiyata sunma” algısını korumak için marka karmasından dijital deneyim ve sürdürülebilirlik projelerine kadar birçok alanda yatırımlarını sürdürüyor. Genel Müdür Hasan Necip Akol, “Zamanın ruhunu yakalayıp sektörümüzde öncü olma kararlılığımız devam edecek.” diyor.

1. Global markaların varlığı, AVM’nin günlük operasyonlarına ve ziyaretçi trafiğine nasıl yansıyor?
Özellikle 212 Outlet gibi turist ziyaretçi oranı yüksek alışveriş merkezlerinde global markalar önemli bir yer tutuyor. Turist ziyaretçilerimiz dünyanın bildiği markaların mağazalarının bulunduğu alışveriş merkezlerini ziyaret rotalarına mutlaka ekliyor. 212 Outlet özelinde ise turist ziyaretçiler global markalara outlet fiyatlarıyla ulaşabildikleri için hem memnun oluyorlar hem de ülkelerindeki arkadaşlarına tavsiye ediyorlar. Aynı etkiyi tabii ki yerli ziyaretçilerimizde de görmek mümkün; onlar da en uygun fiyata, en kaliteli ve tanınmış markalara ulaşmak istiyorlar.
2. Ziyaretçiler açısından “dünya markalarını tek çatı altında bulma” algısı, AVM’ye olan bağlılığı nasıl etkiliyor?
Örneğin biz 212 Outlet ziyaretçilerinde, “Her zaman en kaliteli ve tanınmış markaları, en uygun fiyatlara 212 Outlet’te bulabilirim.” düşüncesinin yerleştiğini gözlemleyebiliyoruz. Zaman herkes için kıymetli, dolayısıyla ziyaretçiler zamanı da verimli kullanmak istiyorlar. Bu noktada tüm ihtiyaçları, uygun fiyatlarla tek çatı altında toplamak önemli bir unsur olarak karşımıza çıkıyor. Alışveriş merkezleri için ziyaretçilerinde bu algıyı oluşturmak zordur ancak daha da zoru bu algıyı oluşturduktan sonra koruyabilmektir. Genel olarak algının kırılması için tek şansınız oluyor, ziyaretçi bir kere ihtiyaçlarını tam olarak karşılayamadıktan sonra tekrar bu algının kurulması çok güç. 212 Outlet’te son yıllardaki çalışmalarımız bu algının korunması ve ziyaretçilerin ihtiyaçlarının, onların talep ettiği fiyatlarla karşılanması yönünde. Bunu sağlamak için marka karmamıza, outlet yapımızın korunmasına ve 212 Outlet’e özel kampanyalar/indirimler oluşturmaya önem veriyoruz.
3. Önümüzdeki dönemde global markalarla iş birliğinde dijital deneyim, sürdürülebilirlik veya sosyal sorumluluk projeleri ne kadar belirleyici olacak?
Bu sorunun cevabını sadece global markalar özelinde veremeyiz çünkü yerli markalarımız da çok güzel çalışmalara imza atıyor ve geleceğe yönelik planlamalarımızda önemli yer tutuyor. Sorunuzda belirtilen konuların hepsi, tüm markalar ve alışveriş merkezleri için önemli konular ve önemleri ilerleyen zamanlarda daha da artacaktır. 212 Outlet, bu zamana kadar olduğu gibi bundan sonra da bünyesindeki markalarla ortak projeler geliştirerek ve geleceğin ihtiyaçlarını ön görerek, ziyaretçilerinin taleplerini karşılamaya devam edecektir. Bu konuda önemli olan zamanın ruhunu yakalamaktır. 212 Outlet’te biz ‘sürekli gelişim ve güncel kalma’ hedefimizle yine sektörümüzde belirleyici ve öncü olma konumumuzu koruyacağız.
