Mall Report Blog Öne Çıkanlar McKinsey, Karaca’yı Dünyaya Örnek Gösterdi
Öne Çıkanlar Perakende

McKinsey, Karaca’yı Dünyaya Örnek Gösterdi

Karaca, McKinsey iş birliğiyle yürüttüğü yapay zeka destekli dijital dönüşüm yolculuğunda dikkat çekici sonuçlara ulaştı. Şirketin AIDA adlı alışveriş asistanı, müşteri deneyimini dönüştürürken e-ticarette dönüşüm oranını beş kat artırdı, chatbot maliyetlerini ise yüzde 97 oranında düşürdü.

Türkiye’nin köklü ev ve yaşam markalarından Karaca, McKinsey’nin küresel danışmanlık ağı ve yapay zeka birimi QuantumBlack ile gerçekleştirdiği dijital dönüşüm projesiyle perakende sektöründe örnek bir başarı hikayesine imza attı. 1973’te İstanbul’da küçük bir cam atölyesinde kurulan Karaca, bugün 43 ülkede 2 bini aşkın satış noktası ve 11 markasıyla global bir ev yaşam markasına dönüşmüş durumda. Şirketin dijitalleşme yolculuğundaki son adımı ise, yapay zekâyı kurumun tüm iş süreçlerine entegre eden kapsamlı bir dönüşüm programı oldu.

McKinsey’nin çalışmasına göre; Karaca’nın dijitalleşme stratejisinin merkezinde yer alan AIDA adlı yapay zeka destekli alışveriş asistanı, markanın müşteri odaklı yaklaşımını dijital ortama taşıyor. Şirketin “beyaz eldivenli mağaza deneyimini” çevrimiçi dünyaya aktarma hedefiyle geliştirilen AIDA, kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayarak kişiselleştirilmiş öneriler sunuyor ve alışveriş sürecini kolaylaştırıyor.

Proje kapsamında yapılan A/B testleri ve kullanıcı analizleri sonucunda AIDA’nın, mevcut e-ticaret uygulamasına kıyasla 5 kat daha yüksek dönüşüm oranı sağladığı görüldü. Ayrıca, yapay zeka teknolojisinin optimizasyonu sayesinde chatbot oturum maliyetleri yüzde 97,5 oranında azaldı.

Karaca CEO’su Fatih Karaca, bu dönüşümün yalnızca teknolojik değil, aynı zamanda kültürel bir yenilenme anlamına geldiğini vurgulayarak, “Yapay zekayı geniş ölçekte uygulamak bizim için kritik ve acil bir adımdı. Çok kısa sürede gördük ki bu teknoloji, operasyonlarımızın neredeyse her alanında büyüme ve gelişim fırsatları yaratıyor” diyor.

McKinsey ve Karaca ekipleri, şirketin tüm birimlerini kapsayan kapsamlı atölye çalışmaları düzenleyerek, pazarlama, kategori yönetimi, satış, finans, hukuk, operasyon ve insan kaynakları gibi alanlarda yapay zeka uygulama potansiyelini analiz etti. Yaklaşık 200 potansiyel kullanım alanı arasından 10’dan fazla stratejik öncelik belirlendi.

Bu öncelikler arasında, dijital pazarlama kampanyalarının yapay zeka ile optimize edilmesitasarım süreçlerinde AI tabanlı yenilikçi çözümler geliştirilmesi ve çalışanlar arası bilgi paylaşımını artıran iç iletişim chatbot’larının hayata geçirilmesi öne çıktı.

McKinsey’nin uygulama kolu Orphoz liderlerinden Berk Topcu, yapay zeka destekli dijital pazarlama optimizasyonunun etkisini şu sözlerle özetledi: “Bu sistem, sanki binlerce kişi 7/24 platform performansınızı analiz ediyormuş gibi çalışıyor. AI olmadan bu hız ve verimlilik mümkün değil”.

Sonuçlar da bu yaklaşımı doğrular nitelikte: Yapay zeka destekli kampanyalar, reklam harcamalarının geri dönüşünü (ROI) iki katına çıkararak pazarlama bütçesinin verimliliğini ciddi ölçüde artırdı.

Exit mobile version