Mall Report Blog AVM AVM’ler, ziyaretçilere zengin deneyimler sunarak dönüşüyor
AVM Öne Çıkanlar

AVM’ler, ziyaretçilere zengin deneyimler sunarak dönüşüyor

AVM’lerin yalnızca ticaret alanları olmaktan çıkarak kültürel ve sosyal deneyim alanlarına dönüşümünü ele alan İstanbul Perakende Kurucu Ortağı ve Kiralama Danışmanı Dilşad Konar, yerel ve küresel markalarla dengeli bir marka karması oluşturarak ziyaretçilere zengin bir deneyim sunmanın önemini vurguladı. Konar, esnek kiralama stratejileri ve pop-up mağazalar gibi yenilikçi yaklaşımlarla AVM’lerin cazibesini artırmanın yanı sıra, topluluk oluşturan etkinliklerle müşteri bağlılığını nasıl güçlendiğini de Kasım sayımızda okurlarımızla paylaştı.

Kiralama ve danışmanlığını yürüttüğünüz AVM’lerin sadece alışveriş yapmak için değil, aynı zamanda eğlence, kültür ve topluluk oluşturma alanlarıyla da ön plana çıkmasını sağlamak için kiralama stratejinizde nasıl yenilikçi konseptler ve markalar kullanmayı planlıyorsunuz?

AVM’ler artık alışveriş dışında deneyimleme alanları oldu. Bir süredir sektörde farklı konsept geliştiren deneyim mağazalarını konuşuyoruz. Ziyaretçilerimizin deneyimledikleri ürünü satın almalarının onları daha fazla mutlu ettiğini gözlemliyoruz. Bu sebeple deneyim mağazacılığını öne çıkaran markalar tercih açısından daha ön plana çıkıyor. 

Ziyaretçi talepleri hızla değişirken yönetimini üstlendiğiniz AVM’lerin kiralama sürecinde esnekliği ve dinamizmini nasıl artırmayı hedefliyorsunuz?

Marka karması çalışırken AVM’nin bölgesel ihtiyaçlarına da cevap verecek şekilde hareket etmek gerekiyor. Eğlence, deneyim, aktivite unsurlarının bir arada olacağı alanları kiralama yaparken mutlaka göz önünde bulunduruyoruz.

Pop-up mağazalar, sezonluk temalar ya da deneyimsel alanlar gibi farklı kiralama stratejileri ile AVM’lerin sürekli yenilenen bir cazibe merkezi haline gelmesini nasıl sağlayacaksınız?

Pop-up mağazaların AVM’lere pozitif katkısı olduğunu çoğu kez deneyimledik. Bir AVM’de farklı dönemlerde değişik tabela görüyor olmak ziyaretçinin ilgisini çeken bir durum. Yaptığınız her farklı aksiyon ziyaretçi tarafından mutlaka fark ediliyor. Deneyimsel alanlar oluşturmak, insanları olayın içine dahil ediyor olmak, ziyaretçide karşılık buluyor. Bu da zamanla o AVM’yi cazibe merkezi haline getiriyor.

AVM’lerinizdeki kiralamalarla, hem yerel markaların hem de küresel markaların nasıl dengelenmesi gerektiğini düşünüyorsunuz?

Marka karmasını oluştururken en önemli etkenlerden biri AVM lokasyonu.  Bu dengeyi belirleyici unsur, lokasyon. Türkiye için baktığımızda çoğunlukla yerel marka sayısının daha fazla olduğunu söyleyebiliriz. Bu da aslında Türk perakendecisinin başarısını göstermektedir.

Yerel işletmelere yer verirken, aynı zamanda uluslararası zincir markaları nasıl cazip kılabilir ve farklı hedef kitlelere hitap eden bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz?

Yukarda belirttiğim üzere, Türk perakendecisi bu konuda gerçekten çok başarılı. Artık birçok yerel Türk markası uluslararası pazarda yer alıyor. Bu bizim için gurur verici. Marka karmasını yaparken yerel markalarımızla birlikte uluslararası markaları yıllardır birlikte konumlandırıyoruz. Bu da 7’den 70’e farklı kitlelere hitap eden alışveriş deneyimini beraberinde getiriyor.

Exit mobile version