Jimmy Key, 2022’de yurt dışı operasyonlarına Kuzey Irak ve Romanya’daki yatırımlarla adım atarak 6 ülkede toplam 17 mağazaya ulaştı. Franchise iş birliği modelini benimseyerek 2025 yılına kadar yurt dışında mağaza sayısını 40’a çıkarmayı hedefl ediklerini belirten Jimmy Key Yönetim Kurulu Başkanı Elvan Ünlütürk, sürdürülebilirlik ve dijitalleşmeye odaklanan markalarının, “Key for Life” programıyla çevre dostu üretim ve yenilikçi tasarım yöntemleriyle öne çıktığını ifade etti.
2022 yılında yurt dışı operasyonlarına Kuzey Irak ve Romanya’da gerçekleştirdiği doğrudan yatırımlarla başlayan Jimmy Key’in bu süreçte elde ettiği başarılar hakkında neler söyleyebilirsiniz? Halihazırda yurt dışında kaç mağazanız bulunuyor?
Globalde kendi yatırımlarımızla açtığımız Romanya Bükreş’te 2, Irak Erbil’de 2, Irak Süleymaniye’de 1 mağazamız bulunuyor. Franchise iş birliği modeliyle ise; Azerbaycan Bakü’de 4 mağaza, Kıbrıs Lefkoşa’da 1 mağaza, Suudi Arabistan Ahsa, Damman, Rabwa ve Hail bölgelerinde 4 mağaza, Mısır Kahire’de 1 mağazamız var. Kasım ayında Mısır’da 2. mağazamızın açılışını yapacağız. 6 ülkede toplam 17 mağazamız bulunuyor.
Jimmy Key olarak kısa ve orta vadede yurt dışı mağaza sayınızı kaça çıkarmayı hedefl iyorsunuz? Bu hedef doğrultusunda, özellikle franchise modeliyle büyüme stratejisinde öne çıkan bölümlerde ve seçilen pazarlar hakkında bilgi verebilir misiniz?
2025 yılında franchise iş birliği modelimizi sadece fiziksel mağazalarla sınırlı tutmayıp online kanalları da aktif hale getireceğiz. Bu sayede hedef pazarlarımızda çok kanallı bir operasyon yürüterek daha geniş bir müşteri kitlesine Jimmy Key deneyimini sunmayı amaçlıyoruz. Yurt dışında öncelikli hedef bölgelerimiz ise Körfez Bölgesi, Orta Doğu ve Orta Asya. Suudi Arabistan’daki 4 mağazamıza ek olarak 4 yeni mağaza daha açarak bölgede toplam 8 mağazaya ulaşacağız. Mısır’da ise hem fiziksel mağazalarımız hem de 3 farklı online pazaryeri üzerinden franchise modelimizi büyüteceğiz. Bu strateji doğrultusunda, 2025 yılı sonunda toplamda 40 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.
Jimmy Key olarak sürdürülebilirlik ve dijitalleşmeye yönelik dikkat çekici yatırımlarınız var. Bu iki önemli stratejiye odaklanarak tasarım ve üretiminizde büyümenizde nasıl bir dönüşüm gerçekleştirdiniz? Özellikle “Key for Life” programı altında yürüttüğünüz, somut dağıtımlar hakkında detaylı bilgi verebilir misiniz?
Tüm sürdürülebilirlik projelerimizi, “Key for Life” adını verdiğimiz çatı programı altında yürütüyoruz. Paris Anlaşması’na uygun olarak karbon emisyonlarını azaltma hedefl erine ulaşmak adına yoğun çalışmalar yapıyoruz. Ayrıca üretim süreçlerimizde su ve enerji tasarrufu sağlayacak çevre dostu yatırımlara odaklanıyoruz. Tasarım aşamalarında 3 boyutlu yazılımlar kullanarak numune üretimini azaltıyor, böylece tekstil atığını da minimize ediyoruz. Sürdürülebilir hammaddelerle üretilen koleksiyonlarımız da yine “Key for Life” kategorisi altında yer alıyor. Dijitalleşmenin sunduğu olanaklardan yararlanmak amacıyla RFID, PLM ve B2B gibi yazılımları operasyonel süreçlerimize entegre ederek verimliliği artırmaya yönelik yatırımlar yapıyoruz.