Haziran ayında Beykent First Avenue AVM’de açılan 4. mağazasıyla birlikte İskandinav ev dekorasyonu modasını Türkiye’de tüketicilerin beğenisine sunan JYSK, hem online hem de fiziki mağazalarında müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik stratejiler geliştirmeye devam ediyor. Temmuz sayımızda dergimizde ağırladığımız JYSK Satış ve Pazarlama Ülke Müdürü Elif Tonyalı ile markanın büyüme stratejisini ve ev dekorasyonu alanındaki yeniliklerini konuştuğumuz keyifl i bir söyleşi gerçekleştirdik.
Türkiye’de Haziran ayında Beykent First Avenue AVM‘de açılan yeni mağazasıyla birlikte 1 yıl gibi bir sürede 4 mağazaya ulaşan JYSK, yılın ilk yarısında nasıl bir performans sergiledi?
Yeni mağaza açılışı beklentimizin çok üstünde bir performans sergiledi, açılış gününden bu zamana kadarki en yüksek ciro ile hedefimizin çok üstüne çıkarak rekor satışlarımızdan birini elde ettik. Birçok ürünümüz daha ilk günden tükendi. Müşterilerimizin ilgisinden ve lokasyon gözetmeksizin her açılışımızda gösterdikleri destekten ötürü çok mutluyuz. Gelecek yıl hem Anadolu hem de Avrupa yakasında planladığımız 6 yeni mağaza açılışımız olacak ve inanıyoruz ki yeni lokasyonlarımızla çok daha büyük başarılar elde edeceğiz.
Daha sıcak ve samimi bir ev ortamı yaratmak ve bu ortama değer katmak isteyenlerin adresi olan JYSK’un ürün gamında yenilikler olacak mı, perakende sektörü ev dekorasyonu alanına ne gibi yenilikler getirmeyi hedefliyorsunuz?
JSYK tüm dünyada her kategoride çeyrek bazda yeni ürünleri ile rafl arda yerini alıyor. İskandinav esintili doğal renkte ve daha çok sürdürülebilir ürünlere ağırlık veren marka her dönem yeni ürünlerle sezona hazırlanıyor ve çeşitlilik açısından tatmin edici bir ürün yelpazesi sunuyor. Bu bağlamda mağazalarımızı sıklıkla ziyaret eden müşterilerimizi farklı ürünler sunarak memnun ederken, her zevke hitap eden ürün sunma ayrıcalığı ile de geniş bir müşteri profili oluşturmuş oluyoruz.
Hem online hem de fiziki mağazacılıkla müşterileriyle buluşan bir marka olarak, tüketicilerin tercihi hangisine yoğunlaşmış durumda? Her iki satış kanalına özel olarak geliştirdiğiniz stratejilerinizden de bahseder misiniz?
Mağazalarımız 3.0 konseptine göre tasarlanmış gerek aydınlatma stratejisi ve renkleri, gerekse raf dizilimi ve farklı ilham köşeleri ile müşteri dostu bir ortam sağlıyor. Bu da müşterilerimizin gezmekten keyif aldığı, kolay alışveriş yapabildikleri, her ürünü kolaylıkla görebildikleri ve dokunabildikleri, birlikte dekore edilebilen ve tamamlayıcı ürünlerden esinlenebildikleri konforlu ve keyifli bir alışveriş deneyimi sunuyor. Fiziksel alışveriş deneyimi görmeyi, dokunmayı ve test etmeyi seven misafirlerimiz için benzersiz bir ayrıcalık sunuyor.
Online alışveriş oranımız ise her geçen gün daha da artıyor, mağazada olmayan ve sadece online satışa sunduğumuz ürünlerimiz özellikle çok ilgi görüyor. Henüz bir ay önce yayına aldığımız Web 3.0 arayüzü de aynı şekilde müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik geliştirdiğimiz bir proje oldu. Bu sayede web sitesi trafiğimizin de artmasını ve kullanıcıların daha konforlu ve hızlı bir alışveriş deneyimi yaşamalarını hedefl iyoruz. JYSK olarak hem fiziki hem de online mağazacılıkta kendimizi sürekli yeniliyor, geliştiriyor ve teknolojiyi yakından takip ediyor, en iyi fiyatların yanında en iyi hizmeti sunmayı garanti etmek için çok çalışıyoruz.